Nieuw lid - zoektocht

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
piet_g

Re: Nieuw lid - zoektocht

Berichtdoor piet_g » 08 Jul 2013, 11:14

idd op die dunne kappen zit ook vaak een reservewiel.

ik zie dat ik bij een foto search er nog naast zat ook ;). een series 2a lijkt regelmatig dezelfde kap te hebben als een series 3 ;). het is er eentje van een series 2.

Zie hieronder wat foto links

Series 1
series 2 met reservewiel beugel, maar zonder wiel
series 2a met dikkere kap
Series 3
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Yair

Berichtdoor Yair » 08 Jul 2013, 15:22

Je ziet inderdaad duidelijk verschil, hartstikke bedankt voor de tip.

Afbeelding

Weet iemand wat dat oranje dingetje is tussen de lampen ?

Ik zie trouwens ook net dat het embleem weg is.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 08 Jul 2013, 15:27

das een plak reflectortje denk..
embleem zou ik me niet zo'n zorgen over maken. die kun je makkelijk te pakken krijgen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Yair

Berichtdoor Yair » 08 Jul 2013, 18:59

Ik heb even het vin gevraagd:
SALLBCAG1AA105026

Daar kwam uit dat het een diesel was/is..

Ik heb deze site ervoor gebruikt:
http://www.clifton.nl/index.html?calvin.html

Yair

Berichtdoor Yair » 12 Jul 2013, 10:13

Ik ben dinsdag wezen kijken om het verhaal kort te maken het was niks.
Het chassisnummer zat niet op de plaats waar het hoorde te zitten, daarnaast was de plaats waar het wel hoorde te zitten helemaal glanzend als of iemand er met de veil over heen was gegaan.

De kap was idd van een series 2 (hij zei er pas wat over nadat ik zelf had gezegd dat het van een serie 2 was).

Hij stond ook op breedere banden. Ik weet dat de Nekaf banden de deensie laro's aardig hebben verkloot, deze banden waren te klein. Ik neem aan dat te brede banden ook niet goed zijn? Daarnaast waren deze ook helemaal schuin afgesleten.

Voor de rest waren er nog wat optische beschadingen en de koppeling was heel slecht.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 12 Jul 2013, 10:52

wat zat er op dan aan banden? want een series kan tot 235-85 R16. dat is wat er meestal opgelegd word in ieder geval. Breede banden durf ik niet te zeggen, maar grotere banden is niet super, maar kost je ook veel vermogen.

Jammer overigens dat het niks was. het feit dat het chassisnummer schoon was kan trouwens zijn dat een vorige koper of de verkoper het gewoon leesbaar wilde maken zegmaar. Dat heeft het RDW ongeveer bij ons gedaan om het maar te kunnen lezen toen we daar op bezoek waren. maar dat het op een andere plek staat is niet handig, maar als de verkoper hem op kenteken zet dan is dat zijn probleem en staat het straks wel op de juiste plek op jouw papieren.

schuin afgesleten dan kun je waarschijnlijk je swiffelbollen gaan controleren en misschien vervangen.

Koppeling slecht niet direct een probleem. met wat handigheid en hulp kun je die makkelijk vervangen. Was bij ons de eerste klus aan onze eigen laro :P
------

Dixo

Berichtdoor Dixo » 12 Jul 2013, 11:12

Slim om met de identiteitstwijfels de auto te laten staan.

Zou een auto nooit laten staan op een setje wielen trouwens, die zijn zo gewisseld :)

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Jul 2013, 11:52

piet_g schreef:maar dat het op een andere plek staat is niet handig, maar als de verkoper hem op kenteken zet dan is dat zijn probleem en staat het straks wel op de juiste plek op jouw papieren.

Als een nummer onleesbaar is of dreigt te worden en je laat de RDW het nummer opnieuw inslaan doen ze dat bijna altijd op een andere plek. Dat hoeft dus niks te betekenen, mits er documentatie aanwezig is van die actie en het in de papieren staat.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Yair

Berichtdoor Yair » 12 Jul 2013, 13:56

Hij moest de papieren nog krijgen toen we er waren.
Ik had nog wat vragen gesteld over de staat van het schutbord ed maar daar ging hij helemaal niet op in, hij negon meteen ergens anders over.
De footwells moesten ook vervangen worden, ik keek onder de matjes en er zaten me toch gaten in.

Hij had de auto ook niet opnieuw apk laten keuren, hij heeft de mot overlaten zetten.
Daarnnaast waren er veel delen opnieuw geverfd waar gewoon de roest doorheen kwam.
Ik begrijp dat de perfecte 109 niet bestaat en dat er altijd wat aangedaan miet worden. Maar hier was het gevoel er gewoon niet bij zegmaar.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 12 Jul 2013, 14:16

Als je dat tegen komt en je hebt idd niet het juiste gevoel over de auto, vaak inderdaad in combinatie met wat er verteld, niet verteld en ontweken word.. dan is het helemaal beter om maar even door te zoeken.
------

Terug naar “Nieuw op het forum”