Hallo,
Even voorstellen en gelijk dringend advies gevraagd!
Mijn naam is Marco, liefhebben van Engelse auto's en Frankrijk. Onze huidige auto is een Rover 75 CDT en daarmee rijden wij zo'n 6 keer per jaar naar onze Franse project, de verbouwing van een 150 jaar oude schuur tot woonhuis.
Het is iedere keer een uitdaging om alle bagage en gereedschap mee te sjouwen in de Rover, dus ondanks 6 jaar trouwe dienst willen wij iets groters en meer geschikt voor het platteland waar ons project ligt.
Toevallig zijn wij op een Land Rover Discovery 2 V8 op LPG gestuit, en zijn daar eigenlijk erg van onder de indruk. Dit model is van 2000 met 245k op de teller. Er zit een pak historie bij, waaronder een bakrevisie in 2012 en verder een hoop facturen van werk aan de motor, luchtvering etc.
Als we het internet raadplegen, zowel in Nederland als in de UK komen we alleen maar berichten tegen van 'niet aan beginnen' tot 'geweldige auto'. We gingen bijna tot aankoop over maar nu weten we het niet meer!
We snappen dat we niet op één tank 1000 km rijden, zoals nu met onze 75, belangrijker is dat we niet op regelmatige basis zullen stranden. Natuurlijk heeft niemand een glazen bol maar we hechten toch veel waarde aan meningen van ervarings deskundigen.
We hebbe vandaag een proefrit gemaakt en die is erg bevallen en staan dus op het punt om te beslissen, alle input, positief en negatief is welkom!
Alvast bedankt!!
Met vriendelijke groet,
Marco
Voorstellen en vraag om advies!
-
Roger B.
Re: Voorstellen en vraag om advies!
nu is 245000 best een end voor een benzine motor, ook voor een V8, maar het HOEFT geen probleem te zijn..vooral afhankelijk van onderhoudshistorie.
de V8 is een gevoelige motor, zowel kwa onderhoud (op tijd met de juiste olie verversen) als kwa temperatuur. Het komt voor, en helaas niet in unieke gevallen) dat de motor na heet worden een constructief probleem genereerd (zoek maar op "slipped liners" op internet)
voor wat betreft de auto.... prima auto, enige specifieke onderhoudspunten zoals bijvoorbeeld de luchtvering bij tekenen van lekkage (kont zakt weg in geparkeerde toestand) niet lang wachten, maar probleem snel verhelpen omdat anders ook de compressor eraan gaat. Luchtbalgen gaan 7-12 jaar mee en vervangen is simpel en niet duur (<200 euro voor een set) Het veelbesproken "three amigo's" probleem is vaak terug te voeren op wielnaafproblemen (200 euro per stuk en wat werk) of een probleem in het kleppenblok dat verholpen kan worden zonder een nieuw kleppenblok.
over het algemeen, een prima auto mits goed onderhouden
de V8 is een gevoelige motor, zowel kwa onderhoud (op tijd met de juiste olie verversen) als kwa temperatuur. Het komt voor, en helaas niet in unieke gevallen) dat de motor na heet worden een constructief probleem genereerd (zoek maar op "slipped liners" op internet)
voor wat betreft de auto.... prima auto, enige specifieke onderhoudspunten zoals bijvoorbeeld de luchtvering bij tekenen van lekkage (kont zakt weg in geparkeerde toestand) niet lang wachten, maar probleem snel verhelpen omdat anders ook de compressor eraan gaat. Luchtbalgen gaan 7-12 jaar mee en vervangen is simpel en niet duur (<200 euro voor een set) Het veelbesproken "three amigo's" probleem is vaak terug te voeren op wielnaafproblemen (200 euro per stuk en wat werk) of een probleem in het kleppenblok dat verholpen kan worden zonder een nieuw kleppenblok.
over het algemeen, een prima auto mits goed onderhouden
gone
Re: Voorstellen en vraag om advies!
Roger, bedankt voor de reactie. Eigenlijk is het onmogelijk je beslissing te baseren op ervaringen die je op internet leest. Tegenover iedere negatieve ervaring staat ook een positieve. Het is een onmogelijke opgave daar een juist beeld van te vormen.
Ik heb best de nodige sleutel ervaring, maar dit is met name op Jaguar gebied. De Discovery is nieuw voor mij. Dus wellicht verstandig daar nog eens met een kenner te gaan kijken..
Nogmaals bedankt voor de reactie, ik had er stiekem op meer gehoopt, maar ja, dit is natuurlijk een veel gestelde vraag waarover op de diverse forum al veel geschreven is.
Ik heb best de nodige sleutel ervaring, maar dit is met name op Jaguar gebied. De Discovery is nieuw voor mij. Dus wellicht verstandig daar nog eens met een kenner te gaan kijken..
Nogmaals bedankt voor de reactie, ik had er stiekem op meer gehoopt, maar ja, dit is natuurlijk een veel gestelde vraag waarover op de diverse forum al veel geschreven is.
Terug naar “Nieuw op het forum”