Voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Whitehorse

Voorstellen

Berichtdoor Whitehorse » 25 Jun 2013, 21:09

Hallo! Ik ben Tom Steverink, woon met vrouw en kinderen sinds februari in Noord Frankrijk en heb me net in Nederland een Land Rover 110 aangeschaft, die ik zelf alleen maar op foto's gezien heb. Het betreft een 110 uit 1985 met een 2,5 diesel. Over drie weken haal ik hem op, het is een rechtsgestuurde met een gereviseerde motor. Ik rijd al sinds 1979 Volvo's en heb er op het ogenblik 4: een amazon combi, een 144, een 780 en een 940 station. De amazon en de 940 zijn bij ons in Frankrijk, de andere twee staan nog te wachten tot ik tijd heb. Ik wilde altijd al zo'n Defender, en hier kun je met dat ding ook echt wat....maar ik heb er nog nooit mee gereden! Als ik de auto hier heb, heb ik vast een hoop vragen, die ik jullie hoop te mogen stellen! :oops:
Defender_web.jpg
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

Roger B.

Re: Voorstellen

Berichtdoor Roger B. » 25 Jun 2013, 21:45

Welkom,

waarom in NL een auto aanschaffen?? is het niet voordeliger dat gelijk in "la france" te doen? je zit daar waarschijnlijk ook niet met de oldtimerproblematiek (doen toch niet aanwegenbelasting??) dus... kun je ook voor een jonger exemplaar gaan.... vandaar mijn vraag
gone

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 26 Jun 2013, 06:43

Het is vervelend voor iedereen die in Nederland zit, maar dit soort zware auto's met diesel of LPG zijn erg goedkoop aan het worden door de belastingmaatregel per 1 januari 2014... Deze mensen doen hem ook om die reden weg. Hier wordt er serieus geld voor gevraagd hoor! Auto's zijn in Frankrijk helemaal niet zo goedkoop als iedereen schijnt te denken. De Discovery waar ik eerder naar keek is ook naar een in Frankrijk wonende nederlander gegaan. Ik heb hem nu gekocht omdat ik hem nu wil hebben en omdat ik niet helemaal wil teren op andermans ongeluk..
En nieuwer: ik ben genezen van nieuwere auto's, de electronica en zogenaamde slimheden zijn een voortdurende ergenis als hij meer dan 3 jaar oud is. De nieuwste Volvo die ik heb is dan ook van 1996, en heeft inmiddels bijna 500.000 kilometer gelopen (met verhoogde turbodruk en op LPG injectie..) De V70 die we hadden was een drama in verhouding.
(En voor de prijs van een echt nieuwe rijd ik een heleboel verschillende auto's :D )
Oh, inderdaad: geen wegenbelasting hier.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Jun 2013, 07:23

een 300Tdi is ook nieuwer maar zit (vrijwel) niks aan elektronica in ;-) wilde je niet direct een puma 2,2 in praten :lol:

en vwb elektronica en stukgaan..... tja... is ook wel een beetje broodje aap... tuurlijk wat er niet op zit kan niet kapot.... maar om nu te zeggen dat ELKE auto met elektronica na een paar jaar alleen maar problemen met de elektronica heeft...

Ik heb hier op de oprit het drama van landrover op elektronicagebied staan (als je de verhalen en met name internet moet geloven) 11 jaar oud gekocht, nu 12 jaar oud. in de reeds gereden 35.000 km sinds de aankoop geen heel gekke dingen gehad door elektronica problematiek.

wikkelveer van bestuurdersairbag stuk, dat geeft airbagfout, kwestie van uitlezen, dan weet je dat die cassette stuk is, en dan vervang je die cassette en wis je de fout...

EAS (luchtvering) storing, veroorzaakt door lekkage luchtbalg (ouderdom) en mede daardoor versleten compressor Dat is niet direct een elektronicastoring en los je op door de compressor te reviseren en de luchtbalgen te vervangen(en de fout te wissen)

lekkage aan diesel inspuitpomp, kwaaltje van deze motor, doet ie ook in de BMW's Opel omega etc waar ie in gebruikt wordt. Paar pakkingen nieuw zetten klaar.

verder geen probleem met deze auto.

Hiervoor een Disco 2 gehad, enige probleem dat daar geweest is met elektronica was een defecte ABS sensor (de amigo's) en die werd veroorzaakt door een stukgelopen naaflager

Dus het walt allemaal wel mee mat "heel veel storingen aan elektronica" in Landrovers
gone

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 26 Jun 2013, 08:24

Roger B. schreef:een 300Tdi is ook nieuwer maar zit (vrijwel) niks aan elektronica in ;-) wilde je niet direct een puma 2,2 in praten :lol:

Roger B. schreef:Dus het valt allemaal wel mee met "heel veel storingen aan elektronica" in Landrovers

Bij mij één elektronica storing "door de EGR" op de 300Tdi (CSW uit 1998) en het matig bevestigen van de draadbomen (wiring harness) door LR.
In september 2007 fikte de auto gedeeltelijk uit als gevolg van kortsluiting van de (ongezekerde) draad naar de regelunit van de EGR. (Vlak voor de EGR zit pas een 10A zekering). Auto werd total-loss verklaard door de verzekering (ik heb hem toch maar weer opgeknapt).
Dus wat er niet op zit kan niet kapot.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 26 Jun 2013, 08:31

Ik ben ervan overtuigd dat problemen met de electronica in Land Rovers wel mee zullen vallen hoor, en een hoop verhalen over drama's met auto's in het algemeen zijn natuurlijk te wijten aan slecht onderhoud :) . Maar goed, ik ga het meemaken, en ik ben niet bang om te sleutelen, dat is een groot deel van de lol. ;) Ik ben wel weggelopen van de Discovery omdat ik niet kan bepalen in hoeverre alle verhalen op internet waar zijn over die auto. In ieder geval is het duidelijk dat bij de Disco de onderhouds geschiedenis heel belangrijk is.
En natuurlijk ben ik vooral een liefhebber van oudere techniek, wat voor een heel groot deel mijn keuze bepaalt......ouderwetse vent van 60 he? :cry: :cry: :lol:

piet_g

Berichtdoor piet_g » 26 Jun 2013, 13:50

welkom op het forum. Inderdaad apart om een auto in nederland te kopen, maar begrijp de logica inderdaad :D.

Veel plezier er in ieder geval mee.. maar rijden blijft een beleving
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 26 Jun 2013, 13:58

Dank! Ik ga het mee-beleven! :!:

Terug naar “Nieuw op het forum”