2 meter en toch een defender willen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
i4-muzique

2 meter en toch een defender willen

Berichtdoor i4-muzique » 01 Jan 2014, 16:33

Hallo, Ik ben Harold, op dit moment al weer 4 jaar in het bezit van een RR en het is tijd voor iets anders, de RR stond mijn lijstje van favo. auto's echter is mijn reis patroon wat veranderd en heb ik meer bagage ruimte nodig en gaat de hond dagelijks mee naar mijn werk, rationeel zou een discovery zijn echter staat een Defender hoger op mijn lijstje.

1 probleem, ik ben 2 meter en de standaard zit positie in een 2007/2008 is eigenlijk geen optie, zijn er hier leden die ervaring hebben met een kleiner stuur en het hoger en naar achter plaatsen van de bestuurder stoel (evt een nieuwe stoel ?)

ik hoop op positieve reacties want deze droom wil graag waar maken :D
nee gij trekt volle zallen

Edward

Re: 2 meter en toch een defender willen

Berichtdoor Edward » 01 Jan 2014, 16:52

Mmmhhh, zit je lengte vooral in je benen of in je torso? Want ik heb een Defender met een kleiner stuur en de stoelen op een strip zodat die over de rand van de seatbase kan. De stoelen kunnen dan 100mm verder naar achter.

Echter, als je lengte vooral in het bovenlijf zit kijk je dan ongeveer het dak in en als je de stoel ver naar achter zet kijk je tegen de b-stijl.

Proefrijden is gewoon een must, je moet het echt gewoon zelf uitproberen. ;)

Zit jij in Eindhoven aan de Hoogstraat? Of is dat een andere 4musique met een Range.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Jan 2014, 17:47

i4-muzique,

Een leuke uitdaging ... ook een leuke keus (als het lukt).

Kijk bij het proefzitten ook eens naar een Td5.

Het oude dashboard (dat wil zeggen dat wat voor dashboard moet doorgaan) geeft meer ruimte.
Ik ben bij lange na geen 2 meter, en in mijn HardTop kunnen de stoelen (nog) niet ver genoeg naar achter, maar ik weet zeker dat ik achter het stuur in de Td5 meer ruimte had voor mijn rechter knie.

Sowieso is de "typische LandRover zit" dwz ietsje scheef, linker schouder tegen de deurpost en je rechter been wat extra naar rechts zodat je voet bij het gasgeven lichtjes tegen de tunnel steunt het meest "ergonomisch". Probeer je braaf recht te zitten dan past eigenlijk niemand lekker achter het stuur.

O ja, als je een lang bovenlijf en lange armen hebt dan kan je de rugleuning wat meer achterover zetten (maar je kijkt dan wel gauw tegen de deurstijl als je naast je wilt kijken)

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Jan 2014, 18:30

voor mensen die wel enig comfort wensen en een airco verkiezen..... is de Td5 versie weer een stuk minder ruim, dan kun je beter hetpuma dashboard hebben
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Jan 2014, 18:39

Roger B. schreef:voor mensen die wel enig comfort wensen en een airco verkiezen..... is de Td5 versie weer een stuk minder ruim, dan kun je beter hetpuma dashboard hebben

Daar heb je een punt: De Td5 zonder airco proberen. De Td5 heeft nog wel de klepjes onder de voorruit, dus frisse buitenlucht heb je wel.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Jan 2014, 18:41

als het buiten 30 graden is en de zon op je dak (niet iedereen vind die witte pet mooi voor zover dat rijdend al enig verschil maakt) doet dat ook niet zoveel meer, behalve herrie vanonder de motorkap binnen laten....
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 01 Jan 2014, 18:54

Roger B. schreef:als het buiten 30 graden is en de zon op je dak (niet iedereen vind die witte pet mooi voor zover dat rijdend al enig verschil maakt) doet dat ook niet zoveel meer, behalve herrie vanonder de motorkap binnen laten....

Als het buiten 30º of meer is komt de meeste warmte van onder, de versnellingsbak wordt dan een straalkacheltje.
En ... een wit dak helpt echt. Of je het mooi vind is een kwestie van onbetwistbare smaak -- vroegehh was een tweekleurige auto alleen maar een extra (dure) optie en/of de meest luxe versies (mijn oom had ooit een witte DS met rood dak) ... en wil je geen tweekleurige dan kan je altijd nog voor helemaal wit kiezen (en zwarte wielen d'r onder, dat vindt Ruben mooi).

Groeten MarcS

P1100630.jpg

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 01 Jan 2014, 20:06

tuurlijk marc, het maakt vast wel iets uit, maar als ik niet kan zeggen dat een witte disco (de mijne) koeler is dan de ernaast geparkeerde zwarte (die van ray) die ook de hele dag daar stond.....dan zal er best een paar graden in zitten, en wellicht was die van ray eerder op temperatuur, maar in the end maakt het in de praktijk voor mij geen zak uit
gone

HarVel

Berichtdoor HarVel » 01 Jan 2014, 20:25

Hallo naamgenoot en lengtegenoot :). Ik ben zelf ook 2 meter en rij sinds oktober in een (nieuwe) 110. Als je eens wilt proefrijden, ben je van harte welkom. Ik heb zelf het stuur vervangen door een Motolita exemplaar plus de verlengde stoelrails gemonteerd. Ik red me daarmee prima. Als je voor de stoplichten staat met de lichten op 4 of 5 meter hoogte en je staat op de eerste positie, dan is het handig om een dakraam te hebben. Ik kan ze nl dan prima via dat dakraam zien verspringen :). Vwb eventuele proefrit: ik woon in Roden, vlak onder Groningen, maar werk in Arnhem. Kijk maar of het je van het aanbod gebruik wilt maken.
Defender 110 SW X-Tech Avatar met dank aan Rob :)

mjr86

Berichtdoor mjr86 » 01 Jan 2014, 22:50

ik ben zelf 190 en mijn vader is bijna 2 meter wij hebben allebei weinig problemen in een td5 (ik een 90 en me vader een 110) we hebben alleen een kleiner stuur gemonteerd omdat het dan wat makkelijker is om dan de koppeling te bedienen als je je stuur een halve slag gedraaid is omdat het originele stuur het hart uit het midden heeft en vwb de verkeerslichten ik herken het probleem ik heb zelf alleen jammer genoeg geen dakraam

Terug naar “Nieuw op het forum”