Beste leden,
Ik ben Yair en ik ben aardig fan van de Series en Defenders, ik heb ook aardig wat miniaturen.
Ik ben op de LRCH site gekomen doordat ik op zoek ben naar een LaRo series 3 van het Nederlandse leger.
Ik heb ook meteen het boekje gekocht die te koop is in de webshop van LRCH. Super handig boekje, vol met informatie.
Groeten,
Nieuw lid - zoektocht
Nieuw lid - zoektocht
Laatst gewijzigd door Yair op 04 Jul 2013, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuw lid
welkom.
die defensie series 3 zijn leuke laro's
. Al veel leuke sleuteluren aan mogen beleven
.
Ook al bij bolleboom of van dam geinformeerd?
Bij vragen over de defensie laro mag je het altijd vragen
.
Groet Piet
Ps. ben wel benieuwd naar je modellen van de laro's
. Foto's
.
Probeer ook al langere tijd een 1:18 series 3 te vinden, maar bij de dealer in breda hebben ze hem niet meer.
die defensie series 3 zijn leuke laro's
Ook al bij bolleboom of van dam geinformeerd?
Bij vragen over de defensie laro mag je het altijd vragen
Groet Piet
Ps. ben wel benieuwd naar je modellen van de laro's
Probeer ook al langere tijd een 1:18 series 3 te vinden, maar bij de dealer in breda hebben ze hem niet meer.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Het is inderdaad lastig om 1:18 modellen te vinden, de laatste die ik tegen kwam was een serie 1 uit '48 en die heb ik uit Duitsland gehaald.
Edit: Bij Wentink in Arnhem willen ze ze nog wel is hebben en Schuiten in Rotterdam heb ik ze ook wel is gezien.
Ik was de sites van bolleboom en van dam al tegen gekomen. Ik vond de prijzen bij van dam wel erg hoog trouwens (ook nog excl btw).
Wat is eigenlijk een normale prijs voor een degelijke serie 3 ex leger?
Ik heb ze namelijk gezien van 2700 tot dik in de 7000 euro.
Op landroverserie3.nl stond er ook nog een te koop, is dat iemand van hier?

Edit: Bij Wentink in Arnhem willen ze ze nog wel is hebben en Schuiten in Rotterdam heb ik ze ook wel is gezien.
Ik was de sites van bolleboom en van dam al tegen gekomen. Ik vond de prijzen bij van dam wel erg hoog trouwens (ook nog excl btw).
Wat is eigenlijk een normale prijs voor een degelijke serie 3 ex leger?
Ik heb ze namelijk gezien van 2700 tot dik in de 7000 euro.
Op landroverserie3.nl stond er ook nog een te koop, is dat iemand van hier?

Dat is een mooie collectie.
De prijs is lastig te zeggen. Wij hebben hem behoorlijk goedkoop op de kop weten te tikken, maar toen was al wel duidelijk dat er het nodige moest gebeuren en dat hadden we ook in onze eigen berekening mee genomen. Belangrijk is om zelf een richt bedrag te hebben en hoe dichter de laro bij dat bedrag komt hoe beter hij moet zijn. Toen wij een jaar geleden gingen zoeken zat de prijs van een series 3 109 die gewoon helemaal in orde was rond de 6000 euro.
Wat je ook gewoon moet doen is een paar adressen af gaan. Ik weet niet of je wel eens in een series 109 gereden hebt? maar het kan zeker geen kwaad om in een paar te rijden, dan weet je ook een beetje hoe dat voelt, want het blijft een aparte, maar ook mooie auto om mee te rijden.
Welke regio woon je eigenlijk?
De prijs is lastig te zeggen. Wij hebben hem behoorlijk goedkoop op de kop weten te tikken, maar toen was al wel duidelijk dat er het nodige moest gebeuren en dat hadden we ook in onze eigen berekening mee genomen. Belangrijk is om zelf een richt bedrag te hebben en hoe dichter de laro bij dat bedrag komt hoe beter hij moet zijn. Toen wij een jaar geleden gingen zoeken zat de prijs van een series 3 109 die gewoon helemaal in orde was rond de 6000 euro.
Wat je ook gewoon moet doen is een paar adressen af gaan. Ik weet niet of je wel eens in een series 109 gereden hebt? maar het kan zeker geen kwaad om in een paar te rijden, dan weet je ook een beetje hoe dat voelt, want het blijft een aparte, maar ook mooie auto om mee te rijden.
Welke regio woon je eigenlijk?
------
Mijn vader heeft een tijd bij Land Rover gewerkt en toen hadden we wel is een 110, uit mijn hoofd was dat een 2004 model (hele tijd geleden dus) ik weet niet of dit te vergelijken is?
De 109's zijn er in een 2,3l en 2,5l dieselmotor als ik het goed heb, wat is aan te raden? Of maakt dit niet uit?
Klopt het trouwens ook dat de versnellingsbakken van een serie 3 wel gesynchroniseerd zijn?
Ik woon in de buurt van Zwolle.
De 109's zijn er in een 2,3l en 2,5l dieselmotor als ik het goed heb, wat is aan te raden? Of maakt dit niet uit?
Klopt het trouwens ook dat de versnellingsbakken van een serie 3 wel gesynchroniseerd zijn?
Ik woon in de buurt van Zwolle.
dat is niet helemaal te vergelijken. zeker niet als die defender stuurbekrachtiging had en alles. blijft wel allebij groot.
Origineel is (zeker de defensie) de series een 2.25 diesel. Wij hebben er zelf een 2.5NA ingelegd om net iets meet PK en koppel te hebben en dat past goed, moet wel wat dingen vermaken, maar dat is goed te doen.
van de bak zijn alle vooruitgaande versnellingen gesynchroniseerd.
Zwolle is een eind van hier
. anders zou ik zegen kom een keer kijken, of wanneer je op een evenement komt. even niet voor ogen wanneer ik daar weer ben.
Origineel is (zeker de defensie) de series een 2.25 diesel. Wij hebben er zelf een 2.5NA ingelegd om net iets meet PK en koppel te hebben en dat past goed, moet wel wat dingen vermaken, maar dat is goed te doen.
van de bak zijn alle vooruitgaande versnellingen gesynchroniseerd.
Zwolle is een eind van hier
------
-
Roger B.
euhhh piet..... een defender uit 2004...... ALS die Defender stuurbekrachtiging had?

gone
Je weet het niet he
. blijft een laro, dus kon ook standaard uitgeschakeld zijn / kapot.
------
Van waar ben je ?
Het was toen een nieuwe defender dus kapot zal het niet geweest zijn haha.
Het is inderaad een goede tip om meerdere ritjes te maken.
Wat betekend NA bij de 2,5l diesel eigenlijk?
Dit was hem:

Het was toen een nieuwe defender dus kapot zal het niet geweest zijn haha.
Het is inderaad een goede tip om meerdere ritjes te maken.
Wat betekend NA bij de 2,5l diesel eigenlijk?
Dit was hem:

Terug naar “Nieuw op het forum”