voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
SBB11

voorstellen

Berichtdoor SBB11 » 02 Apr 2014, 11:14

ik ben Sander, behept met autovirus al van jongs af aan, gaat niet over.. probeer mijn zoontjes nu ook aan te steken.
En jawel, het gaat er eindelijk van komen, uitbreiding van het wagenpark! Mijn Mercedes 220 (W115 - 1972) krijgt een vriendje er bij voor de vakanties, feesten en partijen.

Ik ben al tijdje aan het kijken, en vorige week actief begonnen met zoeken naar: 9 zitter Defender, voorkeur voor belastingvriendelijke benzine: stilstand in winter geen probleem en toch maar max 2000 km per jaar.

Ik heb er een op het oog 1983 met 2.25l motor. Vroeg me af of die de boel wel beetje in beweging krijgt en wat verder de aandachtspunten zijn? Tips zijn zeer welkom!

fenix2

Re: voorstellen

Berichtdoor fenix2 » 02 Apr 2014, 15:20

Hallo Sander,

Welkom :)

Verwacht met een 2,25 motor geen snelheids records. Heb zelf een 109 STAWAG uit 1975 met 2,25 Dieseltje (is iets minder sterk dan de benzine tegenhanger) en daarmee kan ik heel aardig met vrachtauto's meekomen en dat is mij prima. Als je er vervolgens ook nog een overdrive bij hebt, wordt het bij wat hogere snelheden een stukje comfortabeler.
In zijn algemeenheid kan ik over de 2,25 zeggen dat als je er netjes omgaat, het een solide machine is waar je lang plezier van kunt hebben. Voor benzine specifieke verwijs ik je naar anderen op het forum (ben een verstokte dieselaar ;-))

groetjes, Fenna
Afbeelding

SBB11

Berichtdoor SBB11 » 02 Apr 2014, 21:48

Fenna, dank voor je reactie, het bevestigt wat ik al dacht, geen 0-60mph in 7 secs.. Er is een overdrive bij het exemplaar waar ik nu naar kijk, goed om te weten, zij er nog specifieke carrosserie of ophanging zaken waar ik op moet letten?

Nicogroennl

Berichtdoor Nicogroennl » 02 Apr 2014, 22:23

Mijn 88 met 2.25 benzine haalt 90 met wind mee en 75 met wind tegen.
Verbruik is dan 1 op 6 en ik heb geen differentieel op de vooras.
Wind mee zou een overdrive wat extra doen, wind tegen zie ik er geen voordeel in.
Ik heb er overigens geen moeite mee, lekker onthaasten.
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 02 Apr 2014, 22:36

er zijn er ook die een wat potentere motor er in hebben.... een 3,5 V8 :lol: voor het verbruik hoef je het niet te laten, zo erg veel meer dan de 2,25 verbruikt die niet :roll:
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Apr 2014, 09:31

Nicogroennl schreef:Mijn 88 met 2.25 benzine haalt 90 met wind mee en 75 met wind tegen.
Wind mee zou een overdrive wat extra doen, wind tegen zie ik er geen voordeel in.

Met een 2,25 benzine in goede conditie moet het een stuk beter kunnen, dit zijn cijfers die zelfs met een 2,25 diesel te halen (en te verbeteren) zijn.

Met een goede electronische ontsteking -- dus niet de electronische puntjes maar een echte (zoals 123-ignition) -- gaat een oude motor (die verder geen overmatige slijtage kent) zelfs gewoon mooi lopen. Het grote voordeel van benzine is de rust (en het nadeel is gewoon dat het geen diesel is).

Groeten MarcS

SBB11

Berichtdoor SBB11 » 03 Apr 2014, 21:03

Klinkt allemaal veelbelovend, dat onthaasten zint mij wel, en daar is ie ook bedoeld. Zag net ook een link naar aankoopboekje. Lijkt me handig.. Als ik nog vragen heb dan zien jullie die wel verschijnen, anders post ik de fotos wel als t zover is..

Nicogroennl

Berichtdoor Nicogroennl » 03 Apr 2014, 22:19

Landmarcs schreef:
Nicogroennl schreef:Mijn 88 met 2.25 benzine haalt 90 met wind mee en 75 met wind tegen.

Met een 2,25 benzine in goede conditie moet het een stuk beter kunnen, dit zijn cijfers die zelfs met een 2,25 diesel te halen (en te verbeteren) zijn.

Met een goede electronische ontsteking -- dus niet de electronische puntjes maar een echte (zoals 123-ignition) -- gaat een oude motor (die verder geen overmatige slijtage kent) zelfs gewoon mooi lopen. Het grote voordeel van benzine is de rust (en het nadeel is gewoon dat het geen diesel is).

Groeten MarcS

Hoi Marc,

Mijn motor heeft er 70.000 op staan en loopt best netjes.
123 ontsteking lijkt me wel wat maar ik heb een 24v systeem en schijnt het niet te kunnen?
Ik heb er ook een roofrack op en hij staat op modderbanden
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*

piet_g

Berichtdoor piet_g » 04 Apr 2014, 09:06

Het is idd een motor en een auto om lekker te onthaasten. nou ja jij mag als bestuurder best haasten, maar die laro gaat er echt niet harder door :P. V8 er in klinkt leuk, maar daar is pas ruimte voor gemaakt in de stage 1 ;).

onze oude 2.25 diesel deed het ondanks dat hij helemaal op was nog redelijk (tot je de verstuivers vervangt.. want dan krijgt het blok in eens zoveel diesel dat hij het niet meer aan kan :P). je bent niet als eerste weg hij het stoplicht en je moet goed vooruit kijken wanneer je in wilt gaan halen, maar dat heeft ons nog geen moment ontmoedigd om er mee op pad te gaan. overigens met onze diesel kun je er een aanhanger achter hangen en dan trekt hij nog steeds bijna net zo snel op :P
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Apr 2014, 10:05

Euhhhh hij zocht een defender...dan ga ik voor het gemak er van uit dat ie een 90/110 ook defender noemt.... belastingvriendelijk dus niet 40jr en ouder...

En die zijn er gewoon met v8 hoor
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”