31 maart 2014, Dordrecht
Hallo Allemaal,
Zo, eindelijk toch een Landrover Range Rover model P38 aangeschaft!! weer een wens in vervulling gegaan.
Ik ben Frans Timmermans, redelijk technisch ingesteld en gek van V8, van origine scheepswerktuigkundige (machinist grote vaart) maar een landrot geworden, maar in geest nog steeds een zeeman (zee trekt toch altijd, zo ook grote motoren). Petrochemische industrie gewerkt en nu al enige jaren samen met de vrouw een eigen stichting (www.anafylaxis.nl), daar gaat dus veel tijd in zitten.
Ok, zwarte P38 gekocht, half maart 2014, zag er goed uit, cyl koppen waren vervangen, en alles deed het (naar werd verteld). Proefrit gemaakt, en was dus verkocht. Moest wel even wennen aan het zoekerige gedrag van de terreinwagen, maar alles went. Nu bezig met alles optimaal en werkbaar te maken. Motor is OK, zo ook automatische versnellingsbak (dank aan Peter de Koning, Zuid Beijerland voor het nazien en spoelen/verversen). Truck ziet er verder goed uit. Kwam er helaas later (te laat) achter dat de O-ringen van het koelsysteem vervangen moeten worden. wordt binnenkort aan gewerkt. Ook bleek de versterker van de audio unit defect te zijn. en aan de airco moet ook eea gedaa worden. Maar dat is allemaal technisch geneuzel en dus te verhelpen, wat niet meer weg gaat is het gevoel om hoog en droog bove het wegdek je te vervoeren. Ben heel blij met de truck, en wil hem zo lang mogelijk houden, het is nu dus een hobby geworden.
Ik ben hier dus voor raad en daad, en als ik genoeg P38 kennis heb vergaard kan ik deze hier ook op verzoek delen (heb daarvoor ook het werkplaas handboek aangeschaft)
Hoop op veel interactie en wie weet ga ik ook nog wel eens off the road met de truck (hij is darvoor tenminste gemaakt), maar heb dat nog nooit gedaan, dus zal wel aanwijzingen en raad nodig hebben (denk ik)
Even Voorstellen
-
Roger B.
Re: Even Voorstellen
welkom, altijd leuk meer P38 liefhebbers te zien 
Offroad kan ie zeker. Als je lid wordt van de LRCH (de club, niet alleen het forum) kun je deelnemen aan de evenementen die de club organiseert. Op de offroad dagen kun je dan met je auto op offroad terrein rijden. Er zijn dan altijd wel marshals en bereidwille mede-clubleden die je met raad en daad bij willen staan.
Ik heb altijd één advies, ga nooit verder dan je zelf wil, jij moet je goed voelen met wat je doet met je auto, en jij mag eventuele schade repareren en betalen... de beste stuurlui hebben makkelijk praten..... Andersom, als men roept dat je beter iets NIET doet, is het wellicht een overweging om dat advies dan niet in de wind te slaan
Offroad kan ie zeker. Als je lid wordt van de LRCH (de club, niet alleen het forum) kun je deelnemen aan de evenementen die de club organiseert. Op de offroad dagen kun je dan met je auto op offroad terrein rijden. Er zijn dan altijd wel marshals en bereidwille mede-clubleden die je met raad en daad bij willen staan.
Ik heb altijd één advies, ga nooit verder dan je zelf wil, jij moet je goed voelen met wat je doet met je auto, en jij mag eventuele schade repareren en betalen... de beste stuurlui hebben makkelijk praten..... Andersom, als men roept dat je beter iets NIET doet, is het wellicht een overweging om dat advies dan niet in de wind te slaan
gone
Roger, Merci
- GJ Disco 300 Tdi
Als je een rode Disco1 door Dordt ziet rijden, dan ben ik dat.
meestal rond half 7 te vinden richting n3/A16.
Voor wat offroad rijden kun je altijd een Pb oid sturen, ben van uit mijn werk wel wat gewend, ook met groter spul.
Heb een lier en gereedschap aan boord mocht het nodig zijn
welkom!
meestal rond half 7 te vinden richting n3/A16.
Voor wat offroad rijden kun je altijd een Pb oid sturen, ben van uit mijn werk wel wat gewend, ook met groter spul.
Heb een lier en gereedschap aan boord mocht het nodig zijn
welkom!
Disco 1994 300TDI
Hoi Disco, Dank voor je reactie.
Zo vroeg ben ik niet op de weg hoor
Zo vroeg ben ik niet op de weg hoor
- GJ Disco 300 Tdi
Moet de file voor zijn bij Moergestel. 
Langs de n3 word nu gebouwd, misschien eens kijken of daar wat heuveltjes beschikbaar zijn..
Langs de n3 word nu gebouwd, misschien eens kijken of daar wat heuveltjes beschikbaar zijn..
Disco 1994 300TDI
Welkom,
Altijd leuk om er weer een Dordtenaar bij te hebben.
Enne ik zou de heuvels aan de N3 lekker links laten liggen.
Is afgesloten grondgebied en ze gaan het niet grappig vinden als je daar gaat rijden.
Altijd leuk om er weer een Dordtenaar bij te hebben.
Enne ik zou de heuvels aan de N3 lekker links laten liggen.
Is afgesloten grondgebied en ze gaan het niet grappig vinden als je daar gaat rijden.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
- GJ Disco 300 Tdi
jammer, kwam daar vroeger nog wel eens bij de boer op t erf of bij het paarden kampje.
Zelfde voor de rijksstraat weg, land is helemaal volgebouwd.
in ieder geval leuk om lokaal meer LaRo rijders te hebben, misschien eens samen op rijden naar evenementen etc.
Zelfde voor de rijksstraat weg, land is helemaal volgebouwd.
in ieder geval leuk om lokaal meer LaRo rijders te hebben, misschien eens samen op rijden naar evenementen etc.
Disco 1994 300TDI
Het is inderdaad jammer dat je daar niet meer kan rijden.
Altijd leuk om samen met andere LaRo rijders richting een evenement te rijden.
Stuur maar een berichtje als het zover is.
Altijd leuk om samen met andere LaRo rijders richting een evenement te rijden.
Stuur maar een berichtje als het zover is.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
Hoi hoi! Welkom. Ik woon zelf in rotterdam zuid en zie sinds ik besmet ben meer laro's dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Ik rijd zelf in een rode disco 2. Maar die staat bij niet gebruiken warm in haar garage...
Veel plezier met je auto
Veel plezier met je auto
Terug naar “Nieuw op het forum”