even voorstellen met meteen een probleem!!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
sleen42

Re: even voorstellen met meteen een probleem!!

Berichtdoor sleen42 » 04 Dec 2014, 17:01

Hij staat daar wel sneu te zijn:-),bedankt en voorzichtig aan weer naar der Heimat ;)

Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)

ikke jelle

Berichtdoor ikke jelle » 04 Dec 2014, 19:30

voorzichtig aan weer naar der Heimat

zo te zien blijft hij erop wachten de vouwtent is mee :lol:
groet jelle

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Dec 2014, 20:35

vast onderdeel van de schamel ;-) iig weer heel thuis aangekomen...
gone

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 04 Dec 2014, 21:57

Mooi man lekker een stukje wezen tuffen dus...
Weet jij of je daar ook met de trein kan komen of gaat die maar tot Rotterdam??Heb even op de NS site gekeken maar volgens die moet ik vanaf Rotterdam -Zuid met de metro en de bus ....Nouja dat ga ik nog wel even bedenken :!: Ik heb wel even een paar dagen tijd. :mrgreen:

Jeroen

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Dec 2014, 22:03

sleen42 schreef:Mooi man lekker een stukje wezen tuffen dus...
Weet jij of je daar ook met de trein kan komen of gaat die maar tot Rotterdam??Heb even op de NS site gekeken maar volgens die moet ik vanaf Rotterdam -Zuid met de metro en de bus ....Nouja dat ga ik nog wel even bedenken :!: Ik heb wel even een paar dagen tijd. :mrgreen:

Tja, d'r was ooit een adequaat (snel)tram-net, de RTM, maar dat moest wijken voor de vooruitgang, de bus dus.
Nu zouden al die gemeenten daar een moord doen voor een leuk sneltram-net.

Waarschijnlijk kan iemand je wel naar de Metro brengen, en die Metro brengt je weel snel naar het vernieuwde* Rotterdam CS.
     * In authentiek Rotterdams is er geen verschil tussen vernieuwd en vernield

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Dec 2014, 22:32

Andersom Marc.....hij moet er heen.... dus van Rotterdam CS naar zuid Beijerland .... en daar komt hooguit een bus denk ik.... is nogal midden in de weilanden

Ik denk dat je het het best met Peter kunt overleggen Jeroen, die weet dat waarschijnlijk wel op te lossen.... mensen komen wel vaker van ver hun auto bij hem ophalen....

ik heb het met de mijne vorige jaar, net als het brengen, met een trailer gedaan.........
gone

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 04 Dec 2014, 22:50

Wou je nog een keer heen dan? 8-)
Nee ik ga Peter wel even vragen als hij belt dat de auto klaar is.Moet hem(de Disco) toch eerst weer even aanmelden hier dus..want om nou zonder kentekenplaten naar huis te rijden :mrgreen:

Jeroen

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Dec 2014, 22:54

sleen42 schreef:Wou je nog een keer heen dan? 8-)

ach... je kent het tarief ;-) maar bedoelde er meer mee dat ik er dus NIET met OV heen gegaan ben (heb nogal een hekel aan OV, brengt je van waar je niet bent, naar waar je niet moet zijn, op een tijdstip dat je niet uitkomt)

Nee ik ga Peter wel even vragen als hij belt dat de auto klaar is.Moet hem(de Disco) toch eerst weer even aanmelden hier dus..want om nou zonder kentekenplaten naar huis te rijden :mrgreen:

Jeroen

Zoals ik zei, overleg even, hij zal wel weten waar je dichtbij hem kunt komen met OV en wellicht haalt ie je daar dan op ofzo
gone

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 11 Dec 2014, 22:11

Zo,

de Disco is weer thuis in Duitsland.Bak schakeld weer prima,had ook niet anders verwacht... 8-)

Zeer prettige omgang met Peter,een man met vieze handen :idea: die weet waar hij het over heeft,volgens mij dan :lol: .
Natuurlijk eerst weer even wennen aan een ander geluid van de bak,daar zit altijd weer iets verschil in,maar hij schakeld weer heerlijk.Nu dan maar op zoek naar P38,denk dat die toch wat fijner voor de trailer lopen.Trekhaak korter op de achteras en dan met Td5 of V8 op gas,qua belasting maakt dat hier niet veel uit.+/_ 400 euro,per jaar ;) Ook schijnen de bakken van een P38 eerder op te schakelen??Heb laatst wel ergens iets gelezen dat je ook de schakelpunten van een Discovery zou kunnen aan laten passen??Zeker als de motor koud is vind ik het bijna mishandeling dat hij pas bij 2100rpm opschakeld naar de 2e,maar dat zal wel gevoel zijn..
Ik ga de bak morgen gelijk maar even testen met een ritje Zeeland,bootje halen van 2000kg met trailer van 600 is dat mooi om een beetje te wennen voor de bak :twisted:

Ook wil ik Roleof nog even bedanken die me van staion Alexander af heeft gezet in Zuid Beijerland,bedankt en je hebt mijn email adres voor als je wat nodig hebt uit Duitsland oid.

Jeroen

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Dec 2014, 22:33

Mooi dat ie weer rijdende is ;-)
het schakelmoment is gekozen bij de koppel- en vermogenscurve van de motor.... een Td5 is een vrij hoogtoerige diesel, de turbo begint pas fatsoenlijk zijn werk te doen bij 1900 a 2000 toeren. Dus eerder schakelen is op het verkeerde deel van de koppelcurve rijden, en zeker belast is dat slechter voor je motor dan iets meer toeren, ook koud.... misschien wel ZEKER koud.

De P38 heeft dan misschien minder "oversteek" naar achteren (zal niet veel schelen den ik) maar de BMW diesel met zijn 136pk is nou niet echt een uitblinker in trekcapaciteiten (wordt beter met chiptuning overigens) een V8 zal daar wellicht beter voor zijn, maar die hebben weer hun eigen problemen. MBT Belastingtarief... moet ik je teleurstellen, jouw disco is euro3, de P38 valt in het Euro2 tarief en zit op 680 of iets rond dat bedrag per jaar.
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”