Nieuw lid - zoektocht

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
piet_g

Re: Nieuw lid

Berichtdoor piet_g » 19 Jun 2013, 10:19

Ik kom van bergen op zoom.. vandaar ;).

Dat was ook een mooie defender :).

NA betekend Natural asprired. Geen turbo dus. Je hebt van de 2.5D twee uitvoeringen. met turbo (2.5 DT (of TD)) en zonder (2.5D NA). Wij hebben gekozen voor een 2.5NA omdat deze redelijk makkelijk in de series te leggen is en dat we zeker te weten onze series bak konden behouden.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

tim

Berichtdoor tim » 19 Jun 2013, 12:21

Yair,

just in case; mocht je een series met het 2.5 td blok tegenkomen, dus het blok wat piet benoemd,min of meer het 2.5 NA blok met de turbo erop wat hem tot officiele naamgeving 2.5td maakt, enige voorzichtigheid is geboden.
Veel documentatie over te vinden, leesvoer dus.
En inderdaad, dat blok is dus officieel nooit in een series gevoerd, dus is latere inbouw dan.
Hoeft geen slecht exemplaar te zijn in een nog te vinden series, maar een wat kritischere blik op motorisch gebied is wel aan te bevelen.
Gewoon het nodige ervan op gaan zoeken op bv het inet, om in deze posting oeverloze beschrijvingen te voorkomen.

Succes.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Yair

Berichtdoor Yair » 19 Jun 2013, 15:04

Bedankt voor de heads up. Ik ben van plan om een laRo te kopen die zo orgineel mogelijk is.

Ik ga me zoiezo eerst goed verdiepen voordat ik tot een koop over ga. Niet dat ik dan achteraf er achter kom dat ik iets heb gekocht met een bekend probleem. ik heb dan ook het boek de Land Rover in de Nederlandse militaire dienst besteld (werd genoemd in het LRCH boekje) en ik hoop dat die deze week binnen komt.

Is het eigenlijk nog aan te bevelen om een keuring te doen voor de koop of is dit zonde van het geld? Ik ken namelijk een auto monteur, kan ik deze beter meenemen?

piet_g

Berichtdoor piet_g » 19 Jun 2013, 15:24

over de aankoopkeuring durf ik niks te zeggen, want dat hebben wij zelf niet gedaan. Maar als je een monteur hebt die kan en wil mee gaan om te kijken dan is dat mooi meegenomen. Al is dit wanneer het geen laro series monteur is, ook geen volledige zekerheid.

Belangrijkste hoe wij het gedaan hebben is gelet op de punten lijst voor de aankoop die hier ook op de site staat, verder het nodige gelezen over problemen en waar op te letten.. en uiteindelijk een gok genomen omdat we een goed gevoel hadden over de laro die we kochten ;). Dat gevoel is overigens nog steeds niet weg :D.

Ps. wij hebben de aankoop zelf gedaan en zijn beiden geen automonteurs, beter nog, deze laro is onze eerste sleutel auto ;)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Yair

Berichtdoor Yair » 20 Jun 2013, 10:21

Dat lijstje hier op de site is idd erg handig.

Ik houd jullie op de hoogte mbt de zoektocht!

Yair

Berichtdoor Yair » 26 Jun 2013, 19:05

Ik ben vandaag gaan kijken naar een laro hier in de buurt.
Zag er goed uit, chassis goed, motor liep mooi.
We mochten een proefritje maken en daar bleek uit dat de versnellingsbak niet helemaal jofel was. . Van 3 naar 2 kwamen er allemaal geluiden uit de bak en hij schoot uitzichzelf in de versnelling.
Bij beter kijken waren al de vier de banden echt heel erg uitgedroogd en de bladveren zaten niet meer netjes op elkaar. De remschoenen waren ook echt op, bij vol in de ankers gebeurde er vrij weinig.
Jammer van deze laro maar het was wel een leuke ervaring.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 26 Jun 2013, 19:12

leuk he die proefritjes ;). voordeel is dat je je eerste ervaring opgedaan hebt. Overigens wel interesante mankementen.
De bak reviseren zou niet moeilijk moeten zijn (gaan wij vanavond achter komen :P.. tenminste mee beginnen). Banden is makkelijk te vervangen, maar wel kostelijk en de bladveren zou een mooie reden zijn om ze snel te upgraden.

Maar dan moet uiteraard de prijs er ook wel naar zijn ;).
------

Sebastian

Berichtdoor Sebastian » 27 Jun 2013, 14:24

piet_g schreef:De bak reviseren zou niet moeilijk moeten zijn (gaan wij vanavond achter komen :P.. tenminste mee beginnen).

Het uit elkaar halen is iig redelijk makkelijk gegaan :)
Even though I drive through the valley of darkness , I have nothing to fear, for I am driving my Land Rover

Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V/12V - Range Rover Classic 3.5 V8

Yair

Berichtdoor Yair » 28 Jun 2013, 12:19

Ik heb even gekeken hoeveel bijvoorbeeld bladveren kosten en dat viel me best wel mee. Natuurljk moeten ze er dan nog wel opgezet worden.

Waar halen jullie de onderdelen vandaan?

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Jun 2013, 12:24

Ff zoekfunktie gebruiken
Diverse aanbieders in oa Engeland
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”