Voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
tim

Re: Voorstellen

Berichtdoor tim » 25 Nov 2014, 00:10

Klopt volledig roger, zoals je het aangeeft.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Nov 2014, 09:41

Ron63 schreef:Ik zou de Defender maar schorsen en tijdens de vakantie een paar maandjes wegenbelasting betalen. En voor het overige een Aygo nemen ofzo.
Gewoon zorgen dat je eerst een goede boterham hebt, de rest komt dan in de loop der tijd wel.

Tel je knopen (en je geld). Iets kleins zoals een Aygo kost ook geld, soms zelfs best veel -- alleen als je iets kleins voor weinig kan kopen, en ook wat geluk hebt qua onderhoud, dan is iets kleins ook werkelijk goedkoop (het gaat nl snel naar een paar honderd €uro per maand: http://www.consumentenbond.nl/test/auto ... per-maand/). En de Defender kost ook geld als ie stil staat (minder als je een ruime schuur tot je beschikking hebt, maar die heeft ook niet iedereen).
Anyway, ik heb al eens een sommetje gemaakt voor iemand die ineens veel kilometers moest gaan rijden en ook voor hem was Defender blijven rijden economisch gezien geen gekke keus (met geen gekke keus bedoel ik dat het verschil binnen een paar 100 €uro bleef, dus binnen de onzekerheid die je sowieso hebt mbt auto-kosten).
Een andere benadering: Als je werkelijk twijfelt of je een Defender wel betalen kan ... dan is het zeer de vraag of je er wel aan moet beginnen, want na die twijfel komt ook nog de vraag of je de kosten ook betalen wil, met wat pech is het een dure auto. (En gek genoeg, als je het geld wel hebt, en dus een nieuwe - wel grijs - kunt betalen, dan kan een Defender in de bedrijfs- en afschrijvingskosten weer meevallen, die Piketty heeft dus gelijk: heb je eenmaal geld dan komt het daarna ook naar je toe.)

Groeten MarcS

DefenderGRRL

Berichtdoor DefenderGRRL » 08 Dec 2014, 11:49

Hmmmm, ik denk dat ik dan maar ga inzetten op het grijze kenteken, het klinkt allemaal een stuk makkelijker dan het gedoe met naar camper ombouwen...

En ik KAN het wel betalen in principe, de 500 piek per kwartaal, maarrr niet van harte. 2000 euro per jaar gevoelsmatig weggooien vind ik niet zo leuk.
Heeft iemand een goede link met de eisen voor grijs kenteken?
(ik hoorde laatst dat grijs kenteken niet meer bestaat ook?)
Oja mn bedrijf is een eenmanszaak, ik klus een beetje bij, maar ik heb zelf geen idee wat een rechtspersoon etc is.
Bedankt!

X Joy

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Dec 2014, 12:04

DefenderGRRL schreef:Hmmmm, ik denk dat ik dan maar ga inzetten op het grijze kenteken, het klinkt allemaal een stuk makkelijker dan het gedoe met naar camper ombouwen...

Heeft iemand een goede link met de eisen voor grijs kenteken? (ik hoorde laatst dat grijs kenteken niet meer bestaat ook?)
Oja mn bedrijf is een eenmanszaak, ik klus een beetje bij, .....

Grijs bestaat nog steeds, en als je een grijs-kenteken-auto koopt waar niet (teveel) aan gewijzigd is dan is dat gewoonlijk gewoon een "grijze" auto (met uitzondering van de enkele 110 crew-cab of 110 csw met meer dan 2 of 3 zitplaatsen, dat zijn n.l. grijs gekentekende auto's die dus wel geel tarief betalen).

De regels, zie hier: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... inrichting (n kijk eventueel ook voor de nadere invulling van de regels ook hier: http://lrch.nl/kennisbank/inrichtingseisen-bestelautos)

En verder hier: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ndernemers

Groeten MarcS

Terug naar “Nieuw op het forum”