ppw schreef:Roger B. schreef:zowel de 200Tdi als de 300 Tdi (en eigenlijk ook de Td5) zijn 2,5 Tdi motoren....
N/A ook
Nee, alleen de Tdi's (en de Td5) zijn 2,5 Tdi's: Turbo, direct injection.
Groeten MarcS
ppw schreef:Roger B. schreef:zowel de 200Tdi als de 300 Tdi (en eigenlijk ook de Td5) zijn 2,5 Tdi motoren....
N/A ook
Peu schreef:Wij hebben in mei 2014 een 2001 (modeljaar 2002) gekocht met 176000km. Onderhoudshistorie onbekend?!
Airco en webasto standkachel erin (die laatste deed het toch niet, bleek later)!? De auto is qua aanschaf al bijna verdubbeld met alle reparaties en APK....
En dit dat ik ondanks het feit dat ik zelf nog best wel veel zelf kan repareren.
Wij zijn nu wel op het punt dat we weten wat we aan de auto hebben dus wég gaat hij niet meer....
Als je geen extra geld achter de hand hebt of een baas die veel betaald is het voor jou dus niet een heel goede keus, want je loopt er echt op leeg, helaas!? Of je moet hem bij een dealer kopen die een jaar garantie verstrekt. Dan kan het misschien wel wat zijn...?
Het rijden en reizen met de Defender is helemaal top!![]()
Succes met je beslissing
Walterke schreef:Roger B. schreef:moet jij me eens vertellen hoe een dealer dat blok dan gebalanceerd heeft?![]()
en 5cilinders lopen nooit mooi in balans niet bij landrover en niet bij andere merken
Je kunt toch doormiddel van de contra gewichten je zuiger/contragewichten in balans brengen.
hierbij ook nog eens het vliegwiel wat een veel te grote marge heeft vanuit de fabriek![]()
Waarom haal ik 180 kilometer per uur op de gps en loopt hij 1 op 12,3 dit bij 120 kilometer per uur?
Niet omdat er een huge turbo op zit of omdat hij een alive kuurtje heeft...
Waarom heeft de ene zoveel meer pit als de ander? Puur de grote marge bij het balanceren.
Het is geen goede basis en het zal ook nooit perfect worden zoals een 6 cilinder.
Maar een 5 cilinder motor kan soepeler verlopen dan een niet overlappende 4 cilinder motor, maar dit alleen op het midden toerental.
De grootste onbalans zit in arbeidsslag en compressie dit omdat er altijd een arbeidslag begint terwijl de andere nog bezig is, hierdoor heb je een ongelijk hoeveelheid koppel.
lees: Als cilinder 1 bijna aan zijn eind is van de arbeidslag (180 graden) komt de volgende al. Dit veroorzaakt een ongelijk uitgaande koppel. Dit heb je het zelfde met de compressie. Gelukkig kun je dit al aardig verhelpen met een groot contra gewicht.
Er zitten echter ook voordelen aan (behalve het unieke geluid),
Terug naar “Nieuw op het forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten