Van wie mag ik eens meerijden, proeven en informatie?

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
thirzabeckeringh

Van wie mag ik eens meerijden, proeven en informatie?

Berichtdoor thirzabeckeringh » 05 Mei 2013, 08:15

Beste forumleden,

Vorig jaar al een keer wat berichtjes op t forum geplaatst, maar even andere dingen aan mijn hoofd gehad. Nu weer tijd voor mijn droom: een LR defender.
Ik heb er nog geen, weet ook niet welk type, ja, een oude...
Ik heb geen enkek verstand van klussen aan auto's en ben ook nog eens een vrouw ;). Mijn vraag is nu; zijn er mensen in de buurt van de Betuwe bij wie ik een keer in de LR mag zitten, dat alleen al heb ik nog nooit gedaan.
En wie kan mij helpen aan bijvoorbeeld een sleutelclub, zodat ik leer hoe zo'n auto een beetje in elkaar zit.
Ik wil best op de bonnefooi een LR via marktplaats aanschaffen, maar heb dan t idee dat ik binnen de korste keren stilsta met dat ding en niet weet hoe verder.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Vriendelijk dank!
Thirza

fenix2

Re: Van wie mag ik eens meerijden, proeven en informatie?

Berichtdoor fenix2 » 05 Mei 2013, 10:11

Hallo Thirza,

Welkom :)
Of er in jouw buurt een sleutelclub is, kan ik zo niet zeggen. Waar je sowieso wat van kunt leren is meekijken met iemand die nu op dit moment met een project auto bezig is. En voor basis dingetjes maakt het niet eens veel uit wat voor auto dat project is. (zo heb ik een soort van coach die met een oude volkswagen bus bezig is)

Als je een oude landrover wilt, is het wellicht ook verstandig om de oldtimer MRB perikelen wat te volgen, want het lijkt er van te komen dat er voor diesel oldtimers tot 40 jaar binnenkort geen belastingvrijstelling meer is (voor benzine auto's komt er een overgangsregeling met een kwart tarief en mag er in de wintermaanden niet worden gereden). Misschien is het financieel verstandiger om voor een modernere goed rijdende defender te kiezen.

Op het forum staan regelmatig aankondigingen van bijeenkomsten van landroverrijders. Als je daar dan een keer naar toe gaat, heb je best kans dat je op een dag in verschillende types landrover kunt zitten en een stukje meerijden. Dan heb je gelijk ook wat contacten voor helpen sleutelen ;-) Hou bv 'gelre treffen' in de gaten, dat is wel redelijk in jouw buurt.

Zelf ben ik 2 jaar gelden gewoon in het diepe gesprongen en heb een landrover uit 1975 gekocht waar nog veel werk aan was en die ook nog op nederlands kenteken gezet moest worden. Daar heb ik snel een werkplaats handboek bij gezocht en ben begonnen :D (overigens ben ik in het verleden op school geweest voor scheepswerktuigkundige)
Als je eens in de buurt van Alkmaar bent, laat het maar even weten. Dan kan ik je mijn project laten zien.

succes en groetjes, Fenna
Afbeelding

thirzabeckeringh

Berichtdoor thirzabeckeringh » 05 Mei 2013, 17:05

Dankje Fenna. Wat jammer dat die regeling komt te vervallen. Een nieuwe LR is t toch net niet in mijn ogen.....

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Mei 2013, 17:50

Je zegt een defender te willen......die zijn tot en met de Td5 motor vrijwel hetzelfde vanaf begin eighties.... ouder is geen defender
gone

Dixo

Berichtdoor Dixo » 05 Mei 2013, 22:11

Volgende week zondag is op het jubileumweekend in de Beekse Bergen de zondag toegankelijk voor alle leden als ik het goed begrijp uit de. Wie weet rijdt er iemand langs waarmee je mee kunt liften, of is iemand bereid je als introducée mee te nemen het terrein op. Heb je gelijk meerdere vliegen in 1 klap.

Zelf kom ik helaas uit een andere hoek van het land en weet ik nog niet of ik zondag op&neer rij naar de Beekse Bergen.

http://www.lrch.nl/forum/download/file.php?id=605

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Mei 2013, 22:38

de SORT OUT is vrij toegankelijk voor alle LRCH leden, over de rest staat dat niet vermeld....
gone

thirzabeckeringh

Berichtdoor thirzabeckeringh » 10 Mei 2013, 10:21

Maar ik ben lid van t forum, niet lid van de club?

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 10 Mei 2013, 16:11

lid van het forum is niet automatisch lid van de club.
klik hier om lid te worden van de club

groetjes, Fenna
Afbeelding

Terug naar “Nieuw op het forum”