Nog geen eigenaar maar dat kan maar zo gebeuren :-)

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Mamaartje

Nog geen eigenaar maar dat kan maar zo gebeuren :-)

Berichtdoor Mamaartje » 12 Nov 2014, 18:57

Dag allemaal,

Ik ben Daan en bezig met de zoektocht naar een Discovery, die hopelijk snel over mag gaan in een aanschaf.
Ik ben hier terecht gekomen nadat ik een potentiële kandidaat heb gevonden; een mooie match als we kijken naar mijn portemonnee ;-) , de leeftijd en wat er op de teller staat.
Ik ben het een en ander aan het uitzoeken vwb de staat van de auto maar vanwege de vele reacties vanuit mijn omgeving ('hartstikke duur in het onderhoud!') probeer ik ook hier goed inzicht in te krijgen, maar vind niet veel op het www.
Als googelend kwam ik hier terecht en ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen over dit onderwerp. Ik ben ondanks dat ik geen onhandige vrouw ben, (nog) niet handig met auto's. Het is niet mijn intentie zelf te gaan sleutelen etc., maar aan de andere kant, waarom ook niet, het staat me niet tegen. Maar de grote lijn zal zijn dat ik de Discovery ga rijden en een goede monteur het onderhoud zal doen.

Vragen? Kom maar op!

ikke jelle

Re: Nog geen eigenaar maar dat kan maar zo gebeuren :-)

Berichtdoor ikke jelle » 12 Nov 2014, 19:14

welkom op het forum :D

Ik ben Daan

Ma maartje

dat ik geen 'onhandige' vrouw ben

wat de disco betreft daar kan ik je niet echt tips bij geven oid.
maar vroeg me wel af ben je niet "onhandig" of geen vrouw :? :?:
groet jelle

Mamaartje

Berichtdoor Mamaartje » 12 Nov 2014, 19:18

Haha, ik ben wel vrouw, niet onhandig, wel mama van Maartje ( en meer).
Heb ik hiermee je vragen beantwoord? :D

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 12 Nov 2014, 19:20

:lol: helemaal duidelijk
nogmaals welkom op het forum
groet jelle

ppw

Berichtdoor ppw » 12 Nov 2014, 19:35

Ola
Welkom
Ligt er aan WAT je zelf wilt & kan doen, en welke D je op het oog hebt..
Een 1 is wat makkelijker dan het vervolg :?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

dakie

Berichtdoor dakie » 12 Nov 2014, 19:42

Welkom, en alvast veel voorpret gewenst met de zoektocht.
Groetjes Rob en de doggie,s

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Nov 2014, 19:48

Mamaartje schreef:...
Ik ben het een en ander aan het uitzoeken vwb de staat van de auto maar vanwege de vele reacties vanuit mijn omgeving ('hartstikke duur in het onderhoud!') probeer ik ook hier goed inzicht in te krijgen, maar vind niet veel op het www.
Als googelend kwam ik hier terecht en ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen over dit onderwerp. Ik ben ondanks dat ik geen onhandige vrouw ben, (nog) niet handig met auto's. Het is niet mijn intentie zelf te gaan sleutelen etc., maar aan de andere kant, waarom ook niet, het staat me niet tegen. Maar de grote lijn zal zijn dat ik de Discovery ga rijden en een goede monteur het onderhoud zal doen.

Tja, als je een "correcte" auto koopt, en een beetje geluk hebt, en vooral een goede monteur bij de hand ... dan moet het wel meevallen qua onderhoud.

Koop je een zeperd dan kan je aardig leeglopen op een LandRover, en dan mag je hopen dat je de meest basale Discovery hebt want dan geldt: hoe meer er op zit hoe meer er stuk kan/gaat.

En als je (nog) niet handig bent met auto's, en zelfs als je dat wel bent, dan is advies van iemand zonder roze bril best handig bij de aankoop.

Groeten MarcS

Mamaartje

Berichtdoor Mamaartje » 12 Nov 2014, 19:48

Aha, nee, het gaat hier om de 2.
Maar dingen als olie en filters, is dat op te pikken? En is dat wijs? Ik ben absoluut niet bang voor nieuwe uitdagingen, maar het is in eerste instantie niet mijn intentie. :mrgreen: denk toch dat anderen dat beter kunnen.
Nee, ik probeer vooral inzicht te krijgen in de onderhoudskosten afgezet tegen een wat meer gangbaar type auto. Iedereen roept over de kosten, maar niemand kan het concreet maken, maar ik zou wel een tip van de sluier willen hebben!

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 12 Nov 2014, 19:57

Welkom hier :D Veel succes met het maken van de beslissing. Kan je niet helpen met de kosten, behalve mrb en brandstof :lol: Doe alles zelf.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Mamaartje

Berichtdoor Mamaartje » 12 Nov 2014, 20:04

Ja Marc, je hebt helemaal gelijk. Roze bril is gevaarlijk! :shock:
Maar ik ga niet over 1 nacht ijs en ben druk bezig het het naspitten van de geschiedenis van de auto. Mocht ik dan nog aan zijn voeten liggen dan neem ik een nuchtere Groningse monteur mee om hem van alle kanten te bekijken. En als hij ook groen licht geeft ( of oranje met goed uitzicht op groen) dan zal mijn laatste restje reserves en opgelegd verstand met waarschijnlijk wel verdampen. Maar het is een leuke spanning!
Laatst gewijzigd door Mamaartje op 12 Nov 2014, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Nieuw op het forum”