Hallo

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
charlesnl

Hallo

Berichtdoor charlesnl » 12 Jul 2013, 10:14

Hallo,
Even voorstellen ben Charles uit Deventer en sinds gisteren eigenaar van een UK import Series III 88 uit '78

Als kind wou ik al een landrover en nu ik kennelijk in m'n vroege midlife crisis zit (32)na een korte online zoektocht overstag gegaan en op de gok gekocht.

Idee was een auto voor de weekenden / vakantie / plezier / beetje "hoe werkt zo'n auto nou?" hobby project.

Er zit een overdrive op maar die doet vooralsnog vrij weinig, maakt hoop herrie als je aan de hendel zit dus dat gaat project 1 worden. Project 1a 12v inbouwen voor de Navigatie. Project 1b Radio werkend maken.

Hij staat inmiddels op kenteken.

Plaatjes vers uit de UK op NL bodem:

Afbeelding

Afbeelding

piet_g

Re: Hallo

Berichtdoor piet_g » 12 Jul 2013, 11:28

Welkom. Ziet er netjes uit deze. Heb je een benzine of een diesel?

Die overdrive is wel een interessant probleem (lekker uitzoek werk en gelijk een mooi onderdeel om open te trekken ;)). maar pakt hij in de overdrive niet op (dus net of je hem in zn vrij trekt) of voelt het als of deze niks doet. Ik heb wel vaker gehoord dat overdrives het nodige aan geluid maken. Van die van ons weet ik het niet omdat deze er nog niet op zit.

Ik weet niet wat voor overdrive er op zit, maar die van ons is een fairly en daarvan zag ik in de papieren staan dat die wel heel regelmatig een oliewissel moest hebben. of ik lees die dingen verkeerd dat kan ook :P.

In ieder geval veel plezier zowel met het rijden als met het sleutelen ;)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

charlesnl

Berichtdoor charlesnl » 12 Jul 2013, 11:51

Het is inderdaad alsof ie in met overdrive aan ineens in z'n vrij staat maar met heel veel toeren.

Zat me gister avond in te lezen en het zou zomaar is kunnen dat het ding droogstaat. Daar gaan we morgen maar is naar kijken. En ook al staat hij niet droog dan toch maar even olie verversen.
EP90 moet er in volgens mij (Hoop dat de Brezan dat heeft)

Het is benzine trouwens, diesel met de aankomende oldtimer regels leek me niet handig :)

piet_g

Berichtdoor piet_g » 12 Jul 2013, 13:29

benzine is idd als alles door gaat een beter idee :P.

Als trouwens je overdrive droog staat, dan doe je er waarschijnlijk beter aan om deze even van de hoofdbak af te trekken en goed te controleren. Ook gelijk de olie in de hoofdbak en tussenbak meepakken zou ik zeggen. dan weet je ook wanneer dat voor het laatst gedaan is zegmaar ;).

Je kunt zonder overdrive ook rijden (ok dit is wel een opendeur in trappen ;)), als je een achterplaat voor de hoofdbak regelt en ook het tandwiel dat daar zit. Ik weet niet hoe duur beide zijn, maar dat zou je tijd geven om je overdrive goed na te kijken en toch door te blijven rijden.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

charlesnl

Berichtdoor charlesnl » 12 Jul 2013, 15:32

Ga morgen "proberen" alle vloeistoffen even mee te pakken en als het lukt ook even de radiator doorspoelen want dat ziet er ook niet heel fris meer uit.

Ik heb die Haynes Manual voor de Series gekocht (blauw boekje) daar staat vast waar je de boel aftapt en weer bijvult? van radiator tot motor olie?

Terug naar “Nieuw op het forum”