nieuw hier

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
petersb

nieuw hier

Berichtdoor petersb » 28 Dec 2014, 18:31

Goedendag, mijn naam is Bert Peters en ik ben zoekende naar een landrover. Ik heb een boomkwekerij en zoek een auto die goed is in het onverharde, een kar kan trekken en liefst met een laadbakje. Ik ben erg weg van de defender, zoek al een beetje op de diverse aanbodsites.
Ik wil hem rijden op het bedrijf met grijs kenteken, maar liefst wat meer plaatsen dan 2. (voor mijn zoons die mee gaan toeren).
De meeste defenders hebben een deur achter, die is echter zo smal dat ik daar geen kist planten in krijg (afmeting 1 x 1,2 m). Zie ook defenders met laadklep, en hopelijk meter tussen de wielkasten. Een 130 is dan ideaal, maar dit is een bakbeest. Denk dat het een 110 gaat worden, liefst met lier en als mijn kist er niet in past dan maar de aanhanger erachter.
Ik wil er ook mee het terrein in en wat off roaden. Ik kan ook veel zelf repareren, het hoeft geen nieuwe te zijn, maar moet wel representatief zijn om bezoekers in te vervoeren Heb reeds een rijtje favorieten bij marktplaats, maar als je nog wat weet hou ik me aanbevolen.

Als ik wat heb gekocht zal jullie op de hoogte houden.

gr. Bert

Roger B.

Re: nieuw hier

Berichtdoor Roger B. » 28 Dec 2014, 19:14

twee zitrijen en open laadbak op grijs dan zul je toch aan een 130 moeten, een 110 dubbelcabine is niet op grijs tarief en een 110 pickup op grijs tarief is maar één zitrij.... daarbij kun je dan kiezen voor een stoeltje in het midden.... maar dat zie ik niet als volwaardige zitplek
gone

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 28 Dec 2014, 19:42

Roger B. schreef:daarbij kun je dan kiezen voor een stoeltje in het midden.... maar dat zie ik niet als volwaardige zitplek
Inderdaad, voor een kwartier à een halfuurtje gaat het, maar langer moet je daar niet zitten.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Dec 2014, 21:30

Erik Peters schreef:
Roger B. schreef:daarbij kun je dan kiezen voor een stoeltje in het midden.... maar dat zie ik niet als volwaardige zitplek
Inderdaad, voor een kwartier à een halfuurtje gaat het, maar langer moet je daar niet zitten.

Niet iedereen is even veeleisend (of heeft even lange benen) als Erik.
Ik heb meermaals met twee passagiers in mijn (vorige) 110 gereden, vaak was een daarvan mijn wederhelft en die is niet spaarzaam met haar kritische opmerkingen, zeker als het "die bak van jou" (= mijn Defender) betreft.
Kort samengevat: het gaat best als je wat inschikkelijk bent, maar riant is het ook weer niet - met z'n tweeen achterin een (nieuwe) Fiat 500 is echt niet rianter.

Desondanks denk ik dat een 130 toch 1e keus is (de oude SpecialVehicles versie is een tikje korter, de modernste met een chassis-cabine en losse laadbak is zonder de laadbak ook iets korter, maar ze blijven groot), 2e keus een 110 PickUp of HCPU, en 3e keus een 110 dubbelcabine waarbij je twee a drie problemen hebt: Ook al heeft deze auto een grijs kenteken, je betaalt toch gele MRB, ze zijn aardig zeldzaam en dus relatief duur, en de laadbak is gewoon klein.
O ja, een 110 soft-top PickUp biedt de mogelijkheid op op eigen terrein relatief makkelijk passagiers mee te nemen, en eventueel zou je van een 110 HCPU een semi-King-Cab voor een iets ingekorte HCPU-bak kunnen knutselen (ik heb er al eens een zo gezien), echt riant is het standaard"cab-je" van een 110 niet.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Dec 2014, 22:20

tja als je het veeleisend vindt dat mensen makkelijker zitten als ze hun benen vóór de stoel kwijt kunnen ipv voor de stoel ernaast....... bij een middenzitje zit de middentunnel domweg voor de stoel dus moet je je benen in de voetenruimte van de bijrijder zetten, en zit je dus scheef, en ook nogeens met de beperking dat er alleen een heupgordel zit (wat me doet realiseren dat ik me afvraag of dat tegenwoordig bij nieuwe voertuigen nog wel toegestaan is, en zoniet, sinds wanneer dan al niet)
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Dec 2014, 22:26

Vanaf de Puma mag een middenzit niet meer.

Maar ga gewoon eens rijden met de wagens. Een 130 heeft niet wezenlijk meer plek nodig dan een 110. Het meeste commentaar komt van mensen die nog nooit in een 130 gereden hebben......

Overigens is een 130 ook een groot compromis en als je je kinderen aardig vind doe je het ze niet aan om daar langer dan een kwartier achterin te hoeven zitten. :shock: :shock:

En als ze langer zijn dan 1700mm dan passen ze daar ook nauwelijks net zomin als op die tussenstoel voorin.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 30 Dec 2014, 19:21

hoi bert welkom op het forum :D
groet jelle

petersb

Berichtdoor petersb » 31 Dec 2014, 16:05

hoi rovers,

ben gisteren wezen kijken naar enkele land rovers. 110 HCPU zijn nauwelijks te koop, eentje in harlingen maar dat is me te ver. Een 130 wordt te groot, mijn vrouw moet er ook in willen rijden. Heb gisteren een mooie 110 gezien, omgebouwd naar grijs kenteken met een klein achterbankje. Niet te veel kilometers en netjes bijgehouden. Vandaag bod gedaan, maar er kwam nog iemand kijken, dus even afwachten. Landrover is bij jullie denk ik wel bekend, is clublid.
Houd jullie op de hoogte,

gr. Bert

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 31 Dec 2014, 16:55

petersb schreef:ben gisteren wezen kijken naar enkele land rovers. 110 HCPU zijn nauwelijks te koop, eentje in harlingen maar dat is me te ver. Een 130 wordt te groot, mijn vrouw moet er ook in willen rijden. Heb gisteren een mooie 110 gezien, omgebouwd naar grijs kenteken met een klein achterbankje. Niet te veel kilometers en netjes bijgehouden. Vandaag bod gedaan, maar er kwam nog iemand kijken, dus even afwachten. Landrover is bij jullie denk ik wel bekend, is clublid.

Een 110 omgebouwd naar grijs en toch een (klein) achterbankje ... daar is iets niet helemaal vlgs de regels.
En het klopt, ik zie nu ook weinig 110 HCPU, ze zijn er wel ... gewoon even geduld hebben.
D'r zijn daarentegen weer relatief veel 110 HardTop ... een paar jaar terug zag je die weinig 2º hands.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 31 Dec 2014, 16:57

Dat achterbankje is hoe dan ook in strijd met de inrichtingseisen. Dat is niet niet helemaal volgens de regels maar gewon helemaal niet. Ga daar niet te licht mee om. Als je aangehouden wordt en hij voldoet niet aan grijs is hij dús geel en mag je de bpm, mrb en een dikke boete aftikken...........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Nieuw op het forum”