Hallo allemaal. Een forum vol laro-liefhebbers en -kenners, terwijl ik slechts eenmaal in een defender heb mogen rijden (was net een vrachtwagen kan ik me herinneren).
Ik moet mijn schitterende Saab 95 op benzine verruilen voor "een auto op diesel" die net als mijn geliefde Saab zwaar kan trekken en een beetje ruimte biedt. En wat biedt de garage in mijn dorp aan: een laro freelander (1e generatie). Voor een liefhebber van Zweedse auto's is dat een rare zijsprong.
Vandaar mijn bezoek aan dit forum met drie vragen:
• waarop te letten?
• is het überhaupt raadzaam om dit type te kopen?
• hoeveel verbruikt zo'n dieselende freelander?
Even voorstellen
Even voorstellen
RIJDEND: Saab 9-5 2.3 2000 donkerblauw, leer en heel veel knopjes.
RIJDEND: Volvo 940 Polar Aubergine Pearl (paars dus) 2.3 IC Aut. 1995 LPT+MBC 0.6 bar, leer, 378.000 km.
RIJDEND: Volvo 940 Polar Aubergine Pearl (paars dus) 2.3 IC Aut. 1995 LPT+MBC 0.6 bar, leer, 378.000 km.
Re: Even voorstellen
Welkom,
het is niet de bedoeling een identiek topic in meerdere subfora te starten, dan krijg je dat wat er nu gebeurde, dat er in beide topics antwoorden komen.
Ik heb de reactie van Rob verplaatst naar het topic in de techniek sectie.
Gelieve verder in dit topic niet op de technische vragen te reageren, maar dit in de techniek sectie te doen.
het is niet de bedoeling een identiek topic in meerdere subfora te starten, dan krijg je dat wat er nu gebeurde, dat er in beide topics antwoorden komen.
Ik heb de reactie van Rob verplaatst naar het topic in de techniek sectie.
Gelieve verder in dit topic niet op de technische vragen te reageren, maar dit in de techniek sectie te doen.
Ik ben moderator-af.
- Whitehorse
He, Victor, nu ook aan de Laro? Ik heb (naast de Volvo's die niet weggaan hoor!) een Defender 110 uit 1985 gekocht! In ieder geval nog iemand die de zijsprong maakt! trouwens, engels gereedschap heb ik al jaren, want bi jde Amazon is alles engelse maat!
Zo komen we elkaar steeds weer tegen!!
Ik ben inmiddels naar Frankrijk verhuisd trouwens!
Groeten!
Tom S
teverink
Zo komen we elkaar steeds weer tegen!!
Ik ben inmiddels naar Frankrijk verhuisd trouwens!
Groeten!
Tom S
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
Ha die Tom,
Leuk je hier te ontmoeten. de Volvo wordt komende vrijdag ingeruild tegen een Berlingo (tenzij iemand 'm nog overneemt). En mijn Saab, die ik dolgraag wil houden, moet plaatsmaken voor een diesel. We maken gewoon teveel km's en teveel kosten op benzine. Gas erin bouwen is geen optie.
Aangezien ik mijzelf erg vroeg met pensioen gestuurd heb, moet er links en rechts wat bezuinigd worden, maar ik moet wel een paardentrailer en boottrailer kunnen blijven trekken. Vandaar. De garage heeft een Freelander staan en wil 'm wel inruilen met gesloten beurs.
Leuk je hier te ontmoeten. de Volvo wordt komende vrijdag ingeruild tegen een Berlingo (tenzij iemand 'm nog overneemt). En mijn Saab, die ik dolgraag wil houden, moet plaatsmaken voor een diesel. We maken gewoon teveel km's en teveel kosten op benzine. Gas erin bouwen is geen optie.
Aangezien ik mijzelf erg vroeg met pensioen gestuurd heb, moet er links en rechts wat bezuinigd worden, maar ik moet wel een paardentrailer en boottrailer kunnen blijven trekken. Vandaar. De garage heeft een Freelander staan en wil 'm wel inruilen met gesloten beurs.
- Whitehorse
Mijn 940 gaat nooit (zeg nooit nooit..) weg hoor. Hij heeft nu bijna 500.000 kilometer gelopen, heeft de caravan weer naar Bretagne en terug getrokken en loopt met verhoogde turbodruk nog steeds als een duiveltje op LPG.... Binnenkort even een nieuwe stuurinrichting erin en gaan maar weer! De Defender van mij is erg leuk, maar zuipt olie! Ach, het is alleen maar voor hier in de buurt, en dan houdt hij het vast nog lang vol!
Jouw plannen om naar Zweden te vertrekken zijn ingetrokken?
Jouw plannen om naar Zweden te vertrekken zijn ingetrokken?
Get a room
maar wel serieus... catching up doe je beter via privébericht of mail dan op het forum.
maar wel serieus... catching up doe je beter via privébericht of mail dan op het forum.
Ik ben moderator-af.
- Whitehorse
Alle andere posts op dit forum wel eens bekeken? Wat een onzin. 
Dankzij dit forum en dit open draadje kunnen ander forumgenoten mede ervaren hoe een simpel stuk blik gemeenschappelijke herinneringen, gevoelens, etc oproept. Dat is forum- en autowaardig.
Helaas pindakaas Tom, Zweden is driemaal mislukt. Toen we ons huis voor de eerste maal in de verkoop zetten, brandde daagse erna het halve huis af en een huis verkopen dat geen dak heeft, is vrij moeilijk. Toen we een tweede sprong overwogen, toonde een calculatie aan dat ons plek-onafhankelijke inkomen net zo hard daalde als de verkopen in de boekenbranche (we schrijven namelijk boeken en het gaat heel slecht met die branche). Toen de derde poging zich aandiende, diende zich meteen een heftige hartkwaal aan (en nog aangeboren ook). Kortom: wel heel veel met onze 940 naar Zweden geweest, zelfs mijn zoon heen en terug verhuist voor studie, maar zelf zitten we nog lekker op het Hooge Land, wat ook niet verkeerd is.
En nu dus over op Diesel, 4x4 (al eerder overwogen) en hopelijk een goede laro. Maar eerst nog een weekje vakantie met de Saab - Denemarken, want Zweden is te ver rijden voor me.
Helaas pindakaas Tom, Zweden is driemaal mislukt. Toen we ons huis voor de eerste maal in de verkoop zetten, brandde daagse erna het halve huis af en een huis verkopen dat geen dak heeft, is vrij moeilijk. Toen we een tweede sprong overwogen, toonde een calculatie aan dat ons plek-onafhankelijke inkomen net zo hard daalde als de verkopen in de boekenbranche (we schrijven namelijk boeken en het gaat heel slecht met die branche). Toen de derde poging zich aandiende, diende zich meteen een heftige hartkwaal aan (en nog aangeboren ook). Kortom: wel heel veel met onze 940 naar Zweden geweest, zelfs mijn zoon heen en terug verhuist voor studie, maar zelf zitten we nog lekker op het Hooge Land, wat ook niet verkeerd is.
En nu dus over op Diesel, 4x4 (al eerder overwogen) en hopelijk een goede laro. Maar eerst nog een weekje vakantie met de Saab - Denemarken, want Zweden is te ver rijden voor me.
- Whitehorse
Terug naar “Nieuw op het forum”