Inmiddels al een aantal maanden lid van de LRCH, dus nu toch wel een keer tijd om me hier voor te stellen.
Mijn naam is Alex en woonachtig in Dordrecht.
Zakelijk rij ik in een Freelander 2.
Maar voor de hobby op zoek naar een Serie III.
Inmiddels heb ik een mooie gevonden, alleen staat deze nog op Engels kenteken.
Volgens de eigenaar is de Engelse MOT gewoon geldig in Nederland, klopt dit?
En hij geeft aan dat het lastig is om de auto op korte termijn op Nederlands kenteken te krijgen omdat de orginele motor vervangen is door een andere.
Hij stelde voor om een bestaand kenteken te gebruiken en het daarbij behorende chassis nummer in het chassis te slaan, maar loop je dan bij controle niet tegen dezelfde problemen aan?
Volgens mij kan de RDW achterhalen dat dit kenteken niet bij deze auto hoort.
Ik hoop dat iemand mij meer hierover kan vertellen.
Even voorstellen en direct een vraag
Even voorstellen en direct een vraag
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
Re: Even voorstellen en direct een vraag
Handig zo'n omkatter...
Kun je een auto stelen en dan het kenteken van een sloopauto erop en hopen dat je niet door de mand valt...
Ach, ik zou zo'n auto niet willen en durven rijden. Maar ach....
Bij invoer uit een ander EU-land neemt men inderdaad tegenwoordig de verloopdatum van het keuringsbewijs mee als je dat meeneemt. Wel even vermelden ter plaatse, gaat niet automatisch.
Welkom trouwens! En succes met verder zoeken
Kun je een auto stelen en dan het kenteken van een sloopauto erop en hopen dat je niet door de mand valt...
Ach, ik zou zo'n auto niet willen en durven rijden. Maar ach....
Bij invoer uit een ander EU-land neemt men inderdaad tegenwoordig de verloopdatum van het keuringsbewijs mee als je dat meeneemt. Wel even vermelden ter plaatse, gaat niet automatisch.
Welkom trouwens! En succes met verder zoeken
Re: Even voorstellen en direct een vraag
Is het toevallig een groene met de engelse plaat lnx807v?
Re: Even voorstellen en direct een vraag
Komt bij dezelfde aanbieder vandaan.
Ik heb de groene ook gezien, maar volgens de aanbieder was hier niets mis mee en wordt deze week op kenteken gezet.
Ik heb de groene ook gezien, maar volgens de aanbieder was hier niets mis mee en wordt deze week op kenteken gezet.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Even voorstellen en direct een vraag
atilgen schreef:... Volgens de eigenaar is de Engelse MOT gewoon geldig in Nederland, klopt dit? ...
No the MOT it's not valid in any shape or form here in NL and don't even think about the second part with the chassis number. I would be running in the opposite direction now
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Even voorstellen en direct een vraag
De buitenlandse apk kan toch worden overgenomen?
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Even voorstellen en direct een vraag
Yair schreef:De buitenlandse apk kan toch worden overgenomen?
If it is going to the RDW then they would do the APK anyway (unless you ask them not to) and they won't recognise the UK MOT it would still have to go through a Dutch APK
... and for information LNX 807 V is a 1979 2.25 Petrol Series III that was first registered on 14th March 1980 and it's Road Tax and MOT ran out on 1st August 1997
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: Even voorstellen en direct een vraag
Bedankt voor de info.
De persoon in kwestie liet mij een MOT zien welke toebehoorde aan de auto, waarin stond de auto tot 2014 nog MOT gekeurd was.
Ik neem aan dat je deze info bij de Engelse RDW hebt opgezocht?
De persoon in kwestie liet mij een MOT zien welke toebehoorde aan de auto, waarin stond de auto tot 2014 nog MOT gekeurd was.
Ik neem aan dat je deze info bij de Engelse RDW hebt opgezocht?
Defender 130 TD5
88 Series III diesel
88 Series III diesel
Re: Even voorstellen en direct een vraag
RobStewart schreef:Yair schreef:De buitenlandse apk kan toch worden overgenomen?
If it is going to the RDW then they would do the APK anyway (unless you ask them not to) and they won't recognise the UK MOT it would still have to go through a Dutch APK
... and for information LNX 807 V is a 1979 2.25 Petrol Series III that was first registered on 14th March 1980 and it's Road Tax and MOT ran out on 1st August 1997
Rob
Oke dan, goed om te weten.
Heb je daar deze site voor gebruikt?
https://www.taxdisc.direct.gov.uk/EvlPo ... ution=e1s1
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Even voorstellen en direct een vraag
atilgen schreef:Ik neem aan dat je deze info bij de Engelse RDW hebt opgezocht?
Have a look at the DVLA website (yes that one) and in addition if you have the relevant details you can use this one https://www.gov.uk/check-mot-status-vehicle
If you want to get an MOT then the vehicle does not need to have Road Tax, however if you wish to drive it on a public road then it needs to have a valid Tax Disc or be transported to the Testing station. If it does not drive on public roads then it does not need a valid MOT. However if it is driven on public roads outside of the UK without a valid Tax Disc but with an MOT then irrespective of whether or not it is insured it is deemed as un-insured and finally if was brought back to the UK for an MOT sometime in 2013 then it would have been stopped and seized at UK Border control.
16 years is a long time to wait to bother to go back to the UK and get an MOT.
Oh and a final note ... in the UK there is NO steekproef so ... well I'll let you make your own minds up.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten