Goedenmorgen, een newby.
Re: Goedenmorgen, een newby.
" als grijskenteken wordt verkocht"; lees de prijs die je betaald als je de auto als bedrijf aanschaft.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
Als je een grijs kenteken 90 (of andere auto) koopt als particulier (tweedehands) en je zorgt dat ie aan de inrichtingseisen blijft voldoen, dan betaal je alleen geel MRB- provinciale opcenten en heb je geen last van BPM bijtellingen en dergelijke, dat is pas als je er dingen aan wijzigt waardoor ie niet meer aan de inrichtingseisen voor grijs kenteken voldoet. (EDIT: voor voertuigen van vóór juli 2005 meen ik)
En 50.000 voor een geel kenteken 90 of 110...... inclusief alle belastingen?? moet je gelijk handel in beginnen marc..... voor 25 mille meer verkopen en je raakt ze zo kwijt
En 50.000 voor een geel kenteken 90 of 110...... inclusief alle belastingen?? moet je gelijk handel in beginnen marc..... voor 25 mille meer verkopen en je raakt ze zo kwijt
gone
- Erik Peters
Edward schreef:Stoelverlengers kan, maar in een 90 is het dan nog klote. Ik zou dan een 110 nemen.
Nou........ik zat afgelopen zomer (met mijn lange benen en ongeveer 1,90 m) even achter het stuur in MarcS zijn 110 'bultneus' hardtop, maar ik durfde de deur niet dicht te doen, dan kwam ik klem te zitten.
Doe mij maar een oudere 110 'stawag', met ± 2 cm verhoging onder de (originele) stoelrails, dan kan de stoel voor mij ver genoeg naar achteren.
Groet,
Erik.
p.s. Uitwendig zijn de maten zo'n beetje hetzelfde gebleven, maar inwendig zijn de Land Rovers, door de jaren heen, steeds minder 'ruim' geworden o.a. door draairamen in de portieren, dikkere rugleuningen, ander dashboard.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Edward schreef:Weet niet waar Marc op doelt met 50.000 euro, maar een 110 op geel kost nu rond de 120.000,= euro!!![]()
tim schreef:Marc, wat is dat ; een grijse prijs voor een particulier?
Roger B. schreef:...
Ik denk dat ik al rijk kan worden met een handeltje in brillen. Jullie lezen niet wat ik schrijf (of schrijf ik niet wat jullie lezen).
Die rond de € 50.000,- is de prijs voor grijs maar incl BTW & BPM, dus particulier-grijs.
Die particulier betaalt dan natuurlijk wel gele MRB (zonder de opcenten).
Hoe het dan precies werkt als je een grijze 110 met 5 of 7 zitplaatsen hebt weet ik niet, de BPM zal dan wel een stuk hoger uitpakken. Wat ik wel weet is dat zo eentje uit 2011 een catalogus-prijs van € 82.500 heeft en dat daarvan € 40.608 BPM-aandeel is. Die € 120.000 is hetzij een Gräuelmärchen, danwel een overdadig opgeleukte versie met een "bonus-prijs" (je betaalt nl ook BPM over al het opleuksel, dus op alles wat je later zelf makkelijk aan of op je auto schroeft kan je snel verdienen).
Groeten MarcS
PS In het verlengde van Erik's opmerking: De "Bultneus" is meer een kameel: die andere bult zit in het dashbord. Ik vind die berg plastik geen verbetering, het oogt misschien leuk maar zelfs met een gemiddelde lengte zit je achter het stuur met je knie bijna in de midden-console. Ietsje verder naar achter helpt iets, maar je komt snel op het punt dat je telescooparmen nodig hebt (en als je al telescoopbenen hebt dan wordt je snel een soort spinnekop).
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 14 Dec 2014, 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Edward schreef:Stoelverlengers kan, maar in een 90 is het dan nog klote. Ik zou dan een 110 nemen.
Nou........ik zat afgelopen zomer (met mijn lange benen en ongeveer 1,90 m) even achter het stuur in MarcS zijn 110 'bultneus' hardtop, maar ik durfde de deur niet dicht te doen, dan kwam ik klem te zitten.![]()
Doe mij maar een oudere 110 'stawag', met ± 2 cm verhoging onder de (originele) stoelrails, dan kan de stoel voor mij ver genoeg naar achteren.![]()
Groet,
Erik.
p.s. Uitwendig zijn de maten zo'n beetje hetzelfde gebleven, maar inwendig zijn de Land Rovers, door de jaren heen, steeds minder 'ruim' geworden o.a. door draairamen in de portieren, dikkere rugleuningen, ander dashboard.
En niet te vergeten wij zelf: Door een goede verzorging van ons inwendige nemen wij (althans de meesten onder ons) uitwendig ook langzaam maar zeker toe, dus ook gen gevolge van deze "autonome" ontwikkeling wordt de Defender steeds kleiner.
O ja, een electrisch raam geeft dan wel weer een heel klein beetje meer armslag/beenruimte. En een verwarmde stoel ook: het scheelt nl een jas.
Groeten MarcS
Sorry Roger maar het 5 jaar verhaal blijft wat betreft de BPM.
Mijn 130 was 4 jaar en 9 maanden toen ik hem op onze naam schreef, ik heb toen 4747,50 euries gestort in de pot (hij voldeed toen aan de grijskenteken eis)
We hebben niet 3 maandjes gewacht omdat we van te voren toch al van plan waren hem op geel kenteken te zetten.
Toen ik bij de Rdw kwam voor keuring begon die man dat dat niet zomaar kon, er was wat veranderd. Toen hij ging spitten in zijn computer bleek het om een latere regeling te gaan.
Wat ik begreep de Slurptax, begint ergens in 2008, 2009
Groet Ron
Ps: Het benodigde formulier is " aangifte rest Bpm", beeindiging ondernemersregeling of gehandicaptenregeling.
Mijn 130 was 4 jaar en 9 maanden toen ik hem op onze naam schreef, ik heb toen 4747,50 euries gestort in de pot (hij voldeed toen aan de grijskenteken eis)
We hebben niet 3 maandjes gewacht omdat we van te voren toch al van plan waren hem op geel kenteken te zetten.
Toen ik bij de Rdw kwam voor keuring begon die man dat dat niet zomaar kon, er was wat veranderd. Toen hij ging spitten in zijn computer bleek het om een latere regeling te gaan.
Wat ik begreep de Slurptax, begint ergens in 2008, 2009
Groet Ron
Ps: Het benodigde formulier is " aangifte rest Bpm", beeindiging ondernemersregeling of gehandicaptenregeling.
110-Td5 X-tech 2006
C02-heffing voor een dieselauto met een C02 uitstoot van:
niet meer dan 85 gram per kilometer: € 0,- per gram (vrijstelling)
86 t/m 120 gram per kilometer: € 105,- per gram
121 t/m 175 gram per kilometer: € 126,- per gram
176 t/m 197 gram per kilometer: € 237,- per gram
197 gram of hoger: € 474,- per gram
http://www.dasimport.nl/bpm-berekenen/co2-heffing
Heeft niks met opleuken te maken Marc, gelukkig zei je al dat je het niet wist
Groet Ron
Heeft niks met opleuken te maken Marc, gelukkig zei je al dat je het niet wist
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Voor de maatvoering...
Ik heb vanochtend in Zwolle in een nieuwe 110 net zo beroerd en krap gezeten als in één van 1983. Oja, ben 1.91 m lang.
Marc
Ik heb vanochtend in Zwolle in een nieuwe 110 net zo beroerd en krap gezeten als in één van 1983. Oja, ben 1.91 m lang.
Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
-
Landmarcs
Ron63 schreef:C02-heffing voor een dieselauto met een C02 uitstoot van:
Heeft niks met opleuken te maken Marc, gelukkig zei je al dat je het niet wist![]()
Groet Ron
Ik lees hierboven (iets eerder) dat dit sinds 2008/2009 telt.
Hoe zit het dan met: Een 110Puma 5 deurs, 7 zits uit 2011 met een catalogus-prijs van € 82.500 waarvan € 40.608 BPM-aandeel ??
Dit betreft dus een auto die zó onder grijs kenteken rondrijdt (wel kennelijk een geval van parallel-import). Ik ken de slurptax-regels niet, maar wordt die slurp-tax wellicht niet geheven op een grijs gekentekende auto ?
Groeten MarcS
Een 110 Hardtop heeft exact dezelfde cabine als een 90....... Ook dat domme schot achter de stoelen.
Natuurlijk moet ik vollediger zijn en zeggen dat ik een 110 Stawag bedoel. En ook dan moet er een kleiner stuur in wil ik mijn lange benen kwijt kunnen maar dan past het redelijk.....
Natuurlijk moet ik vollediger zijn en zeggen dat ik een 110 Stawag bedoel. En ook dan moet er een kleiner stuur in wil ik mijn lange benen kwijt kunnen maar dan past het redelijk.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Terug naar “Nieuw op het forum”