Voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Wijnand

Voorstellen

Berichtdoor Wijnand » 29 Mei 2014, 11:24

Beste LRCH-ers

als nieuweling vond ik het toch wel even leuk om me voor te stellen. Heb sinds kort een mooie donkerblauwe disco II V8 automaat uit 2002 en ben meteen maar lid geworden van LRCH.

Ben nog in grote verwarring wat ik allemaal met de auto kan en ga doen. En na wat eerste garagerekeningen (vervangen luchtbalgen, oplossen 3 amigo's en nog wat dingetjes) heb ik meteen geleerd enig geduld in mijn wensen in te bouwen 8-)

Heb verder nog veel ontwikkelmogelijkheden voor terreinrijden en ben me dus eerst maar eens gaan verdiepen in greenlanen (voor zover ik nu begrijp de overzichtelijker vorm van outdoor landrover rijden).

(zo twijfel ik ook nog over de anwb terreinrijd cursus, maar vraag me af wat ik daar met een disco te zoeken heb tussen vw tiguans)

De auto staat nog op echte asfalt banden, dus daar moet ik naar verwachting wel iets aan gaan doen. maar in 18 inch (255/55/18) is daar ook weer niet alle keus in begrijp ik nu. Op dit forum word ik daar niet helemaal wijs uit.
de wensen zijn: af en toe terreinrijden en een beetje normaal op de weg kunnen blijven rijden. liefst een band die ik in de winter kan blijven rijden want heb niet zo'n zin om telkens te moeten wisselen of op korte termijn 2 setjes banden te moeten kopen (dus all season? of een AT band met sneeuwvlokje? of niet zeuren en er ook meteen een setje 16 inch velgen bij kopen?)
(vredestein quatrac 3 suv of general grabber AT zijn er in mijn velgmaat (of AT2, maar die lijken me wat te lomp).

Wijnand
Laatst gewijzigd door Wijnand op 29 Mei 2014, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

ikke jelle

Re: Voorstellen

Berichtdoor ikke jelle » 29 Mei 2014, 12:28

welkom op het forum

een leuk setje at's doen het prima zomer en winter
maar met banden moet je wel goed kijken wat je wilt
zelf rij ik contie maar ben daarmee waarschijnlijk ook eenling ;)
groet jelle

Franky J

Berichtdoor Franky J » 15 Jun 2014, 11:35

Hoi Wijnand,

Voor een eerste kennismaking met het 4x4 gebeuren zou je eens een beginnerscursus bij 4WD travel in Oss kunnen overwegen. Leuke informatieve dag op een offroad motorcross baan inclusief lunch.
Ze leren je daar de basis vaardigheden en je ontmoet er doorgaans leuke mensen.
In september hebben ze een 4x4 weekend waar je tegen een kleine betaling ook gebruik kunt maken van het terrein. Check hun website maar eens www.4wdtravel.nl.
Verder leuk om weer een D2 rijder bij de club te begroeten.

Vriendelijke groet,

Frank

Franky J

Berichtdoor Franky J » 15 Jun 2014, 12:13

Wijnand,

Voor ideeën en technische informatie kun je hier ook goed terecht.
Is een forum enkel en alleen voor D2 liefhebbers, veel foto's en leuk om inspiratie op te doen.

http://www.thed2boysclub.co.uk

Veel plezier,

Frank
Bijlagen
DSCF5707.jpeg

Wijnand

Berichtdoor Wijnand » 16 Jun 2014, 14:19

Hé: paar toptips! ga ik mijn voordeel mee doen!

Terug naar “Nieuw op het forum”