voorstellen Jasper de Haas

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: voorstellen Jasper de Haas

Berichtdoor Edward » 05 Jun 2013, 10:19

piet_g schreef:Dat andere verhaal dat die auto niet naar de RDW zou mogen voor een aankoop keuring klinkt mij ook behoorlijk vaag in de oren. bijna als wanneer dat je die laro dan hebt dat je dan nooit in zo'n gezamelijke fuik van politie en RDW mag rijden omdat je dan gewoon de sjaak bent.



Echt waar Piet? klinkt dat je vaag met een auto met een niet originele body, assen, blok en een compleet verzaagd chassis? Echt waar ja? :roll: :roll:

Het zal best een mooie en leuke wagen zijn, maar met een oldtimer heeft het niks te maken en met belastingvrij nog veel minder.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: voorstellen Jasper de Haas

Berichtdoor Roger B. » 05 Jun 2013, 14:11

Edward schreef:
Echt waar Piet? klinkt dat je vaag met een auto met een niet originele body, assen, blok en een compleet verzaagd chassis? Echt waar ja? :roll: :roll:

Het zal best een mooie en leuke wagen zijn, maar met een oldtimer heeft het niks te maken en met belastingvrij nog veel minder.


Afbeelding
gone

Gebruikersavatar
piet_g
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 Jun 2012, 20:32
Locatie: Ossendrecht

Re: voorstellen Jasper de Haas

Berichtdoor piet_g » 06 Jun 2013, 08:05

Edward schreef:Echt waar Piet? klinkt dat je vaag met een auto met een niet originele body, assen, blok en een compleet verzaagd chassis? Echt waar ja? :roll: :roll:

Het zal best een mooie en leuke wagen zijn, maar met een oldtimer heeft het niks te maken en met belastingvrij nog veel minder.


:ugeek: Dat punt ja :lol:
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

dehaas
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 Jun 2013, 22:28

Re: voorstellen Jasper de Haas

Berichtdoor dehaas » 08 Jun 2013, 13:40

Hallo Allemaal,

Zoals belooft hierbij wat fotos van de buitenkant van mijn Defender. Hij heeft trouwens alleen schijfremmen vóór, op de achteras zitten trommelremmen.

groeten,
Jasper
Bijlagen
foto(1).JPG
foto(4).JPG
foto(2).JPG

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: voorstellen Jasper de Haas

Berichtdoor Landmarcs » 08 Jun 2013, 20:24

Ziet er mooi uit. Ik weet echter niet hoe de RDW-mannen tegen een origineel bladveer-chassis aankijken als dat chassis naar schroefveren is verbouwd, en ik weet niet hoe ze tegen een 109 aankijken waaraan op z'n minst nogal wat 110 onderdelen zijn geschroefd. Met wat goede wil kan je volhouden dat het ondergeschikte modificaties zijn, met wat pech krijgt ie het label "samengesteld". Het kan allemaal meevallen want de auto is al lang in NL geregistreerd en vroegehhh waren de eisen minder streng dus als alle modificaties van vroegehh dateren ..... Aan de andere kant zou ik als belastingman wel extra alert zijn vanwege de 40 jaar grens - iedereen wil graag aan de "goede" kant van die grens zitten - gelukkig ben ik geen belastingman.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
JanTD5
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 Jan 2010, 16:09
Locatie: Lelystad

Re: voorstellen Jasper de Haas

Berichtdoor JanTD5 » 09 Jun 2013, 00:32

Ik kan er gruwelijk naast zitten, maar de achterbalk is geen series achterbalk. Die zien er volgens mij anders uit :cry:

Groeten Jan

PS: knappe wagen hoor!
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: voorstellen Jasper de Haas

Berichtdoor Roger B. » 09 Jun 2013, 00:44

kun jij zoveel van die balk zien dan? ene kant zit de opstap ervoor, de andere kant zit in de schaduw van het reservewiel
gone

Gebruikersavatar
JanTD5
Berichten: 1184
Lid geworden op: 17 Jan 2010, 16:09
Locatie: Lelystad

Re: voorstellen Jasper de Haas

Berichtdoor JanTD5 » 09 Jun 2013, 01:23

Series balk heeft er aan beide kanten een rechte hoek aan zitten. Zie maar. Ook de gaten voor de krik heeft een series niet.

Groeten Jan

Eerste foto defender, tweede foto series achter balk
Bijlagen
image.jpg
Defender achter balk
image.jpg (9.94 KiB) 5138 keer bekeken
image.jpg
Series achter balk
image.jpg (10.88 KiB) 5140 keer bekeken
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: voorstellen Jasper de Haas

Berichtdoor Landmarcs » 09 Jun 2013, 09:12

Roger B. schreef:kun jij zoveel van die balk zien dan? ene kant zit de opstap ervoor, de andere kant zit in de schaduw van het reservewiel


Goedemorgen Roger B.

Als je even op het plaatje klikt kan je heel wat zien (ik althans wel).
Je zou kunnen zeggen dat het een gerecupereerde achterbalk van een 90 is gezien de spatlappen.
Afbeelding 117.jpg
Afbeelding 117.jpg (65.43 KiB) 5115 keer bekeken


Bedenkelijker is dat ook de krik-gaten aan de voorzijde onder de bumper uitpiepen, dus je kan je afvragen wat er tussen bumper en achterbalk aan origineel chassis zit.
Afbeelding 115.jpg
Afbeelding 115.jpg (37.07 KiB) 5115 keer bekeken


Zoals ik eerder al zei: Het is maar goed dat ik geen belastingman ben.


Groeten MarcS

Dixo
Berichten: 557
Lid geworden op: 16 Nov 2011, 20:07

Re: voorstellen Jasper de Haas

Berichtdoor Dixo » 09 Jun 2013, 09:40

Mooie '83er 110 :)

Hoop niet voor je dat ze je chassis alleen maar hebben voorzien van bladveerbevestigingen om het verhaal geloofwaardig te maken dat het een 109 chassis zou zijn geweest...

Zal al wel een tijdje geleden gebeurd zijn denk ik, nog een stuk voordat de belastingvrijstelling van de eerste 110's in zicht kwam. Misschien duiden de spatlappen zelfs wel op een door Knook geleverde auto en is met wat speurwerk wel het originele Nederlandse kenteken van de 110 terug te vinden...


Terug naar “Nieuw op het forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten