StefanLaRo schreef:Het mooiste van een Landrover is natuurlijk de terrein capaciteiten..
Mijn budget laat niet alle modellen toe. 2000,- tot 4000,- beetje afhankelijk wat mijn huidige auto oplevert.
Mijn zoektocht tot nu toe begint met bouwjaar vanaf 2000 en kilometerstand tot 150.000
Hiermee hoop ik de echte probleemgevallen er uit te filteren.
Een lage km-stand wil natuurlijk niet zeggen dat je een probleemloze auto koopt. Kijk vooral naar de onderhoudshistorie van de auto en let op de specifieke zaken die een rol spelen bij bepaalde modellen.
Voor 4000 euro moet je best nog een leuke Discovery II kunnen kopen of een Freelander.
StefanLaRo schreef:In mijn zoektocht ga ik de diesels uitsluiten.. dit scheelt me toch te veel geld in wegenbelasting.
zo'n 1000,- per jaar.
De Defender wil ik wel weer meenemen in de zoektocht. Bij een defender kijk ik minder naar het bouwjaar en km. stand en prijs.
Ben er nog niet helemaal over uit. Maar een disco2 vind ik minder mooi en wegenbelasting technisch te duur.
Een Defender voor 4000 euro raad ik je niet aan. Ze zijn sowieso prijziger, maar onder de 10.000 euro koop je vrees ik alleen een hoop problemen. Tenzij je natuurlijk een sleutelaar bent, dan kan je rustig de boel opknappen.
Met jouw budget is een Discovery II of een Freelander 1 het meest realistisch. Wegenbelasting op diesels in Nederland is fors, maar ondanks dat ik niet veel rijd (ong. 10.000 per jaar) kies ikzelf toch voor een dieselmotor. Zeker bij een tweedehands auto ligt het omslagpunt veel lager.
Overigens, waarom kijk je niet naar een Freelander 1? Eentje met een Td4 motor is denk ik het beste van beide werelden. De wegenbelasting is lager dan op een Discovery II en de Td4 is een goed blok, betrouwbaarder dan de 1.8 en minder dorstig dan de V6.
Er is nog wel genoeg keuze zo te zien:
http://occasions.autoscout24.nl/?atype= ... ack=search