Welkom Tim, parachtige auto!
enne... ik heb nog een perfect werkende Clarion CD wisselaar liggen die uit mijn 90 V8 komt.
Mocht je interesse hebben stuur maar een berichtje.
Groet,
Mark
90v8 csw
Met een glimlach een mooie Discovery 2
Re: Met een glimlach een mooie Discovery 2
Mark. 1985 RHD 90 V8 cstw
Heel mooie Disco!!!
Grts uit Belgie
Grts uit Belgie
lwbmark schreef:Welkom Tim, parachtige auto!
enne... ik heb nog een perfect werkende Clarion CD wisselaar liggen die uit mijn 90 V8 komt.
Mocht je interesse hebben stuur maar een berichtje.
Groet,
Mark
90v8 csw
Thanks. Ik hou hem zeker in gedachten. Eerst opzoeken naar de reden. Als het de wisselaar blijkt te zijn krijg je een berichtje!
KiloSjon schreef:Roger B. schreef:geen idee of het op de D2 leverbaar is geweest, op de D2a (waarvan je de koplampen wil) is het wel een optie geweest: elektrisch inklapbare buitenspiegels (heb je er ook niet op)
Ik had op mijn D2 electrisch inklapbare buitenspiegels... Altijd leuk bij krappe passagesgewoon een kwestie van de knop omhoog drukken als ie tussen L en R staat...
Ga het testen hij staat in een garage gestald ondrrwoning waarbij electrisch inklapbare spiegels handig zou zijn.
kleo6538 schreef:Heel mooie Disco!!!
Grts uit Belgie
Dank u! Mooi compliment.
Groet tim
timvw schreef:Ga het testen hij staat in een garage gestald ondrrwoning waarbij electrisch inklapbare spiegels handig zou zijn.
Groet tim
Dan zul je het er toch eerst op moeten sleutelen, want nu zit het er niet op.
Ik zou eerst eens beginnen met die lelijke hoes achter van de deur te halen en daar eenzelfde velg op te hangen als er onder de wagen staan.
En ik mag hopen dat die rubber matten inmiddels netjes gepoetst zijn?
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
zo te zien op de foto aan het knopje van de spiegelverstelling zijn het geen elektrisch klapbare spiegels zoals Edward al zegt...
zonder elektrisch inklapbaar:

met elektrisch inklapbaar:

zonder elektrisch inklapbaar:
met elektrisch inklapbaar:
gone
- Thomas Td5
Gefeliciteerd met de aanschaf van je D-II. Het zijn erg fijne auto's.
De elektrisch inklapbare spiegels waren leverbaar op modellen van voor de facelift, alleen moet je bouwjaar dan 2001-2002 zijn geweest dacht ik. Daar heb ik wel eens een ES exemplaar gezien met elektrisch inklapbare spiegels. Om het zeker te weten zal ik de verkoopsfolders moeten vinden even.
Ik had hiervoor een ES uitvoering uit 2000 met alle opties, maar helaas waren elektrisch inklapbare spiegels geen optie. Mijn huidige Disco uit 2002 (facelift model) heeft wel elektrisch inklapbare spiegels.
Voor wat betreft opties, je Disco lijkt zo te zien op een XS uitvoering. ES uitvoering had standaard lederen bekleding. De elektrisch verwarmbare voorruit is een fijne optie, in de winter bespaart het je een hoop krabben.
Maar het is een dure ruit, ongeveer 1000 euro per stuk.
Smaken verschillen verder, maar ik zou niet mijn Disco ombouwen tot een soort halve Range Rover Sport. Gewoon standaard houden is veel mooier. Die luchthappers hebben geen nut en die enorme velgen zorgen er alleen maar voor dat je rijcomfort heel snel weg is.
De elektrisch inklapbare spiegels waren leverbaar op modellen van voor de facelift, alleen moet je bouwjaar dan 2001-2002 zijn geweest dacht ik. Daar heb ik wel eens een ES exemplaar gezien met elektrisch inklapbare spiegels. Om het zeker te weten zal ik de verkoopsfolders moeten vinden even.
Ik had hiervoor een ES uitvoering uit 2000 met alle opties, maar helaas waren elektrisch inklapbare spiegels geen optie. Mijn huidige Disco uit 2002 (facelift model) heeft wel elektrisch inklapbare spiegels.
Voor wat betreft opties, je Disco lijkt zo te zien op een XS uitvoering. ES uitvoering had standaard lederen bekleding. De elektrisch verwarmbare voorruit is een fijne optie, in de winter bespaart het je een hoop krabben.
Smaken verschillen verder, maar ik zou niet mijn Disco ombouwen tot een soort halve Range Rover Sport. Gewoon standaard houden is veel mooier. Die luchthappers hebben geen nut en die enorme velgen zorgen er alleen maar voor dat je rijcomfort heel snel weg is.
Edward schreef:timvw schreef:Ga het testen hij staat in een garage gestald ondrrwoning waarbij electrisch inklapbare spiegels handig zou zijn.
Groet tim
Dan zul je het er toch eerst op moeten sleutelen, want nu zit het er niet op.![]()
![]()
Ik zou eerst eens beginnen met die lelijke hoes achter van de deur te halen en daar eenzelfde velg op te hangen als er onder de wagen staan.
En ik mag hopen dat die rubber matten inmiddels netjes gepoetst zijn?
Hahah nee inderdaad, ik heb even gekeken. Maar dat is en optie die komt...
Alles komt met de tijd. Dit omdat mijn tempo erg laag ligt door een zeldzame aandoening die ik heb, en eigenlijk geen inspanning kan verrichten. Dus het poetsen van de gehele auto gaat in delen bij mij. Een deur of deel per keer. Matten en gehele binnenkant moet nog gebeuren. Buiten is inmiddels wel voor 80 procent af, en zoveel mooier.
Ook de rubber matten dus nog, iemand tips hoe je die weer als nieuw krijgt?
Thomas Td5 schreef:Gefeliciteerd met de aanschaf van je D-II. Het zijn erg fijne auto's.![]()
Voor wat betreft opties, je Disco lijkt zo te zien op een XS uitvoering. ES uitvoering had standaard lederen bekleding. De elektrisch verwarmbare voorruit is een fijne optie, in de winter bespaart het je een hoop krabben.Maar het is een dure ruit, ongeveer 1000 euro per stuk.
Bedankt! Ik moet zeggen dat ik de verwarmde voorruit heel erg lekker vind, ivm ontwasemen. Verder ben ik echt een pietlut. Mijn laro staat altijd heerlijk binnen te wachten tot ze mee mag.
Ik heb inderdaad de xs uitvoering zag ik. De bekleding is wel een dingetje, dit omdat de zitting een soort gaat 'pillen' zoals je bij truien wel eens hebt. Daar moet nog wel wat mee gebeuren
Als ik, en ik zeg als, ga ombouwen, is dat altijd vanuit nieuw materiaal. Zodat het originele materiaal origineel blijft en ik hem altijd weer origineel terug kan bouwen. Wat maar weer blijkt dat het handig is omdat ik schijnbaar de enige ben dien dit mooi vind
- Thomas Td5
timvw schreef:Bedankt! Ik moet zeggen dat ik de verwarmde voorruit heel erg lekker vind, ivm ontwasemen. Verder ben ik echt een pietlut. Mijn laro staat altijd heerlijk binnen te wachten tot ze mee mag.
Ik heb inderdaad de xs uitvoering zag ik. De bekleding is wel een dingetje, dit omdat de zitting een soort gaat 'pillen' zoals je bij truien wel eens hebt. Daar moet nog wel wat mee gebeuren
Als ik, en ik zeg als, ga ombouwen, is dat altijd vanuit nieuw materiaal. Zodat het originele materiaal origineel blijft en ik hem altijd weer origineel terug kan bouwen. Wat maar weer blijkt dat het handig is omdat ik schijnbaar de enige ben dien dit mooi vind
De airco in de Discovery is ook goed in ontwasemen, normaal is die voldoende. Ik gebruik alleen de verwarmde voorruit eigenlijk in de winter als er ijs op de voorruit zit. Het is dan na 30 seconden een kwestie van vegen om de ijsrestanten van de ruit te krijgen.
Als de stof niet te herstellen is, kan je die opnieuw bestellen bij o.a. Land Rover dealers. Het zijn gewoon hoezen en je kan ze allemaal los bestellen.
Wat betreft het customizen het is een keuze van smaak. Maar dingen zoals die luchtroosters kan je niet snel ongedaan maken. Er zit altijd een gat in het spatbord.
Thomas Td5 schreef:timvw schreef:Bedankt! Ik moet zeggen dat ik de verwarmde voorruit heel erg lekker vind, ivm ontwasemen. Verder ben ik echt een pietlut. Mijn laro staat altijd heerlijk binnen te wachten tot ze mee mag.
De airco in de Discovery is ook goed in ontwasemen, normaal is die voldoende. Ik gebruik alleen de verwarmde voorruit eigenlijk in de winter als er ijs op de voorruit zit. Het is dan na 30 seconden een kwestie van vegen om de ijsrestanten van de ruit te krijgen.
Als de stof niet te herstellen is, kan je die opnieuw bestellen bij o.a. Land Rover dealers. Het zijn gewoon hoezen en je kan ze allemaal los bestellen.
Wat betreft het customizen het is een keuze van smaak. Maar dingen zoals die luchtroosters kan je niet snel ongedaan maken. Er zit altijd een gat in het spatbord.
Hey das een goede tip! De zittingen kun je dus los kopen...
Wow... ik moet nog veel leren begrijp ik.
Vwb de roosters... als die komen komen er dus ook nieuwe spatborden op... blijven deze in tact... das wat ik bedoelde.
- Thomas Td5
timvw schreef:
Hey das een goede tip! De zittingen kun je dus los kopen...
Wow... ik moet nog veel leren begrijp ik.
Dat is het voordeel van een Land Rover, heel veel kan je vervangen als het moet.
Mijn vorige Disco had na pak 'em beet 325.000km een scheur in het leer van de bestuurdersstoel. Maar gelukkig na het uitzoeken van de juiste naam van de kleur kon ik een vervangende hoes bestellen. Is je interieur gelijk weer mooi. Zaken als het kussen waarop je zit is ook los te bestellen. Handig als je stoel dreigt door te zakken.
Terug naar “Nieuw op het forum”