voorstellen en andere avonturen.

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Lucas van Lierop

Re: Eindelijk een Laro, maar even voorstellen dan..

Berichtdoor Lucas van Lierop » 13 Jul 2013, 17:59

Een Disco 1 lassen is inderdaad een heel karwei, waarschijnlijk is ie nog op veel meer plekken rot dan je nu denkt. Wbt het laswerk, wel snel gedaan misschien maar het spijt me zeer: het is inderdaad bakken en braden... Dit kun je zelf met wat aandacht een oefening een stuk netter doen. Ik zal je mijn zeer ellendige ervaringen met laswerk laten doen verder besparen maar hou het zelf doen even in je achterhoofd. Het meeste werk zit 'm trouwens meestal niet in het lassen maar in:

- Rotte plekken uitzagen
- Nieuw plaatwerk op maat maken
- Laswerk netjes vlak slijpen/schuren
- Schoonmaken/ontvetten
- Schilderen

Voor alle uren die dat kost betaal je ook, en als het snel gedaan is/weinig kost is de kwaliteit daar meestal ook naar.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 13 Jul 2013, 19:32

over een paar jaar moet er inderdaad nog een deel gebeuren.
Voor nu is het in ieder geval in orde en kunnen we op pad met de Disco.
Disco 1994 300TDI

Martijn en Caroline

Berichtdoor Martijn en Caroline » 13 Jul 2013, 21:07

GJ Disco 300 Tdi schreef:Hallo menschen,
Bij deze zal ik me maar even voorstellen dan.

Gert-Jan, dortenaar, rond de 30 jaar, 11 Jaar 'bij de baas".

Sinds afgelopen week een Disco 1 300Tdi uit 94 (eerste toelating 96).
Ding stond te koop in Best en voor de prijs kon ik het niet laten, ////// Lang verhaal voor een IK BEN NIEUW HIER post, maar er zit wel gelijk een sterk verhaal bij voor in het club blad (u vraagt, wij draaien).
tot spreeks een keer ergens bij een treffen, en anders in Nijnsel op een sleutel avondje.
(ik ben die gast die onder je wagen kruipt om te zien hoe in vredesnaam een bepaald kabeltje loopt oid, met peuk in de smoel).

mvg
Gert-Jan.

Wat je zegt, lang verhaa ... :mrgreen: máár stuur het én je foto's en wat je nog meer kwijt wilt graag naar: redactie@lrch.nl
Alvast dank, redactie LRCH magazine

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 13 Jul 2013, 22:30

Zal eens kijken of er op vakantie nog wat leuke plaatjes te schieten zijn.
Mijn disco gaat daar kennis maken met wat Franse defenders, zelfde camping als vorig jaar.
het stikt daar van de Pick Up's ten westen van Bordeaux, kruip je je tent uit crossen die lui al door t bos naast de Le Camping.
Disco 1994 300TDI

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Jul 2013, 22:47

lacaneau en omgeving?? (punt van het schiereiland bij Bordeaux)
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 13 Jul 2013, 23:44

GJ Disco 300 Tdi schreef:Zal eens kijken of er op vakantie nog wat leuke plaatjes te schieten zijn.
Mijn disco gaat daar kennis maken met wat Franse defenders, zelfde camping als vorig jaar.
het stikt daar van de Pick Up's ten westen van Bordeaux, kruip je je tent uit crossen die lui al door t bos naast de Le Camping.

Ook de echte Franse boswachters (en de Gendarmes en Pompiers) rijden met Defenders. Alweer een aantal jaren terug, toen ik Pays-Basque => Pays-Bas fietste kwam ik zo'n boswachter tegen (dwz. we mochten in zijn dienst-tuin kamperen - da's toch beter als de standaard camping). Deze bosbaas vertelde dat ie die Defenders niet geweldig vond ... het bleek dat ze veel met overmaat banden en weinig lucht door de duinen reden en dat je dan versnelde slijtage van de PAS krijgt. Hijzelf had privé een tamelijk luxe Toyauto LandCoerser en ging bij wijze van vakantie naar Noord-Afrika, de Toyauto was degelijker, maar ook duurder als het toch stuk ging. Dus zoals zo vaak: Ieder voordeel hep se nadeel.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Jul 2013, 23:52

kan je uit ervaring vertellen da die toyo ook ECHT wel stuk gaat, en echt nie zoveel minder vaak als een Land Rover
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Jul 2013, 00:50

Roger B. schreef:kan je uit ervaring vertellen da die toyo ook ECHT wel stuk gaat, en echt nie zoveel minder vaak als een Land Rover

Ja, Ja, maar de ervaring aldaar was, waarschijnlijk mede tgv een weinig subtiel gebruik,dat de PAS vrij snel ging hemelen.
Als ik het goed verstaan (en vooral ook goed onthouden) heb begonnen de klachten na ruim 100.000 km.

Maar goed misschien is het ook het diepgewortelde Franse wantrouwen tegen alles want Engels is: Een militair zei mij dat zo'n Defender best reed maar eigenlijk niet geschikt was voor in het terrein: Veel te licht !! (Hij dacht ook dat de vele mankementen wel zouden komen door de scherpe prijstechnische onderhandelingen ... ik heb hem uit de droom geholpen en gemeld dat dit "normal practise" was, en geheel onafhankelijk van de eindgebruiker.

Groeten MarcS

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 14 Jul 2013, 01:17

Roger B. schreef:lacaneau en omgeving?? (punt van het schiereiland bij Bordeaux)

Je zit behoorlijk in de buurt...
Disco 1994 300TDI

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Jul 2013, 09:46

mooie streek, heb daar met mijn D1 200Tdi een weekje vertoefd in 1998 en dan met name rond het meer bij Lacaneau
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”