Even voorstellen op dit forum. Ik ben 36 jaar en heb een gezin. We verplaatsen ons in een MPV en verder heb ik nog een hobby-auto.
Al van kinds af aan droom ik ervan om een Defender/ 110 te rijden. Ik heb er een paar keer een stukje in gereden en dat was...... GEWELDIG!
Nu heeft de ratio het altijd nog gewonnen (vooroordelen(??) t.a.v. comfort, veiligheid, betrouwbaarheid, gebruikskosten etc.)
Maar... omdat we gezinsuitbreiding verwachten, wordt onze huidige MPV te klein en krijgt de ratio voor een Defender er ineens weer een paar puntjes bij
Mijn grote vraag/zorg is echter: is een Defender voor mij echt haalbaar?
De eisen:
- moet betrouwbaar zijn! (daily driver voor gezin en werk)
- 8 of 9 persoons uitvoering
- liefst diesel of lpg (ik maak zo'n 25.000 km per jaar)
- airco is een pré (of is dat zinloos in een Defender?)
- betaalbaar (ik vind een klein klusje leuk, voor grote klussen heb ik geen spullen/kennis/plek. Grote financiële tegenvallers zouden een probleem voor me vormen)
De vraag waar ik een gedegen antwoord op zoek, is dus: hoe duur is het om een goede Defender aan te schaffen en die ook voor een normaal auto-budget zonder gigantische "verrassingen" zo goed te houden, dat hij goed en betrouwbaar blíjft?? Mijn maximale aanschafbudget ligt ergens tussen de € 10k en 15k.
Uiteindelijk laat ik het liever bij dromen als dat verstandiger is, dan dat ik mezelf in een financiële ramp stort. Dan zet ik wel een miniatuurtje op de kast