P.s. ik dacht dat ik me al eens geintroduceerd had, maar ben een tijdje niet op het forum geweest... heeft dit te maken met de overgang naar phpBB ?
Defender 90 (300tdi)
Defender 90 (300tdi)
Bij deze een korte introductie, ik rij alweer een tijdje dagelijks met veel plezier in een Defender 90 - 300tdi en heb er inmiddels ook al wat stukjes offroad mee gereden o.a. in Fursten Forest en op Terschelling 
P.s. ik dacht dat ik me al eens geintroduceerd had, maar ben een tijdje niet op het forum geweest... heeft dit te maken met de overgang naar phpBB ?
P.s. ik dacht dat ik me al eens geintroduceerd had, maar ben een tijdje niet op het forum geweest... heeft dit te maken met de overgang naar phpBB ?
Re: Defender 90 (300tdi)
Welkom!
Mooie Ninety zo in Epsom Green
Mooie Ninety zo in Epsom Green
Re: Defender 90 (300tdi)
Thanks! Ik ben er ook erg blij mee, die treeguards / rocksliders, bumperettes en traanplaat op de spatborden voor heb ik er zelf op gezet. Verder heb ik er diffguards en een stuurstang beschermer op gezet.
Ik moet alleen nog een keer uitzoeken waarom de "difflock" niet werkt, het lampje gaat ook niet aan. Vooral op extreem terrein is dat niet handig, zodra links-voor en rechts-achter (of viceversa) van de grond af komen dan sta je stil...
Ik moet alleen nog een keer uitzoeken waarom de "difflock" niet werkt, het lampje gaat ook niet aan. Vooral op extreem terrein is dat niet handig, zodra links-voor en rechts-achter (of viceversa) van de grond af komen dan sta je stil...
Laatst gewijzigd door Fury op 08 Aug 2013, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Defender 90 (300tdi)
Eigenlijk zou ik ook nog een keer nieuwe stickers willen bestellen, want na 15 jaar zonlicht is daar weinig van over 
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender 90 (300tdi)
Fury schreef:Ik moet alleen nog een keer uitzoeken waarom de "difflock" niet werkt, het lampje gaat ook niet aan. Vooral op extreem terrein is dat niet handig, zodra links-voor en rechts-achter (of viceversa) van de grond af komen dan sta je stil...
euhh.. die situatie heb je MET werkend difflock al....... bij niet werkend difflock sta je al stil als EEN wiel vrij komt...
difflock kan vastzitten, niet goed bediend worden, niet juist afgesteld zijn of iets zit niet goed in de tussenbak.
heb recent het omgekeerde (niet uit de lock gaan) nog opgelost voor iemand
gone
Re: Defender 90 (300tdi)
Roger B. schreef:euhh.. die situatie heb je MET werkend difflock al....... bij niet werkend difflock sta je al stil als EEN wiel vrij komt...
Hmmm... dan is het dus de vraag of het lampje stuk is of hij echt niet werkt, ik dacht dat hij alles lockte. Wellicht een keer op een 2koloms brug testen.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender 90 (300tdi)
je hebt drie differentieels, eentje in de vooras en een in de achteras die draaisnelheidsverschil tussen links en rechts mogelijk maken, en een in de tussenbak die snelheidsverschil tussen voor- en achteras mogelijk maakt.
Alleen de laatste is standaard sperbaar, de voor- en achter diffs bij landrover zijn standaard "open" dus niet sperbaar of limited.
Wat je met je pookje in lock zetten doet is de voorste en achterste aandrijfas "vast" met elkaar verbinden zodat die altijd de zelfde snelheid draaien. als je dan één wiel tilt dan blijft de andere as nog voor aandrijving zorgen.
Normaal zal het lampje pas aangaan als het sper ook daadwerkelijk inschakeld (niet per definitie als je de pook in lock drukt) de pook is verend verbonden met de schakelmof je drukt via de veer de mof richting klauwen en als de uitsparingen goed uitgelijnd raken (en niks vastgekoekt zit) schiet de mof over de klauwen en is je diff gespert, pas DAN gaat het lampje aan.
kan natuurlijk altijd een lampje stuk zijn of een draadje of stekkertje los, of het schakelaartje op de tussenbak
Alleen de laatste is standaard sperbaar, de voor- en achter diffs bij landrover zijn standaard "open" dus niet sperbaar of limited.
Wat je met je pookje in lock zetten doet is de voorste en achterste aandrijfas "vast" met elkaar verbinden zodat die altijd de zelfde snelheid draaien. als je dan één wiel tilt dan blijft de andere as nog voor aandrijving zorgen.
Normaal zal het lampje pas aangaan als het sper ook daadwerkelijk inschakeld (niet per definitie als je de pook in lock drukt) de pook is verend verbonden met de schakelmof je drukt via de veer de mof richting klauwen en als de uitsparingen goed uitgelijnd raken (en niks vastgekoekt zit) schiet de mof over de klauwen en is je diff gespert, pas DAN gaat het lampje aan.
kan natuurlijk altijd een lampje stuk zijn of een draadje of stekkertje los, of het schakelaartje op de tussenbak
gone
Re: Defender 90 (300tdi)
Roger B. schreef:kan natuurlijk altijd een lampje stuk zijn of een draadje of stekkertje los, of het schakelaartje op de tussenbak
Dat stekkertje de tussenbak was het bij mij. Als je eerst de situatie in het werkplaatshandboek bekijkt, is het best makkelijk om daarna "blind"te voelen of het allemaal klopt.
Nieuws en feiten over de Land Rover Defender www.landrover-defender.eu
Re: Defender 90 (300tdi)
Zet je korte kleine pook in de difflock stand en neem vervolgens een korte "abrupte"bocht.
Indien je geen tandengeknars hoort/voelt, dan werkt je difflock dus niet.
Een en ander , qwa disfunctioneren, kan veroorzaakt zijn door een slechte afstelling van de hevel naar de T.bak toe.
Wat ook een oorzaak kan zijn is een verkeerde afstelling(diepte) van de koperen sensor die in de T.bak geschroeft zit.
Op die sensor zitten 2 draden,massa en eentje naar je daschlampje.
Eea wijzer geworden met hulp van Roger(zie posting "iemand")
Succes.
Indien je geen tandengeknars hoort/voelt, dan werkt je difflock dus niet.
Een en ander , qwa disfunctioneren, kan veroorzaakt zijn door een slechte afstelling van de hevel naar de T.bak toe.
Wat ook een oorzaak kan zijn is een verkeerde afstelling(diepte) van de koperen sensor die in de T.bak geschroeft zit.
Op die sensor zitten 2 draden,massa en eentje naar je daschlampje.
Eea wijzer geworden met hulp van Roger(zie posting "iemand")
Succes.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender 90 (300tdi)
zonder je aandrijflijn ongezond te belasten....
krik de auto met één voorwiel van de grond, zet de versnellingsbak in neutraal (handrem mag aangetrokken blijven/zijn) als je sper niet spert kun je je wiel verdraaien, spert het sper wel, dan heb je maar een stukje draaivrijheid in de spelingen van differentieel en dergelijke
krik de auto met één voorwiel van de grond, zet de versnellingsbak in neutraal (handrem mag aangetrokken blijven/zijn) als je sper niet spert kun je je wiel verdraaien, spert het sper wel, dan heb je maar een stukje draaivrijheid in de spelingen van differentieel en dergelijke
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten