Goedenmorgen, een newby.

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Zoef

Goedenmorgen, een newby.

Berichtdoor Zoef » 14 Dec 2014, 11:51

Goedenmorgen allemaal,

Ik zal mij zoal t hoort even netjes voorstellen :

Mijn naam is Martin, 39 jaar en woonachtig in Zwolle en (nog) niet in t bezit van een Land Rover :oops:

De reden waarom ik mij hier heb aangemeld is omdat ik hoop hier een hoop "kennis" en informatie op te doen die mij uiteindelijk zover krijgen om een, in mijn geval, Defender aan te schaffen.

Waarom een LaRo voor mij ?

Ik ga al enkele jaren naar Schotland, en recentelijk Noorwegen, en heb daar kennis mogen maken met t avontuur offroad rijden in een Defender. Tsja, dan heb je een probleem want wat is dat leuk !!!! T offroad wat ik gedaan heb zal ongetwijfeld in t niet vallen met wat sommige van jullie hier doen, maar voor mij was t BINGO !!!

Nooit de stap gezet omdat ze niet comfortabel zijn, niet snel, duur in de wegenbelasting, niet praktisch, onnodig enz, jullie kennen de verhalen misschien wel.

Maar toch is die "jeuk" nooit weggegaan. Iedere x als ik er 1 zag dacht ik weer van WAUW, GAAF.

Dus wie weet neem ik in de toekomst de "onverstandige" stap en komt ie er.

Voor zover even kort mijn verhaal en wie weet tot ziens, ik zat aan Heerde te denken, op t fietsie !!

Groeten,

Martin

Landmarcs

Re: Goedenmorgen, een newby.

Berichtdoor Landmarcs » 14 Dec 2014, 12:02

Zoef schreef:Dus wie weet neem ik in de toekomst de "onverstandige" stap en komt ie er.

Dag Martin,

Het kopen van welke auto dan ook is een "overstandige stap" ... en als je nu toch zo'n stap zet ... doe het dan maar "goed onverstandig".
O ja, er zit één "verstandig" kantje aan een Defender: Er zijn weinig auto's met een zo lage depreciatie (wat de 2º handse achterlijk duur maakt).

En verder: Het spreekwoordelijke gebrek aan comfort van de Defender valt best mee, en voor wie eenmaal goed besmet is met het virus is dit spreekwoordelijke gebrek gewoon een kwaliteit. (Wie dit ontkent die is nog niet goed besmet.)

Groeten MarcS

Zoef

Berichtdoor Zoef » 14 Dec 2014, 14:52

Hoi Marcs (en alle anderen),

Bedankt voor je reactie.

Als ik met de deur in huis mag vallen, een paar vragen.

1. De wegenbelasting/houderschapsbelasting, hou zit dat nou ? Ik zit te denken aan een Defender 90 voor 2 personen, bouwjaar 2008 of later, wat is hier nu t tarief voor ? Particulier.

2. Ik ben ong 1.90, er schijnen stoelrail verlengers te zijn zodat je de stoel verder naar achter kunt zetten maar dan moet je achter de stoelen iets verwijderen ?

3. Is t raar om bij bv de LaRo dealer hier in Zwolle gewoon binnen te stappen en om een proefrit te vragen ?

4. Bijna alle Defenders zijn ex BTW en ex BPM, hoe bereken ik wat ik als particulier dan moet betalen ? BTW is er 21% bij op tellen, maar de BPM ?

Groeten,

Martin

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Dec 2014, 17:14

Qua prijs is het de bpm en daar de btw over. Op de site van Land Rover staan de prijzen compleet met en zonder alle belastingen.

Bij de dealert binnenstappen voor een proefrit kan altijd, mits ze een wagen hebben staan uiteraard. Ik ben slechts 1820mm lang maar ik pas niet in een 90 met standaard stuur.

Stoelverlengers kan, maar in een 90 is het dan nog klote. Ik zou dan een 110 nemen.

Veel plezier met de zoektocht! ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 14 Dec 2014, 17:32

Martin, globaal even genomen, bij een 90 op geel-particulier kenteken moet je aan pakweg 500/550 euro aan mrb per kwartaal denken.
Mocht je 'm op grijs kenteken zetten, maar wel als particulier blijven rijden, dan scheelt dat een stuk, namelijk de provinciale opcenten.
MarcS weet hier denk ik meer het fijne van.
Ik denk dat je dan pakweg 400 netto per kwartaal kwijt bent.

Volgens mij bij het installeren van stoelverlengers moet je wel het bovendeel van het plaatwerk achter de voorstoelen aanpassen, lees verwijderen.

Succes met de mogeljke zoektocht.

Let op, de site waar edward naar verwijst benoemt de eindprijs in bedrijfswagen uitvoering.
Dus als je een n ieuwe 90 koopt, moet je volgens mij de prijs die aldaar vermeld wordt met nog minimaal 50% vermeerderen.
Maar misschien nog wel -een stuk- meer.
Ik heb wel eens bedragen voorbij zien horen komen van een dikke ton voor een nieuwe 110 op geel kenteken.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Dec 2014, 18:38

Gewoon bij de Dealer binnenstappen en de folder + prijslijst vragen (en vragen hoe het zit met geel, danwel met grijskenteken en toch meer zitplaatsen). In de prijslijst staan geen "puur gele" prijzen meer genoemd.

De "grijze" prijzen incl alle belastingen (BTW & BPM, dus de prijzen voor een particulier) zitten rond de € 50.000. Afhankelijk van versie en opties komt daar nog wat bij.
En als je nieuw wil kopen, gewoon eens bij een paar dealers binnenlopen en informeren, vraag als je weet wat je zou willen ook expliciet naar de korting die ze kunnen leveren (en bij inruil: vraag om de echte inruil en de echte korting uit te splitsen -- dan kan je je inruiler wellicht voor een betere prijs zelf verkopen en de dealer kiezen die de juiste mix van vertrouwen en leuke korting biedt, lukt de particuliere verkoop niet dan weet je in ieder geval wat je van de dealer krijgt).

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 14 Dec 2014, 18:55

de Bpm wordt afgebouwd in stappen (ik dacht 10jaar), als je particulier een grijskenteken koopt van 5 jaar of ouder dan hoef je het rest bedrag niet te betalen.
Maar als de auto jonger dan 5 jaar is dan mag je het totale restbedrag betalen, dus rest van die 10jaar.

Al met al even uitkijken dus, ook in de gaten houden als je van grijs naar geel gaat met de slurptax. Die blijft voor zover ik weet 100%.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

tim

Berichtdoor tim » 14 Dec 2014, 19:33

Marc, wat is dat ; een grijse prijs voor een particulier?

dat is volgens mij nou het verwarrende; dat bestaat niet.
wat is dan de gele prijs voor een particulier?
correct me if i'm wrong.

naar de dealer stappen kan natuurlijk ook, maar dan kunnen we natuurlijk ook bij ieder opgevoerd technies probleem verwijzen naar het garagebedrijf..
110 HT 200 Tdi 1989.

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Dec 2014, 19:47

Ook een particulier kan nog steeds op grijs kenteken rijden Floris, alleen betaald ie dan geel zonder de provinciale opcenten. Scheelt wel wat maar is nog steeds achterlijk veel mrb.

Weet niet waar Marc op doelt met 50.000 euro, maar een 110 op geel kost nu rond de 120.000,= euro!! :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 14 Dec 2014, 19:56

Klopt Ed, dat gaf ik ook aan in mijn eerdere bijdrage.
Maar we hebben het over 2 dingen, de mrb en de aanschafprijs van bv een defender 90.
Mrb is duidelijk, het verschil in tarieven als bedrijf of als particulier.

Maar nu de onduidelijkheid aangaande de aanschafprijs(niet dat dat er voor de TS er toe doet, immers hij geeft aan dat het ws een gebruikte 90 gaat worden, alhoewel gezien de bijdrage van ron dat toch nog een staartje kan krijgen ivm naheffing van de bpm..)

Terug naar de prijslijst van LR nederland, zoals ze zelf al aangeven gaat het hier over prijzen uitgaande dat de wagen als grijskenteken wordt verkocht, derhalve is er geen sprake van " gele" prijzen.

Daarom snap ik ook marc's opmerking ook niet; deze prijzen zijn totaal niet van toepassing voor je als particuliere potentiele koper, immers dan krijg je oa te maken met de slurptax ed..
110 HT 200 Tdi 1989.

Terug naar “Nieuw op het forum”