Nieuweling met veel vragen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
2Meter

Nieuweling met veel vragen

Berichtdoor 2Meter » 15 Okt 2013, 20:46

Hallo allemaal,

Ik ben Koen, 33 jaar, getrouwd, vader van 2 en woonachtig omg. Eindhoven.
Ik had nooit gedacht dat ik ooit echt op zoek zou gaan naar zo gave LaRo tot nu...

Ik ben op zoek naar een auto ter vervanging van de Kia Picanto van mijn vrouw. "Wat doe je hier dan?" Zou men kunnen vragen :?
Tja, het contrast kan nauwelijks groter zijn maar ik zoek een auto met wat ruimte voor mijn 2 kids en zo'n duo kinderwagen (de oudste is anderhalf, de jongste 4 weken). In mijn zoektocht kwam ik de ene suffe burgerwagen na de andere tegen :(
Tot ik voor de gein eens zocht naar een LaRo en zag dat er best wat te koop staan binnen ons budget en sommige er ook nog goed uit zien!

Ik heb Land Rovers en Land Cruisers altijd al erg gaaf gevonden maar omdat ik zelf erg veel km's maak is het voor mij geen optie. Maar aangezien mijn vrouw nog geen 10k per jaar rijdt is het ter vervanging van haar auto ineens wel een optie. En zo kan ik in het weekend nog wat fun km's maken.... 8-)
In plaats van een nieuw 13-in-een-dozijn ding een echte karakter auto te rijden lijkt ons wel erg leuk al kleven er natuurlijk wel wat nadeeltjes aan.

Nog een puntje; ik heb er dus geen verstand van en ik moet natuurlijk wel een goeie hebben, niet eentje die je regelmatig een paar weken hebt stilstaan op zoek naar onderdelen. Ik kom hier dus voor wat wijze raad.
En ik hoop dat jullie niet meteen zeggen dat het geen goeie keuze is :?

(Ja, ik heb al gekeken wat de wegenbelasting is en wat het verbruik is...)
Ehm ja, tot zo ver mijn introductie en waarom ik hier ben.

Raymond

Re: Nieuweling met veel vragen

Berichtdoor Raymond » 16 Okt 2013, 10:29

Nou, welkom! Je bent aan het juiste adres.

Hoewel er genoeg mensen hier rondhangen die ook zonder deze info graag hun mening geven, is het misschien wel handig om te weten waar je interesse naar uitgaat. 'We' hebben vanalles. Van Evoque en hybride Ranges tot Series (de latere Defenders, zeg maar).

Uitgaande van je vergelijking met een Land Cruiser neem ik aan dat je aan Defender(achtigen) denkt. Zolang het geen series 1 betreft (leuk dingetje om de kiddo's in rond te rijden overigens, worden ze lekker winterhard van :D ), zijn onderdelen ruim voor handen (ok een Stage One valt ook af) en hoeft de wagen niet lang stil te staan. Wat de regelmaat betreft ligt aan een aantal factoren (vorige eigenaar, onderhoudshistorie, budget e.d.).
Hoef je dus eigenlijk nog alleen te beslissen wat het gaat worden (88/109/127/90/110/130, diesel, benzine/LPG).

Succes!

KiloSjon

Berichtdoor KiloSjon » 16 Okt 2013, 21:20

Welkom!

Inderdaad goed om wat meer info te geven, zo lezend zou voor jou een Discovery 2 ook nog wel eens een goede optie kunnen zijn...
-----

'99 Defender 110 TD5
'90 Range Rover Classic 20th anniversary (te koop)
'02 Discovery TD5 (verkocht)

Check ons Croatia Trophy avontuur op http://www.muddog4x4.com

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Okt 2013, 22:57

Raymond schreef:Uitgaande van je vergelijking met een Land Cruiser neem ik aan dat je aan Defender(achtigen) denkt.

de hedentendaagse landcruiser (100 ofzo) is een luxe limo tov een hedentendaagse defender.... dat is totaal niet met elkaar te vergelijken
gone

2Meter

Berichtdoor 2Meter » 17 Okt 2013, 11:32

Danku!

Ik heb onder techniek een topic aangemaakt hierover;
Had in eerste instantie een mooie series 3 gezien. Toch lijkt de leeftijd i.c.m. het beoogde doel (dagelijks gebruik) niet zo'n goeie combinatie.
Ik heb 'm nog wel in mijn achterhoofd, maar veel spreekt toch voor een jongere Defender, een Td5 van tussen '99 en '03 bijvoorbeeld met niet te veel kilometers, geen 38 vorige eigenaren, en als we dan toch bezig zijn lieft met ABS (en airco?).

En dan blijkt het aanbod betreurend klein.... :?

Een Range Rover Classic zou misschien ook wel wat zijn, maar ik heb toch meer met een Defender qua uitstraling.
In een Defender heb ik wel vaker meegereden, nooit meer dan een paar meter zelf gereden. In een Range Rover heb ik nog nooit gezeten dus geen idee.

Ik had echt gehoopt dat er wat meer te koop zouden staan, maar het is 3-deurs wat de klok slaat. Nu vind ik die wel erg cool maar het gewoon niet praktisch. Mocht het nu met de station niets worden kan ik eventueel voor mezelf nog een 3-deurs kopen en de +/- 35.000 km per jaar die ik nu afleg te gaan splitsen tussen LaRo en mijn motor, dan blijven de totale kosten nog enigzins binnen de perken. Maar goed, dat is dus plan B.

Als jullie iets bij te dragen hebben; zeer welkom in het topic Is dat nu wel slim...?

Terug naar “Nieuw op het forum”