Hallo allemaal,
Ik ben Richard,een liefhebber van 4x4 rijden en mijn hobby is nogal uit de hand gelopen..
behalve een bedrijf dat onder meer 4x4 cursussen geeft aan de "gewone"4x4 rijders geef ik bijvoorbeeld ook trainingen aan brandweer en andere bedrijfsmatige gebruikers van 4x4's.
In mijn evenementen bedrijf rijden 3 Range Rovers en 15 Discovery's.
Voor de hobby heb ik een Dakar (voor diegene die niet weten wat dat is: het is een door Land Rover ontworpen buggy op basis van een RR/disco onderstel waar ze ooit Parijs Dakar mee wilde gaan rijden) onderhuids is het een redelijk normale RR maar de motor is wat gekieteld en er zit een ARB locker in de achteras.
leukste terrein om 4x4 te rijden : Bilstain Belgie!
Hallo Ik ben Richard
- Richard Vonk
Hallo Ik ben Richard
Go Far by Dakar
-
Roger B.
Re: Hallo Ik ben Richard
Welkom Richard... foto's gisteren nog gelukt? was even bang dat het foto's van een koprol gingen worden.... 
Bilstain is nog steeds begrijp ik? (ben er eind jaren 90 paar keer geweest) niet heel groot, maar kan erg link zijn
Bilstain is nog steeds begrijp ik? (ben er eind jaren 90 paar keer geweest) niet heel groot, maar kan erg link zijn
gone
Die dakar, is dat die witte badkuip die er afgelopen trial weer bij was? 
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
- Richard Vonk
Roger B. schreef:Welkom Richard... foto's gisteren nog gelukt? was even bang dat het foto's van een koprol gingen worden....
Fotos waren super!
Dank daarvoor.
Bilstain niet heel groot...43 hectare ...Bilstain gevaarlijk:NEE, tenzij je gewoon maar wat doet en niet weet wat een 4x4 kan, Bilstain leuk:ja , ben er gisteren weer geweest met 20 man voor mijn werk....
Als de LRCH nog een keer een superleuk terrein zoekt...20 minuten voorbij Maastricht is dit prachtige terrein met beekjes, giga hellingen maar ook goed te rijden paden voor de gewone laro rijder...
Go Far by Dakar
-
Roger B.
Heb in bilstain een keer een terano1 op zijn zijkant van een helling zien komen (oké grotendeels lompheid van de bestuurder...type "jeeprijder" ) maar dat was een helling vanaf de beek omhoog het bosje in met veel los puin er op en dan halverwege een knik...
En zelf een keer als bijrijder na 2 dagen flink regen na een periode van weken droogte dat we op het paadje boven langs het hek op die iets schuin lopende wei uit het spoor gleden en zijdelings bleven glijden... en dan komt zo'n dieper liggend paadje ineens akelig dicht bij .... 2 meter ervoor stond ie stil.... uitstappen en gelijk op je bek gaan.... lierkabel pakken, lier in de vrij, maar weglopen met die kabel... noway....zo glad.....
Elk terrein kan link zijn, en overal kun je je auto stuk rijden
En zelf een keer als bijrijder na 2 dagen flink regen na een periode van weken droogte dat we op het paadje boven langs het hek op die iets schuin lopende wei uit het spoor gleden en zijdelings bleven glijden... en dan komt zo'n dieper liggend paadje ineens akelig dicht bij .... 2 meter ervoor stond ie stil.... uitstappen en gelijk op je bek gaan.... lierkabel pakken, lier in de vrij, maar weglopen met die kabel... noway....zo glad.....
Elk terrein kan link zijn, en overal kun je je auto stuk rijden
gone
- Richard Vonk
en Nu zijn we het eens...elk terrein kan gevaarlijk zijn!
Maar Bilstain is niet gevaarlijker dan Furstenau , Beekse Bergen of de Landsard, bij allen heb ik al auto's op zijn kant zien gaan....(en niet alleen Jeep rijders maar ook Laro rijders...)
Altijd dezelfde verklaring : chauffeur die meent dat ie alles is en kan omdat ie Jeep , Land rover of Nissan rijd....
maar de praktijk is dat de chauffeur zelf de schuldige is...
GEEN HAAN ZAL TOEGEVEN DAT HIJ EEN EI IS GEWEEST!
Maar Bilstain is niet gevaarlijker dan Furstenau , Beekse Bergen of de Landsard, bij allen heb ik al auto's op zijn kant zien gaan....(en niet alleen Jeep rijders maar ook Laro rijders...)
Altijd dezelfde verklaring : chauffeur die meent dat ie alles is en kan omdat ie Jeep , Land rover of Nissan rijd....
maar de praktijk is dat de chauffeur zelf de schuldige is...
GEEN HAAN ZAL TOEGEVEN DAT HIJ EEN EI IS GEWEEST!
Go Far by Dakar
Terug naar “Nieuw op het forum”