Roger B. schreef:mooie streek, heb daar met mijn D1 200Tdi een weekje vertoefd in 1998 en dan met name rond het meer bij Lacaneau
Mijn boswachter dateert van iets recenter, en was nabij Biscarrosse, iets ten zuiden van het beroemde Dune du Pilat (waar we terecht kwamen omdat je iets zuidelijker een achterlijk groot verboden militair complex in de duinen hebt - waar ze raketten testen).
De oversteek van Pilat naar Cap Ferret, met een klein bootje met de fietsen op het dak dwars door de woeste "mui" van het Bassin de Arcachon was onvergetelijk (het scheelde niet weinig en de RVS fietsen waren naar de haaien, letterlijk).
Fietsen is in Les Landes overigens minder geestdoodend als je zou denken, in tegendeel, het is verrassend afwisselend: er lopen (behoudens dan dat verboden militaire stuk) overal fietspaden - eigenlijk Mobylette-paden, ooit in gebruik bij de harstappers - en de paden direct achter de eerste duinen-rij zijn daarbij dan vaak eerste keus (maar soms ook niet meer dan 30 cm pad). Meer in het binnenland is het bos veel saaier, nl uitsluitend gericht op productie, dus goedbeschouwd gewoon bomenakkers.
Anyway, je zou denken dat de kuststrook druk is, maar tot mijn verbazing komt de gemiddelde toerist nauwelijks meer dan 1 kilometer van de badplaatsen, en daartussen heb je dan 10tallen kilometers rust.
Groeten MarcS
PS Als je ipv een LandRover een BrandRover hebt, dwz een rooie met wit dak, dan heb je een pré in Les Landes: bijna iedereen denkt dan dat je de brandweer bent, en gezien het grote brandgevaar is brandweer daar nogal gewoon (en rijd je ergens waar het niet mag dan val je paradoxaal genoeg met die rode kleur juist niet op).