Hallo, ik ben Roland ,ik lees hier al jaren stiekem op het forum ,meestal ter oplossing van problemen van technische aard,dus dacht ik,laat ik me eens bekend maken bij mijn helpers in nood.( waarvoor dank alvast,vele oplossingen heb ik hier gevonden )
Land Rover rijden doe ik al meer dan 10 jaar met een fijne Disco 2 van eind 1998,inmiddels al met 330 000 km op de teller.
In de jaren dat ik al meelees op het forum zag ik al vele problemen voorbijkomen waarvan ik dacht,hé,nog geen last van gehad...De auto heeft op motorisch gebied nog geen enkel probleem gehad,enkel de klassieke dingen zoals de draadboom,brandstofdrukregelaar ,brandstofpomp ,en de versleten luchtbalgen.Ook heb ik de versnellingsbak en tussenbak vervangen na 200 000 km vanwege een irritant fluitend geluid (had ie al op 100 000 km ,maar ik heb het zolang uitgehouden )
Gelukkig hoef ik geen beroep te doen op de dealer daar ik de meeste dingen zelf doe met onderdelen uit de UK.
Momenteel staat de Disco stil wegens chassisroest maar ik ben een andere D II aan het klaarmaken,ditmaal met automaat,dus ik blijf nog effe de Discotoer op gaan.
Gelijk gooi ik er maar een vraag tegenaan , de "nieuwe" Disco is een ex-Nederlandse wagen, iemand bekend met de nummerplaat 67-HD-FZ ? Dit is een zwarte Disco automaat van 2001 en ik zou graag wat meer te weten komen over het vorig leven van die auto.
Groeten RoLand Rover
nieuwbakken forummer
- ikke jelle
Terug naar “Nieuw op het forum”