Nieuw hier

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Nieuw hier

Berichtdoor Pike » 15 Sep 2013, 18:27

Ik ben Patrick en al ruim 10 jaar 4x4 enthousiast. Hoewel ik de Land Rover het mooiste 4x4 model vind, heb ik er vreemd genoeg nooit een bezeten. Wel Suzuki's, Daihatsu's en ander klein spul.
De laatste jaren heb ik ook nog een liefde ontwikkeld voor Schotland en Wales en het lijkt mij ontzettend leuk om de volgende keer met een Labd Rover te gaan. Twee vliegen in een klap!
Ik ga daarom op zoek naar een betaalbare 109 of 110.
Met werk, maar toch goed genoeg voor apk, zodat ik er wel van kan genieten en langzamerhand opknappen.
Wegens de nieuwe belastingplannen helaas een op benzine, want dieselkosten rijd ik er niet uit. Ik hoop in ieder geval op dit forum veel kennis op te doen!

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Pike » 27 Sep 2013, 23:14

Soms gaan de dingen niet zoals je verwacht :lol: !
Ben je op zoek naar een Land Rover 110 op benzine in 'opknapstaat' en dan kom je thuis met een Land Rover 90 op diesel in nieuwstaat, maar wel een puzzel
:mrgreen: !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het chassis en de carrosserie zijn gerestaureerd en gespoten.
Er zit een 200tdi motor in.
De auto is helamaal compleet met verder nog allerlei nieuwe onderdelen, side bars, snorkel etc.

Ron63
Berichten: 1504
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Ron63 » 27 Sep 2013, 23:24

dat is nog eens een leuke puzzel, het was zeker wel een grote doos :D

veel plezier ermee en tot zwaais

groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Pike » 27 Sep 2013, 23:33

Het is eigenlijk ideaal.
Je kunt gelijk met het leukste werk beginnen: opbouwen!

Als het vieze schoonmaakwerk: ontvetten, ontroesten etc. is al gedaan.
Chassis is 100% hard. Zat veel laswerk aan.
Ik heb de foto's gezien :shock: .
Ben blij dat dat klusje al gedaan is!
Moet alleen nog wel van binnen behandeld worden.

Verkoper gaf de tip om dit met ongekookte lijnolie te doen.

Gebruikersavatar
peter191064
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
Locatie: Brouwershaven

Re: Nieuw hier

Berichtdoor peter191064 » 28 Sep 2013, 09:42

Pike schreef:Verkoper gaf de tip om dit met ongekookte lijnolie te doen.


Op zich is lijnzaad-olie goed werkend spul.
De zogezegd "rauwe" lijnzaadolie droogt heel langzaam.
Gekookte lijnzaadolie droogt in een paar dagen op.
Wat je kan doen is de eerste dunne laag met terpentine verdunnen om zeker te zijn dat het overal tussen komt, eventuele roest wordt zo ook makkelijker gepenetreerd.
Ik weet nou niet of je met lijnzaad-olie een 100% dichte laag creëert, ik zou er naderhand iets van tectyl overheen zetten.

Ohhh en welkom bij de club :shock:

Defender 90 300 tDi / 1996 :D
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Edward » 28 Sep 2013, 14:22

Ongekookte lijnolie was hip in 1950..... Maar in deze tijd zou ik toch kiezen voor Mike Sanders vet, Owatrol, Navy rusan oid....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Pike » 28 Sep 2013, 14:35

Ik duik daar nog wel even in.

Is het ook zo dat het beter is daar waar metaal en aluminium elkaar raken een 'brug' te maken, zodat ze elkaar niet raken!

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Roger B. » 28 Sep 2013, 15:30

aluminium is ook metaal.....

twee verschillende metalen kunnen door hun chemische eigenschappen een potentiaal creëren tov elkaar dit bevordert corrosie (galvanische corrosie)Door de metalen elektrisch geïsoleerd van elkaar te monteren voorkom je dit
gone

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Pike » 28 Sep 2013, 16:04

Roger B. schreef:aluminium is ook metaal.....


Dat is waar :mrgreen:

Pike
Berichten: 99
Lid geworden op: 15 Sep 2013, 12:58

Re: Nieuw hier

Berichtdoor Pike » 29 Sep 2013, 21:13

Aanstaande zaterdag gaan we beginnen met legpuzzel.
Ik kan nu nog alle kanten op!
Hebben jullie nog suggesties voor nuttige aanpassingen of 'upgrades'?

Heb zelf een paar vragen.

1.Waar vind ik een 'auxiliary fuel tank' of een brandstoftank met meer inhoud voor een Defender 90 uit 1985? Kan ze wel vinden voor een Defender 90 van een later bouwjaar?
2. Schijfremmen achter: de moeite waard?
3. Voor de lange afstanden wil ik graag zeer goede kwaliteit voorstoelen en naar voren kijkende achterstoelen met gordels. Welke kunnen jullie aanbevelen?
4. Geluidsdemping: is dat nodig of een luxe (voor lange afstanden)?
5. Er zitten nu 265/75/16 BF Goodrich AT onder. Zijn die geschikt voor lange reizen, waarvan ook veel asfalt.


Terug naar “Nieuw op het forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten