Hallo medeliefhebbers
Ik ben erik 47 jaar en sinds maart in het bezit van een disco 2 van 2000 met een td5 diesel automaat
Heerlijke wagen voor het werk en voor fun !
Ben net terugvan terschelling en daar wat op het droge strand gereden een hele leuke ervaring.
Zal wel een keer meedoen met een lrch rit in de toekomst!
Een vraagje hoe schakel je de hoge en lage giering pook?
Gaat dat met veel krachtinspanning of via een bepaald patroon ?
Het betreft alleen een pook voor hoog en laag geen sper!
Gr erik
Weer een land rover fan erbij
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Weer een land rover fan erbij
Welkom Erik,
De D2 heeft geen sper (bedienbaar) bij de pre-facelift zit het sper wel in de bak, maar is niet bedienbaar. BIj de D2a (facelift) zit ie standaard ook niet meer in de bak, maar was het wel leverbaar als optie om het bedienbaar te hebben (en dan zat het er uiteraard ook in de bak)
Het schakelen van hoog-neutraal-laag vergt wel een beetje kracht (rechtdoor van voor naar achteren en terug) soms zit het mechaniek vast omdat het nooit gebruikt is. Let wel op dat je niet TE veel kracht zet, anders kun je oa de bowdenkabel die voor de bediening zorgt kapot trekken
De D2 heeft geen sper (bedienbaar) bij de pre-facelift zit het sper wel in de bak, maar is niet bedienbaar. BIj de D2a (facelift) zit ie standaard ook niet meer in de bak, maar was het wel leverbaar als optie om het bedienbaar te hebben (en dan zat het er uiteraard ook in de bak)
Het schakelen van hoog-neutraal-laag vergt wel een beetje kracht (rechtdoor van voor naar achteren en terug) soms zit het mechaniek vast omdat het nooit gebruikt is. Let wel op dat je niet TE veel kracht zet, anders kun je oa de bowdenkabel die voor de bediening zorgt kapot trekken
gone
Re: Weer een land rover fan erbij
Bij mijn D2 gaat het eigenlijk heel soepel als ik er voor zorg dat de auto een klein beetje gang heeft (wandeltempo). Dan met lichte kracht de pook van H naar L laten vallen... In het begin ging dat best zwaar maar na een paar keer gaat het soepeler
(oh ja en welkom!...
)
(oh ja en welkom!...
-----
'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)
Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com
'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)
Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com
- Richard Vonk
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 08 Apr 2013, 14:59
Re: Weer een land rover fan erbij
hallo Land Rover Fan.
wat een hoop scheelt (meestal) is of je de wagen in N zet of in P voordat je schakelt van hoog naar laag.
succes met proberen.
wat een hoop scheelt (meestal) is of je de wagen in N zet of in P voordat je schakelt van hoog naar laag.
succes met proberen.
Go Far by Dakar
Re: Weer een land rover fan erbij
Oke heren bedankt voor jullie reactie, ik ga het proberen zoals jullie aangeven.
Re: Weer een land rover fan erbij
Inderdaad het werkt,
De auto stapvoets laten uitrijden en dan schakelt hij van hoog naar laag zonder al teveel weerstand.
Met stilstand is er geen beweging in de pook te krijgen, dacht dat de boel vastgeroest was maar dat valt mee!
Alsnog bedankt !
De auto stapvoets laten uitrijden en dan schakelt hij van hoog naar laag zonder al teveel weerstand.
Met stilstand is er geen beweging in de pook te krijgen, dacht dat de boel vastgeroest was maar dat valt mee!
Alsnog bedankt !
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten