Nieuw lid - zoektocht

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
piet_g

Re: Nieuw lid

Berichtdoor piet_g » 28 Jun 2013, 12:45

Bladveren steken is niet moeilijk. is al een paar keer inderdaad uitgelegd op het forum. Overigens zou ik gelijk voor paraboolveren gaan omdat dit comfortabeler is dan blad.

Onderdelen halen we regelmatig in engeland en dingen waarop de verzendkosten te hoog zouden zijn in nederland.
ik gebruik deze site meestal om te zoeken naar een prijs indicatie, maar hij vind niet alles en heeft niet alle shops er in zitten.
www.landroverworkshop.com
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Yair

Re: Nieuw lid - zoektocht

Berichtdoor Yair » 04 Jul 2013, 22:44

Ik heb de net even naar de motorrijtuigenbelasting gekeken en dat viel me toch vies tegen voor een diesel, beetje dom misschien dat ik er nu pas naar kijk maar goed.

Ik ben er 75% zeker van dat het geen diesel wordt om het simpele feit dat ik het niet kan betalen ivm met de studiekosten.

De plannen zijn dus gewijzigd als het gaat om het type motor, het liefst wil ik nog steeds een ex defensie laro.

Ik heb de volgende laro's nog opgeduikeld:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/land ... =mympBuyer

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/best ... =mympBuyer

Dixo

Berichtdoor Dixo » 04 Jul 2013, 23:12

Als je ouder dan 40 jaar gaat zou je in de plannen voor de nieuwe regelgeving buiten schot blijven. Wat het defintief wordt durf ik nog geen geld op te zetten, maar wellicht ook handig om te overwegen een oudere te kopen?

piet_g

Berichtdoor piet_g » 04 Jul 2013, 23:40

Die wegenbelasting is inderdaad niet iets waar je vrolijk van word. Zoals Dixo inderdaad aangeeft is het idd ook een optie om eentje van 1974 of ouder te zoeken.

Verder dacht ik dat het nederlandse leger alleen maar diesels had gehad en ik weet niet vanaf wanneer defensie er mee reed, maar in die van ons zit een type plaatje dat aangeeft dat het een bestelling was van 77, maar geen idee of dat de eerste bestelling was.

Benzine is ook een goede optie. Je kunt later altijd nog naar diesel als je dat tegen die tijd zou willen. Of je moet kijken naar een goede diesel en die ombouwen naar benzine. Let er overigens op dat er geen LPG in de wagen is ingebouwd. dat moet je dan als nog uit gaan bouwen of als nog die wegenbeslasting betalen. Verder let met een benzine op dat als de huidige regelgeving door gaat dat je drie maanden (Dec, jan en feb) niet op de nederlandse weg mag met je laro..(dus ook niet geparkeerd aan de openbare weg) ander moet je geloof ik nog steeds volle wegenbeslating betalen, dus die benzine is ook nog geen volledig oplossing
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Yair

Berichtdoor Yair » 05 Jul 2013, 08:17

Ik denk dat ik me niet meer specifiek richt op een ex defensie auto, anders beperk ik me zelf aardig heb ik het idee.
De 3 maanden van de openbare weg af moet geen probleem zijn, ik ben van plan om de laro in de schuur te zetten waar ik ook mijn quad en trike heb staan.

Hoeveel liter hebben de standaard laro benzine motoren, 2,25 en dan de stage one of zijn er meer smaken?

piet_g

Berichtdoor piet_g » 05 Jul 2013, 09:35

de series hebben de 2.25 4 cilinder en de 2.6 6 cilinder.
De stage one heeff een V8 maar de inhoud weet ik niet.

Wat je ook altijd nog kunt doen is een standaard series kopen en dan daarna alle details van een defensie wagen er op maken. Het zijn gewoon mecano dozen.
------

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 05 Jul 2013, 10:25

die V8 motoren van de stage-1 zijn 3,5 liter als ik me niet vergis

groetjes, Fenna
Afbeelding

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 05 Jul 2013, 12:24

piet_g schreef:de series hebben de 2.25 4 cilinder en de 2.6 6 cilinder.

Why is that everyone forgets the 1.6 and 2.0 IOE 4 cylinder engines :roll:

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

piet_g

Berichtdoor piet_g » 05 Jul 2013, 12:57

RobStewart schreef:
piet_g schreef:de series hebben de 2.25 4 cilinder en de 2.6 6 cilinder.

Why is that everyone forgets the 1.6 and 2.0 IOE 4 cylinder engines :roll:

Rob

haha ;).
het was omdat ik alleen maar naar de series 3 gekeken had ;). maar had dan idd beter moeten specificeren ;)
------

Yair

Berichtdoor Yair » 05 Jul 2013, 21:20

Het ging inderdaad om een serie 3.

Ik hoop binnenkort te kunnen kijken bij deze laro:

Afbeelding

Afbeelding

Edit: Hij is net van internet gehaald lol
Laatst gewijzigd door Yair op 05 Jul 2013, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Nieuw op het forum”