Voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re: Voorstellen

Berichtdoor Landmarcs » 24 Nov 2014, 16:50

DefenderGRRL schreef:Bedankt voor alle reacties!
Loopt dat hoger beroep nog, en zo ja, weet iemand wanneer de uitspraak van de rechter komt?
Is idd wel van belang.
...
Ik ben ZZPer maar kan hem dus volgens mij niet zakelijk rijden omdat ie niet op mijn naam staat.
Iemand hier nog verstand van?

Hoger beroep is gewonnen, zie hier: viewtopic.php?f=12&t=6700&start=10#p54866

En qua ZZP: auto op je naam zetten, en - als het om een grijskenteken auto gaat die aan alle eisen voldoet - op het "grijze" tarief vragen.
Grijze MRB scheelt een slok op een borrel, en als ZZP-er hoef je de auto niet "op de zaak" te zetten, je moet wel minimaal 10% voor "de zaak" rijden.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Nov 2014, 18:15

als "de zaak" geen bedrijfsvorm met rechtspersoonlijkheid is kun je de auto nieteens op de zaak zetten ( zoals bij veel zzpers met eenmanszaak het geval is)
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Nov 2014, 18:42

Idd kost een D2 op grijs "maar" 527 euro mrb per jaar. Of ie op grijs kan terwijl je hem bv huurt van je pa is de vraag. Even uitzoeken dus.

@Roger: een garage kan de wagen wel op naam van de zaak zetten. Mijn 130 stond op naam van Huis ter Maarsch op het kenteken. Dat is natuurlijk dikke onzin omdat bij een vof er geen onderscheidt is tussen de zaak en privé maar het stond wel leuk. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Nov 2014, 20:09

die is nieuw voor me..... dacht dat de kentekenhouder een rechtspersoon(lijkheid) moest zijn..

omdat mijn bedrijf in NL gevestigd is, maar ik niet in NL woon kan ik alleen door een leaseauto te nemen een NL bedrijfauto rijden....omdat mijn bedrijf geen auto op naam kan hebben is mij verteld..

edit:
even info gezocht op internet.... Een vof kan blijkbaar wel een auto op kenteken, is dus met name een eenmanszaak die geen auto op naam kan hebben.
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Nov 2014, 20:35

Roger B. schreef:die is nieuw voor me..... dacht dat de kentekenhouder een rechtspersoon(lijkheid) moest zijn..

omdat mijn bedrijf in NL gevestigd is, maar ik niet in NL woon kan ik alleen door een leaseauto te nemen een NL bedrijfauto rijden....omdat mijn bedrijf geen auto op naam kan hebben is mij verteld..

Het is ook maar een naam op een kenteken, ik weet niet wat de waarde ervan is of hoe het recht of krom is. Het was alleen grappig :D :D
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 24 Nov 2014, 22:03

Spuit elf hier, maar ik weet niet beter dan dat m'n 110 officieel van de zaak is, en ik de eigenaar van de hut ben.
en daarmee/daardoor betaal ik 120 euro per kwartaal.
de rest boeit toch niet?Dan is het toch gewoon in orde?

en over dat zzp;
ik weet niet beter dan dat ik belastingtechnies een " zelfstandig ondernemer " ben, dat is geloof ik de officiele kreet.
dat hele zzp gebeuren, dat is toch gewoon een soort volksnaam voor het verschijnsel?
dat is toch niet 1 of andere bedrijfsondernemingsvorm?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Nov 2014, 22:16

Er zit een verschil tussen een ondernemer en een zzp'er. Niet iedereen die zelfstandig werkt wordt door de belastingdienst als ondernemer erkend.
Edward van Vugt

tim

Berichtdoor tim » 24 Nov 2014, 22:20

Duidelijk ed, vanwege mijn kvk en btw nummer ben ik fiscaal gezien ondernemer.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Nov 2014, 22:34

floris, jij hebt het over hoe jouw auto belastingtechnisch in je zaak behandeld wordt, maar gezien jij ook een eenmanszaak hebt staat je auto gewoon op jouw naam neem ik aan (post van CJIB, motorrijtuigbelasting en dergelijke komt op jouw naam, niet op je bedrijfsnaam binnen)
gone

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 25 Nov 2014, 00:09

Ik zou de Defender maar schorsen en tijdens de vakantie een paar maandjes wegenbelasting betalen. En voor het overige een Aygo nemen ofzo.
Gewoon zorgen dat je eerst een goede boterham hebt, de rest komt dan in de loop der tijd wel.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Nieuw op het forum”