voorstellen en andere avonturen.

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Landmarcs

Re: Eindelijk een Laro, maar even voorstellen dan..

Berichtdoor Landmarcs » 14 Jul 2013, 10:11

Roger B. schreef:mooie streek, heb daar met mijn D1 200Tdi een weekje vertoefd in 1998 en dan met name rond het meer bij Lacaneau

Mijn boswachter dateert van iets recenter, en was nabij Biscarrosse, iets ten zuiden van het beroemde Dune du Pilat (waar we terecht kwamen omdat je iets zuidelijker een achterlijk groot verboden militair complex in de duinen hebt - waar ze raketten testen).
De oversteek van Pilat naar Cap Ferret, met een klein bootje met de fietsen op het dak dwars door de woeste "mui" van het Bassin de Arcachon was onvergetelijk (het scheelde niet weinig en de RVS fietsen waren naar de haaien, letterlijk).

Fietsen is in Les Landes overigens minder geestdoodend als je zou denken, in tegendeel, het is verrassend afwisselend: er lopen (behoudens dan dat verboden militaire stuk) overal fietspaden - eigenlijk Mobylette-paden, ooit in gebruik bij de harstappers - en de paden direct achter de eerste duinen-rij zijn daarbij dan vaak eerste keus (maar soms ook niet meer dan 30 cm pad). Meer in het binnenland is het bos veel saaier, nl uitsluitend gericht op productie, dus goedbeschouwd gewoon bomenakkers.
Anyway, je zou denken dat de kuststrook druk is, maar tot mijn verbazing komt de gemiddelde toerist nauwelijks meer dan 1 kilometer van de badplaatsen, en daartussen heb je dan 10tallen kilometers rust.

Groeten MarcS

PS Als je ipv een LandRover een BrandRover hebt, dwz een rooie met wit dak, dan heb je een pré in Les Landes: bijna iedereen denkt dan dat je de brandweer bent, en gezien het grote brandgevaar is brandweer daar nogal gewoon (en rijd je ergens waar het niet mag dan val je paradoxaal genoeg met die rode kleur juist niet op).

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Jul 2013, 11:37

mwah..om DAAR nou een rooie auto voor te nemen :roll: :roll: :roll:

heb in de tijd dat ik de D1 kocht wel gezegd dat als ik een witte tegen het lijf gelopen was, ik er mintgroene blokjes en zwarte letters alá rijkswaterstaat op geplakt zou hebben..... zodat je van een afstandje op landweggetjes en dergelijke als rijkswaterstaat auto aangezien zou worden (zonder het er daadwerkelijk op te zetten,want dat zou dan waarschijnlijk weer niet mogen) en er dus minder snel klachten bij de politie zouden komen...

maar met die grijze ook nooit problemen gehad.....dus nodig is zulke "camouflage" ook niet echt
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 14 Jul 2013, 11:56

Met een donkergroene 130 wordt je ook steevast als 'boswachter' aangesproken...... :lol: :lol:

Overigens moet ik komende weken een rotte plek uit een Toyota Tundra repareren...... Qua techniek vind ik ze super, maar chassis en body's bouwen kunnen ze nog steeds niet!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 14 Jul 2013, 12:24

PS Als je ipv een Land Rover een BrandRover hebt, dwz een rooie met wit dak, dan heb je een pré in Les Landes: bijna iedereen denkt dan dat je de brandweer bent, en gezien het grote brandgevaar is brandweer daar nogal gewoon (en rijd je ergens waar het niet mag dan val je paradoxaal genoeg met die rode kleur juist niet op).

Heb dan wel een rode Disco, bij Carcans Plage zijn ze niet zo moeilijk.

Witte Defender Pick ups mogen blijkbaar ook overal komen. Andere merken (met frans kenteken) heb ik daar nauwelijks zien rond tuffen.
Er stonden vorig jaar ook aardig wat projectjes bij de mensen in de tuin, de DD stond dan maar even op straat in de zon te bakken.
Veel schaduw is er niet op straat, vandaar misschien de overvloed aan witte LaRo's, nooit kunnen zien of het huurbakken waren...
Disco 1994 300TDI

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Jul 2013, 12:41

't Is me niet opgevallen, daar bij Carcans-Plage, maar misschien is dat wel omdat je met de fiets verder komt als met de LandRover :?
Aldaar kampeerden we aan het Lac d'Hourtin-Carcans, nabij "La Gracieuse" -- als het meezit ligt daar nog een bril van mijn wederhelft.
Ietsje noordelijker begonnen de lange rechte wegen met tegenwind, tot dan toe waren het meestentijds de smalle fietspaden geweest en was de noorden-wind eigenlijk alleen maar prettig verkoelend. Die tegenwind hielden we nog dagen (pas toen we in Normandië naar het oosten draaiden werd het minder, dwz beter met de wind) ... da's weer een nadeel op de fiets.

Groeten MarcS

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 14 Jul 2013, 22:54

Naast het Surfen gaan we wel verder dan een kilometer van de camping/ het dorp komen.
Boodschapjes en 'leuke bezienswaardigheden" moeten natuurlijk ook aan bod komen.
Verder is er nog een erg leuke dierentuin die een flink stuk rijden naar het noorden over B wegen wel waard is.

zal eens uitkijken naar die bril...
Fietsen op vakantie ben ik niet zo'n fan van, maar dat krijg je met een actieve baan waarbij je veel buiten bent.
Laat liever de surf plank het werk doen in m'n vrije tijd.
Disco 1994 300TDI

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 15 Jul 2013, 12:26

Dag GJ Disco,

Het is niet "fietsen op vakantie" - daar ben ik ook niet zo'n fan van, het is "fietsen als vakantie" ... lijkt het zelfde maar is iets heel anders.
Ik ga nogal eens met de Defender op pad, daarnaast is mijn werk (als ik werk) ook heel divers - soms ook actief, maar als het om een echte vakantie gat denk ik toch vooral aan de fiets.
Als je een "fietsen als vakantie" verkiest ben je in 2-3 dagen van alle zorgen af, dwz, je zorgen worden gereduceerd tot drie zaken: 1º hoe kom ik boven, 2º waar is de winkel voor de alledaagse boodschappen, en 3º waar vinden we een kampeerplek. Het goede is dat deze 3 problemen zich eigenlijk altijd oplossen maar tegelijk onderweg zo groot zijn dat de alledaagse zorgen die je thuis hebt heel klein worden.

Maar goed, het is niet iedereen gegeven ... ik ken heel goede (snelle) fietsers die helemaal opstandig werden van het tempo dat je krijgt als je 20 kilo aan je fiets hangt, ik ken ook ongeduldigen die als ze bijna halfweg zijn omkeren omdat ze geen tevredenheid kunnen halen uit het na een week halfweg zijn (ik denk dag 1 en 2 altijd "dat schiet niet op" daarna schiet het eigenlijk altijd wel op. (En het meest trieste verhaal is dat van de fietser die net voorbij Parijs erachter kwam dat zijn fietscomputer op mijlen stond en niet op kilometers en toen begreep waarom hij inmiddels helemaal kapot was en toch maar zelden harder als 20 reed ... )

Ofwel: Mij doet het wat "fietsen als vakantie", en wellicht doen we het nog eens opnieuw Pays Basque >> Pays Bas (paradoxaal genoeg klim je op deze schijnbaar vlakke route net zoveel als Narbonne-Namen via het Massif-Central, alleen kom je nooit erg hoog als je de PB>PB-route kiest).

En dan, om het OffTopic verhaaltje af te maken: Surfen doet mij nu weer helemaal niks.

MarcS

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 15 Jul 2013, 14:17

Edward schreef:Overigens moet ik komende weken een rotte plek uit een Toyota Tundra repareren...... Qua techniek vind ik ze super, maar chassis en body's bouwen kunnen ze nog steeds niet!

Serieus?, die dikke toch wel vrij nieuwe Toyo's roesten nu al?
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Edward

Berichtdoor Edward » 15 Jul 2013, 16:56

Lucas van Lierop schreef:
Edward schreef:Overigens moet ik komende weken een rotte plek uit een Toyota Tundra repareren...... Qua techniek vind ik ze super, maar chassis en body's bouwen kunnen ze nog steeds niet!

Serieus?, die dikke toch wel vrij nieuwe Toyo's roesten nu al?

Nou ja, vrijwel nieuw.........Het is een dik zes jaar oud werkpaard dat weinig aandacht krijgt anders dan de reguliere beurten. Regelmatig zit het ding zo onder de modder dat het model niet te herkennen is, maar toch vind ik de gaten en plekken al wel erg groot voor een niet al te oude wagen die van een fabrikant komt met een meer dan goede naam.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 21 Jul 2013, 23:03

nog beetje offtopic,
maar een wat oudere Toyota terrein bak kan ik ook wel waarderen.

Helaas slechte ervaringen met Landcruisers (2003) op benzine en woestijnen... niet vooruit te branden die krengen... ook op 'normale" wegen..
Disco 1994 300TDI

Terug naar “Nieuw op het forum”