Mijn naam is Marius, woon bij Wekerom op de Veluwe en bezit sinds 2011 een 110 hcpu uit 1984. Deze ben ik aan het opknappen, ondertussen is de auto apk gekeurd. Op dit moment ben ik bezig hier een 300tdi in te bouwen vanuit een '94 er Defender. omdat ik wat meer controle op de motor wil houden dan alleen de waarschuwingslampjes wil ik hier een oliedruk - en temperatuurmeter bij plaatsen. Hiervoor zijn een paar mogelijkheden voor het plaatsen van de sensoren, maar 1 van de vragen die ik hierbij tegenkom is de locatie van de sensoren. Vlak bij de oliepeilstok zit een plug in het cilinderblok waarvan ik in de handboeken de functie niet van kan terugvinden. Weet iemand welke functie deze plug heeft en of hier eventueel een oliedruk of temperatuursensor in geplaatst kan worden.
De volgende vraag is op welke druk schakelt de oliedrukschakelaar die in het oliefilter huis is geplaatst?
Dan de laatste vraag, welke draad wordt er gebruikt bij de oliedrukschakelaar en de watertemperatuursensor in het watertermostaathuis?
Het blijft leuk een landrover
Marius