Goedeavond allemaal,
Na vier jaar met veel plezier gewerkt te hebben op het Terschellingse strand met landrovers (110 en 130, oudere en nieuwere modellen) kwam er opeens een Range Rover Classic op mijn pad. Eerste toelating 1972 en de Vogue opbouw ergens uit 1992/1994 (is me nog nog niet helemaal duidelijk). De 3.9 V8 EFI loopt op benzine en gas en de wagen rijdt heerlijk op asfalt maar vooral beresterk in het terrein (voor zover tot nu toe ervaren).
Er zit wat werk aan rondom, balk onder de kofferbak is goed rot, airco is kapot (plan om deze af te koppelen, Alle Ramen Kunnen Open), wat koelwaterlekkage op de versnellingsbak en zo nog wat kleine dingen. Mooi wat aan te klussen dus.
Aan het eind van de zomer plan ik ermee dwars door de Pyreneeën naar Zuid-Spanje te gaan, zoveel mogelijk offroad, nadat ik wat standaard dingen heb vervangen (olie, lucht- en oliefilter, bougies etc) en uitgezocht heb hoe de aandrijfassen en kruiskoppelingen gesmeerd moeten worden en controle van versnellingsbak/cardan. Na 5000/6000km zien we wel wat voor mankementen er bij komen kijken.
Ben ontzettend blij met deze grote en sterke bak, wellicht zal ik het forum wel nodig hebben om sommige problemen in de toekomst op te kunnen lossen. Afgelopen jaren een Opel Manta van 37 jaar gereden (/gesleuteld) dus dit is weer heel wat anders. Ik ben benieuwd!
Justin
Justin - Range Rover Classic
-
Roger B.
Re: Justin - Range Rover Classic
Welkom,
de motor is ook jonger, aangezien de 72er een 3,5 met carb had
even uitzoeken welke motor (bouwjaar) er in zit en dan werkplaatshandboeken bij elkaar verzamelen voor al jouw delen...dat komt bij sleutelwerk altijd van pas.
de motor is ook jonger, aangezien de 72er een 3,5 met carb had
even uitzoeken welke motor (bouwjaar) er in zit en dan werkplaatshandboeken bij elkaar verzamelen voor al jouw delen...dat komt bij sleutelwerk altijd van pas.
gone
Ja, dat was het plan. Het is inderdaad even uitzoeken welke combinatie van werkplaatshandboeken ik nodig heb. Heb zelf veel gesleuteld aan de hand van PH Olving en Haynes werkplaatshandboeken. De eerste heeft geloof ik geen werkplaatshandboeken gemaakt voor Range Rover. Zijn deze van Haynes een beetje handig en compleet?
Het plan is de wagen eerst even klaar te maken voor een lange reis en komende winter wat groter onderhoud (het laswerk aan de dwarsbalk bij de kofferbak enzo, misschien wel vernieuwen) te gaan doen. Er zit ook een gat in het rechter voorspatbord (binnen) en de elektriciteit is positief gezegd heel 'creatief' aangepast
Sinds kort in het bezit van een autobrug dus dat wordt een stuk fijner werken dan op de krik.
Het plan is de wagen eerst even klaar te maken voor een lange reis en komende winter wat groter onderhoud (het laswerk aan de dwarsbalk bij de kofferbak enzo, misschien wel vernieuwen) te gaan doen. Er zit ook een gat in het rechter voorspatbord (binnen) en de elektriciteit is positief gezegd heel 'creatief' aangepast
-
Roger B.
Haynes ken ik hier alleen als "the book of lies" en van de opmerking dat overal waar je een boek nodig hebt staat :" go see the dealer"
Ik zou voor de landrover werkplaatshandboeken gaan
Ik zou voor de landrover werkplaatshandboeken gaan
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”