voorstellen Jasper de Haas

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Roger B.

Re: voorstellen Jasper de Haas

Berichtdoor Roger B. » 09 Jun 2013, 11:00

Ik zit nie in dat ouwe spul...dus dat die krikgaten niet bij een series zitten wist ik niet...spatlapbeugels kun je ook aan een seriesbalk schroeven of lassen en voor de restcwaren veel details lastig te zien op de fotos

maat jullie inzichten geven ook mij weer meer het idee wat ik eerder in dit topic al als vrees uitte.....is het wel een 109?
gone

dehaas

Re: voorstellen Jasper de Haas

Berichtdoor dehaas » 17 Jun 2013, 23:36

ik heb de wielbasis eens na gemeten, deze komt overeen met de 277cm wat op het kenteken staat.
wat de achterbalk betreft deze is volgens mij inderdaad afkomstig van een 110. hij lijkt tenminste volledig op het eerste plaatje. ik vermoed dat na flinke schade deze misschien is overgezet?. (wellicht dat toen is besloten om het hele koetswerk ook meteen te vervangen..) de auto opzichzelf is ook duidelijk opgebouwd uit onderdelen die niet bij elkaar horen, zo is bijvoorbeeld het dashboard niet van een diesel maar van een benzine, voorgloeien gaat dus ook d.m.v. een zelf ingezette schakelaar, de pook knop klopt niet met de versnellingsbak, de delen rond de versnellingsbak zijn zelf gemaakt van traanplaat.
Het lijkt er dus op dat men in het verleden een oude auto/chassis had staan en de hele auto met jongere onderdelen gerepareerd heeft. wat de reden/aanleiding hiervan ook heeft mogen zijn.

alleen wat de 1/3, 2/3 regeling betreft hebben ze het volgens mij verkeerd begrepen, want er ligt een 2.5 N/A diesel in met een LT77 versnellingsbak. dit samen met het koetswerk, is 2/3 niet orgineel.
was deze regel vroeger niet van toepassing? of moet ik nu eigenlijk een 2.25 liter diesel en een 4-bak gaan inbouwen?

vriendelijke groet,
Jasper

Terug naar “Nieuw op het forum”