Mn eerste ervaringen met de defender zijn positief , tis wel ff wennen natuurlijk maar ik had meer herrie , gebuts en gerammel verwacht. Ook het dakrek fluit bijna niet , dus da laat ik zitten.
Er zijn een paar dingen die niet goed werken , ik ga daar morgen naar kijken.
De radio is dood. originele landrover radio/cassette
Knipperlicht slaat niet altijd af na een bocht
De aanjager gaat alleen op volle toeren en die hendel gaat heel zwaar
Tussen de 70 en 80 km/h bibbert er vanalles , maar daarna is het weer over
De afstandbediening vergeet de bestuurdersdeur te sluiten
Als je hem sluit met de afstandbediening gaat de claxon 2x , da vind ik niks
Ik ga de bestuurdersstoel ook n btje verhogen , ik ben maar n klein manneke , voor de rest zit ie prima
Hoi , even voorstellen
-
Landmarcs
Re: Hoi , even voorstellen
Taz,
Kijk eens onder de motorkap, aan de scharnierkant links zit aan de kap een lipje en tegen het schutbord een schakelaartje (normaal met een zwart ribbelcondoompje erover) als er in het verleden niet goed op gelet is is de schakel-pin onder dat condoompje gebroken. Pinnetje overeind zetten, stukje tape of fietsbinnenband over het condoompje en waarschijnlijk werkt deze schakelaar weer als bedoeld -- het pinnetje steekt net iets minder omhoog maar wordt wel ingedrukt als de motorkap dicht gaat het schakelaartje werkte zo bij mij als vroeger.
Het alarm toetert nl tweemaal als er een deur of de motorkap niet goed gesloten is (en als alles zo is als ik voorspel dan lijkt het alsof de motorkap niet dicht zit). Ik had 10 jaar lang een 1999 Td5, en zo'n 9 jaar deze "reparatie" want dat tweemaal toeteren is heel vervelend.
O ja, als men in het verleden helemaal niet heeft opgelet is het lipje wellicht ook verbogen, dan werkt het mogelijk helemaal niet volgens de bedoeling.
Groeten MarcS
Kijk eens onder de motorkap, aan de scharnierkant links zit aan de kap een lipje en tegen het schutbord een schakelaartje (normaal met een zwart ribbelcondoompje erover) als er in het verleden niet goed op gelet is is de schakel-pin onder dat condoompje gebroken. Pinnetje overeind zetten, stukje tape of fietsbinnenband over het condoompje en waarschijnlijk werkt deze schakelaar weer als bedoeld -- het pinnetje steekt net iets minder omhoog maar wordt wel ingedrukt als de motorkap dicht gaat het schakelaartje werkte zo bij mij als vroeger.
Het alarm toetert nl tweemaal als er een deur of de motorkap niet goed gesloten is (en als alles zo is als ik voorspel dan lijkt het alsof de motorkap niet dicht zit). Ik had 10 jaar lang een 1999 Td5, en zo'n 9 jaar deze "reparatie" want dat tweemaal toeteren is heel vervelend.
O ja, als men in het verleden helemaal niet heeft opgelet is het lipje wellicht ook verbogen, dan werkt het mogelijk helemaal niet volgens de bedoeling.
Groeten MarcS
Bedankt MarcS, ik ga dat morgen bekijken , goeie tip.
Ik hoop alleen dat t morgen een btje droog is want hij past niet door de garagedeur
Ik hoop alleen dat t morgen een btje droog is want hij past niet door de garagedeur
- Erik Peters
Taz schreef:Knipperlicht slaat niet altijd af na een bocht
De aanjager gaat alleen op volle toeren en die hendel gaat heel zwaar
Met de hendel van de aanjager bedien je tevens een klep bij/in de kachel die ervoor zorgt of er lucht door de kachelradiateur komt of niet. Alleen in het laatste stukje onderaan schakel je de aanjager in (met maar twee standen: heel zacht en heel hard). Het kan zijn dat de bowdenkabel iets roestig is waardoor die zwaar schuift.
M.b.t. het knipperlicht, je moet het stuur wel een bepaald stuk verdraaien wil het palletje meegenomen worden bij terugdraaien. Dus bij een 'flauwe' bocht blijft de hendel gewoon op knipperen staan.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Bedankt Erik , ik zal die kabel eens controleren , misschien n btje wd40 eraan , doet vaak wonderen.
Knipperlicht slaat ook niet af bij haakse bochten !
Knipperlicht slaat ook niet af bij haakse bochten !
Heeft ie dat eerst wel gedaan of niet sinds je hem hebt? Want kans is groot dat de ring achter het stuur 180 graden gedraaid zit. Stuur eraf, ring goedzetten en stuur terug.
Als ie het eerst wel deed is er wat anders mis.
Als ie het eerst wel deed is er wat anders mis.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward , ik heb hem pas een paar dagen maar soms slaat die wel af en soms niet , kan dat schakelaartje soms blijven hangen.
Aan het stuur zitten twee pinnetjes die een kunststof ring weer in de uit positie draaien. kan zijn dat die pinnetjes net te diep zittem of dat de ring afgesleten is en dat ie soms wel en soms niet de ring meeneemt. Dat is het enige dat ik ooit meegemaakt heb mbt het afslaan.
Edward van Vugt
Bedankt Edward , ik zal dat een keer controleren , maar vandaag blijft t maar regenen hier en ik kan m niet binnen zetten.
Ik heb vandaag al wel de kachel kabels / hendels gesmeerd , die gaan weer goed. Het 2x toeteren komt denk ik omdat er op de achterdeur geen schakelaar meer zit want de schakelaar onder de motorkap doet t goed. De zekering van de radio is goed , dus moet ik de radio er eens uit halen , in de radio zelf zit volgens mij ook een zekering.
Ik krijg wel water in de achterbak , maar dat komt denk ik van de naad tussen de bak en de opbouw , daar zit wel een rubber tussen maar ik zie ook licht. Is die achterbak van aluminium ? dan gaat t in ieder geval niet roesten.
Ik krijg wel water in de achterbak , maar dat komt denk ik van de naad tussen de bak en de opbouw , daar zit wel een rubber tussen maar ik zie ook licht. Is die achterbak van aluminium ? dan gaat t in ieder geval niet roesten.
Terug naar “Nieuw op het forum”