Zal me toch maar voorstellen.
Al meer dan 10 jaar overwogen, maar nooit gekocht. Vorig jaar op het punt gestaan, maar met een lange Volkswagen Transporter thuisgekomen. Heerlijk ruim, luxe en praktisch (en stiekem een beetje te goed en saai).
Maar na jaren wijzen naar Defenders en tegen m'n vrouw zeggen dat ik er ooit eentje moest hebben, kon ik de verleiding niet meer weerstaan. De bus heeft daarom voortijdig het veld moeten ruimen. Een bijna te mooie inruilprijs was het laatste zetje. In maart liet ik de bus daarom achter bij de dealer en vertrok in een Defender 130.
Vergeleken met de bus wat meer herrie, een dramatisch brandstofverbruik, een nog dramatischer draaicirkel, alles behalve praktische inrichting en weinig tot geen aflegvakken. De honden moeten in en uit de bak getild worden. Met andere woorden: de perfecte auto voor een autoliefhebber als ik!
Inmiddels bij een leuk bedrijf in Dordrecht geweest om iets te verzinnen voor de laadbak en daar al een paar aardige en behulpzame mensen ontmoet.
het heeft lang geduurd
-
tookaphotoof
Re: het heeft lang geduurd
Zo is het! Er gaat niks boven een 130! Vooral als het om onpraktisch gaat, maar da's juist zo leuk!
Welkom
Welkom
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
tookaphotoof schreef:
Vergeleken met de bus wat meer herrie, een dramatisch brandstofverbruik, een nog dramatischer draaicirkel, alles behalve praktische inrichting en weinig tot geen aflegvakken. De honden moeten in en uit de bak getild worden. Met andere woorden: de perfecte auto voor een autoliefhebber als ik!
Haha
Welkom op het forum in ieder geval
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Welkom!
Kan vast wel een plaatje bij van de 130
Kan vast wel een plaatje bij van de 130
-
Landmarcs
piet_g schreef:tookaphotoof schreef:
Haha.. dat is een logica die ik ook vaak hanteer om uit te leggen waarom ik een dergelijke auto wil, maar er zijn toch de nodige mensen die me dan raar aan staan te kijken..
Welkom op het forum in ieder geval
Precies, iedere auto is een onverstandige aankoop (behalve als je een ruim meer dan Balkenende-tarief per gewonnen minuut kan wegschrijven), dus als ik een onverstandige aankoop doe dan doe ik dat dan ook liever direct extra goed (dus extra onverstandig), vooral als daartegenover een paar echte pluspunten staan.
Ik heb in het verleden ook naar een 130 gekeken, maar er toch maar vanaf gezien, maar dat was misschien een moment van verstand(sverbijstering) ?
Groeten MarcS
Als je zoals jij ook in de wagen wilt slapen lijkt me een 110 een stuk handiger dan een 130 tenzij je kleiner bent dan 1.70m
........
Edward van Vugt
-
Lucas van Lierop
Ik vind 130's ook het mooist, mijn uitdaging was dan weer om te kijken of ik ook een Disco in (ongeveer) die maat kon maken
, Eigenlijk wilde ik hiervoor een 130 chassis gebruiken maar dat mocht niet van de RDW...
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
-
Roger B.
in welk opzicht mocht dat niet? een 130 chassis voorzien van Disco body vinden ze moeilijker dat een chassis en body verlengen? of heeft dat met identiteit van het voertuig te maken?
gone
-
tookaphotoof
Bedankt voor de reacties. Een plaatje kan er wel vanaf hoor.

Gisteren rond het midden van Nederland en richting Gelderland twee keer zwaaiende mensen gezien in een 130. Twee keer te laat. Ik denk dat ik wat minder op de omgeving en wat meer op de weg moet letten?
Slapen 'in' de cabine van de 130 lijkt me zelfs met mijn 1.70 geen pretje. De auto mag dan groot ogen van buiten, binnen is het maar krap (en knus).
Lucas ik heb even snel je foto's bekeken. Indrukwekkend project.

Gisteren rond het midden van Nederland en richting Gelderland twee keer zwaaiende mensen gezien in een 130. Twee keer te laat. Ik denk dat ik wat minder op de omgeving en wat meer op de weg moet letten?
Slapen 'in' de cabine van de 130 lijkt me zelfs met mijn 1.70 geen pretje. De auto mag dan groot ogen van buiten, binnen is het maar krap (en knus).
Lucas ik heb even snel je foto's bekeken. Indrukwekkend project.
Denk dat Edward de achterbak bedoeld, met klep open moeten het voor de langere mens ook wel lukken
Heerlijke auto zo'n 130 (110 trouwens ook), goede km en tot zwaais.
Groet Ron
Heerlijke auto zo'n 130 (110 trouwens ook), goede km en tot zwaais.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Terug naar “Nieuw op het forum”