Wij hebben een paar maanden geleden een RRC gekocht bj 1972 en ja hier moet nog het e.e.a. aan gebeuren.
Ik ben ten eerste op zoek naar een kruiskoppeling van de achterste cardan-as, deze is uitgelubberd en moet vervangen worden.
Er zit een 4 traps automaat in van het merk ZF met een gearbox van Borg warner, deze maakt een mooi zingend geluid bij gas los, is dit normaal? deed mij denken aan die oude openbaarvervoer bussen van vroeger...
De to-do-list komt later.
Hallo LRCH-forum leden
Re: Hallo LRCH-forum leden
Hallo Georun,
welkom op het forum.
Voor de kruiskoppelingen is het handig om even naar een onderdelen handel te gaan of om eerst in de parts manual even op te zoeken welke kruisjes je nodig hebt. Zowiezo is een parts manual wel een uitermate handig iets bij het sleutelen. kun je ook mooi in zien hoe dingen in elkaar zitten.
Veel sleutel plezier aan je RRC
welkom op het forum.
Voor de kruiskoppelingen is het handig om even naar een onderdelen handel te gaan of om eerst in de parts manual even op te zoeken welke kruisjes je nodig hebt. Zowiezo is een parts manual wel een uitermate handig iets bij het sleutelen. kun je ook mooi in zien hoe dingen in elkaar zitten.
Veel sleutel plezier aan je RRC
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Re: Hallo LRCH-forum leden
Hallo Piet,
Ik heb de rave cd gedownload en daar staat zo'n beetje alles wel in, de kruiskoppeling heb ik al vernieuwd, bleken idd twee soorten te zijn, een wat grotere en een kleinere, de kleinere moest ik hebben, gehaald bij budget-parts Drachten.
Nu verder met het reguliere onderhoud, eerst het achter-differentieel maar eens van nieuwe olie voorzien, dat wordt een uitdaging omdat de pluggen en as behoorlijk roestig zijn, misschien heeft nog iemand hier een tip voor...
Ik heb de rave cd gedownload en daar staat zo'n beetje alles wel in, de kruiskoppeling heb ik al vernieuwd, bleken idd twee soorten te zijn, een wat grotere en een kleinere, de kleinere moest ik hebben, gehaald bij budget-parts Drachten.
Nu verder met het reguliere onderhoud, eerst het achter-differentieel maar eens van nieuwe olie voorzien, dat wordt een uitdaging omdat de pluggen en as behoorlijk roestig zijn, misschien heeft nog iemand hier een tip voor...
Re: Hallo LRCH-forum leden
goed om te lezen.
voor dat soort dingen zorgen dat je de juiste sleutel hebt, eventueel met kruipolie behandelen en wat roest weghalen voor je begint.
Bij onze assen koste het gewoon veel kracht, maar soms helpt het ook als je alles een beetje laat schrikken door kracht te zetten om los te draaien en dan voorzichtig met de hamer een paar tikken op je sleutel te geven.
voor dat soort dingen zorgen dat je de juiste sleutel hebt, eventueel met kruipolie behandelen en wat roest weghalen voor je begint.
Bij onze assen koste het gewoon veel kracht, maar soms helpt het ook als je alles een beetje laat schrikken door kracht te zetten om los te draaien en dan voorzichtig met de hamer een paar tikken op je sleutel te geven.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten