Nieuw op dit forum

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Nicogroennl

Nieuw op dit forum

Berichtdoor Nicogroennl » 12 Okt 2013, 01:21

Ik ben dus nieuw op dit forum en nieuw als landrover eigenaar.
Mijn naam is Nico, ik ben 55, en woon in Almere. Voor mijn beroep verkoop ik vacuümpompen en lage druk compressoren.
Twee weken geleden heb ik mijn klassieke motor verkocht en heb een landrover aangeschaft. Na enig zoeken ben ik gevallen voor een series 3 88 uit 1971 op benzine. De auto komt oorspronkelijk uit het Belgische leger en is 10 jaar geleden door Knook Purmerend gerestaureerd. Sindsdien is er zeer weinig mee gereden en heeft de auto altijd binnen gestaan. De teller staat op 68.000 km
Hij is alleen op de achterwielen aangedreven maar voor asfalt gebruik lijkt me dat geen probleem.
Overigens kreeg ik er nog een extra bak en een andere vooras bij om eventueel 4 w drive te rijden. (Moet ik nog ophalen)
Heb er in een week tijd al bijna 500 km mee gereden en niet zonder een lach op mijn gezicht.
Ik hoop nog lang plezier van de auto te hebben en zal me hier zeker nog wel melden met de nodige technische vragen
Zou wel een foto willen toevoegen maar dat gaat blijkbaar niet zo makkelijk...
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
Laatst gewijzigd door Nicogroennl op 12 Okt 2013, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*

piet_g

Re: Nieuw op dit forum

Berichtdoor piet_g » 12 Okt 2013, 10:52

welkom op het forum :D. van de motor naar een land rover is wel een overgang, maar aan de andere kant hoor je net zo veel geluid en is ook de land rover niet altijd wind en water dicht ;).

ben je ook van plan terrein te gaan rijden? want dat is ook heel leuk met de series.

Veel plezier met het rijden in ieder geval.

er is op het forum al eerder iemand geweest die een Belgische series 3 van 2wd naar 4wd gemaakt heeft. wel netjes dat je de bak en de as er bij krijgt. misschien een tip, maar kijk de as en de bak heel goed na voor je ze er onder legt. daar is het nu een ideaal moment voor namelijk. zaken als olie keringen vervangen en lagers controleren / vervangen is makkelijker als hij op de werkbank ligt.

over de foto, wat ik meestal doe is met een verklein programma (ik gebruik image resizer) de afbeelding verkleinen. voordeel is dat hij dan minder dan de 1000 x 1000 pixels is en in de meeste gevallen ook kleiner dan de 1 mb.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

peter191064

Berichtdoor peter191064 » 12 Okt 2013, 12:47

piet_g schreef:
over de foto, wat ik meestal doe is met een verklein programma (ik gebruik image resizer) de afbeelding verkleinen. voordeel is dat hij dan minder dan de 1000 x 1000 pixels is en in de meeste gevallen ook kleiner dan de 1 mb.

Je kan de foto ook aan rechts aanklikken om door te "Kopiëren naar E-mail ontvanger". De gemiddelde (Windows) PC vraagt dan of de afbeelding aangepast moet worden. Stuur `m naar jezelf en je hebt een kleine kopie van de originele foto.
Simpel als wat.

Edited:
PS, ook welkom hier natuurlijk !! Veel lees plezier en blijf posten.

Defender 90 300 tDi / 1996 :D
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968

Nicogroennl

Berichtdoor Nicogroennl » 12 Okt 2013, 21:45

Ik gebruik een Mac dus dat werkt net even anders, maar, toch gelukt met een Appje op de iPad :-)
De overgang was niet zo heel erg groot, mijn motor was een Moto Guzzi V7 uit 1976
Ook vrij spartaans.
Terrein rijden ben ik (voorlopig) niet van plan, wil hem liever heel houden. Wil er wel vaak mee naar de eilanden, ga 4 x per jaar naar Texel, Ameland en Terschelling. Strand rijden is niet de bedoeling.
Voor dagelijks gebruik is de bedoeling om hem te gebruiken als we met de honden gaan trainen, kunnen ze gewoon vuil achterin :-)
1*

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Okt 2013, 14:27

Nicogroennl schreef:Ik gebruik een Mac dus dat werkt net even anders, maar, toch gelukt met een Appje op de iPad :-)

Nico,

Ik gebruik op de MacApple een ander omweggetje ('t kan vast nog weer anders en beter, maar dit is dom/makkelijk):
Ik klik op E-mail (in iPhoto) en kies dan gemiddeld formaat, dan klik ik dubbel in de in de email klaargezette foto, hij opent de foto dan in voorvertoning en dan met cmd+shift+S de foto tijdelijk op het bureaublad opslaan. De foto's worden dan klein genoeg en toch herkenbaar zonder dat ik verder hoef na te denken (de omweg neem ik op de koop toe).

Groeten MarcS

Nicogroennl

Berichtdoor Nicogroennl » 13 Okt 2013, 19:56

Hoi Marc,
Ik heb een appje gedownload, imageresize, werkt heel simpel.
Foto pakken en schuiven tot je de gewenste grootte hebt bereikt.
Fluitje van een cent. :P
1*

Terug naar “Nieuw op het forum”