Besmet met het virus !

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Chris Janssen

Besmet met het virus !

Berichtdoor Chris Janssen » 01 Dec 2013, 21:46

Ja, weer iemand besmet met het "virus".
Sinds Augustus in het bezit van een Defender 90 300Tdi van 1998. Hardtop, ex-grijs kenteken.
Ik zal mij eerst voorstellen, Chris Janssen getrouwd, een zoon van elf.
Woonachtig in Maasmechelen, België net over de grens bij Geleen.

Al jaren was het een wens om een 4x4 te bezitten. Ik ben een buiten man, veel met de hond buiten, fikkie stoken, BBQ, natuurfotografie en ook jagen heeft mijn interesse (nog niet actief). Een "jeep" zou mij heel goed kunnen dienen.

Ik kom uit een nest van transportondernemers, dus in een ver verleden wel regelmatig met een 6x6 DAF in de zandkuil gereden en deze dingen ook onderhouden. Ik heb de laatste jaren als vertegenwoordiger gewerkt met een leasebak van de zaak. Sinds een klein jaar van werk veranderd en niet meer werkzaam in de buitendienst dus geen auto meer.
Ik had dus een auto nodig voor woon-werk verkeer. Ik had een klein bestellertje op het oog, tot dat ik een advertentie zag voor een Series III.Waarom niet een auto voor werk maar ook voor hobby Leuke auto maar na proefrit niet geschikt voor mijn doel.
Dank zij mijn vrouw dat ik het budget heb kunnen opschroeven en gaan zoeken naar een auto die meer dagelijks te gebruiken is.
Internet afspeuren zowel Belgie als Nederland, eerste keuze was een 110 Double cab Pick Up maar niet binnen het budget. Totdat ik mijn huidige auto op internet in Nederland zag staan, ik was op slag verliefd en had alleen de foto's gezien en ik wist al dat ik de auto zou kopen. Ik had de de aankoopgids van de club gekocht en liefde is een slechte raadgever. Dit was mijn auto; juiste kleur, traanplaat op de wings, lier, trekhaak enz Koop was snel gebeurd, ondanks "kleine" dingen die niet in orde waren. Een Landrover heeft nu eenmaal bepaalde "dingetjes".
Stuur rammelde en trilde bij 80 km/h, geen claxon, water in het dashboard enz.
Bij Bas4Cars auto laten klaarmaken voor invoerkeuring en nieuwe banden en nieuwe stuurkogels. weer een hap uit de spaarpot. Invoeren naar Belgie heeft wat tijd gekost door onjuiste informatie op internet, maar eindelijk kenteken op lichte vracht, dus maar 106 Euro belasting per jaar.

Sinds de eerste dag dat ik ben ingestapt zit ik altijd met een grote smile achter het stuur. Ik ben ook veel rustiger gaan rijden. Ik ben soms de eerste van de file, nou en. :lol:
Ook offroad diverse dingen gedaan, hier in de buurt door het bos en langs de Maas zijn nog wel een aantal openbare wegen onverhard. Ook naar Oss en Budel geweest.

In het komende zijn de vakanties al aangepast aan de auto, kamperen in Denemarken en Zweden en waarschijnlijk een paar dagen Wales in het najaar. Dus uitdagingen genoeg.
Er zijn ook nog enkele technische vragen, maar deze stel ik wel bij het betreffende topic.
Ik ben bang dat ik voor het leven ben besmet, trouwens ook vrouw en zoon. ;)

Groeten Chris
Aut viam inveniam, aut faciam.
of ik vind een weg of ik maak er een

Defender 90 300tdi 1998

tim

Re: Besmet met het virus !

Berichtdoor tim » 01 Dec 2013, 22:54

Welkom Cris alhier.
Leuk verhaal, en dat de 90 jullie de komende jaren een goed gevoel zal blijven geven.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Ron.Boss

Re: Besmet met het virus !

Berichtdoor Ron.Boss » 02 Dec 2013, 11:56

Welkom!

Terug naar “Nieuw op het forum”