Voorstellen met een vraagje erbij.

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Hcpu

Voorstellen met een vraagje erbij.

Berichtdoor Hcpu » 01 Sep 2014, 16:58

Hallo,

Mijn naam is Marius, woon bij Wekerom op de Veluwe en bezit sinds 2011 een 110 hcpu uit 1984. Deze ben ik aan het opknappen, ondertussen is de auto apk gekeurd. Op dit moment ben ik bezig hier een 300tdi in te bouwen vanuit een '94 er Defender. omdat ik wat meer controle op de motor wil houden dan alleen de waarschuwingslampjes wil ik hier een oliedruk - en temperatuurmeter bij plaatsen. Hiervoor zijn een paar mogelijkheden voor het plaatsen van de sensoren, maar 1 van de vragen die ik hierbij tegenkom is de locatie van de sensoren. Vlak bij de oliepeilstok zit een plug in het cilinderblok waarvan ik in de handboeken de functie niet van kan terugvinden. Weet iemand welke functie deze plug heeft en of hier eventueel een oliedruk of temperatuursensor in geplaatst kan worden.

De volgende vraag is op welke druk schakelt de oliedrukschakelaar die in het oliefilter huis is geplaatst?

Dan de laatste vraag, welke draad wordt er gebruikt bij de oliedrukschakelaar en de watertemperatuursensor in het watertermostaathuis?

Het blijft leuk een landrover :D :D

Marius

Ron63

Re: Voorstellen met een vraagje erbij.

Berichtdoor Ron63 » 01 Sep 2014, 17:47

Hoi Marius,

Welkom op het forum zullen we dan maar zeggen :) .

Zet je vragen even in bij techniek, je hebt dan meer kans op antwoorden dien je opweeg kunnen helpen.
Let even op hoe je de Topic titel schrijft, hier gelden sinds vandaag bepaalde voorwaardes voor.

Groet en tot zwaais

Ron
110-Td5 X-tech 2006

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 01 Sep 2014, 20:12

welkom op het forum :D
groet jelle

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Sep 2014, 22:02

Welkom Marius

en Ron, die voorwaarden gelden al langer (of in elk geval is er al eerder verteld dat je model en motortype in de topictitel zou moeten vermelden, maar dat is na twee dagen weer door niemand meer gedaan destijds....zie het topic van begin april: viewtopic.php?f=10&t=5692http://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=10&t=5692
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”