Ik ben Bart oftewel Def_Diver uit Antwerpen. ( Ja jongens een Belg maar een hele toffe, daar kan je van op aan! )
Ik heb sinds enkele jaren een Landrover Ninety Ex MoD uit '87. (Idd een ninety en dus geen def. De nickname komt ergens anders vandaan
Het interessante aan deze Ex MoD (Ex - Ministery of Defense oftewel "van 't engels leger) is dat hij werd gebruikt in een van de talrijke kazernes in Duitsland tijdens de koude oorlog. Dit betekent dat het stuur aan de juiste kant staat. Hoewel het heel moeilijk is om een Engelsman hiervan te overtuigen.
Na de val van de Berlijnse Muur in '89 (toevallig mijn geboortejaar ) zijn deze kazernes één voor één gesloten. Nu zat het engelse leger met een hele grote overschot aan linksgestuurde Landrovers. In plaats van deze terug te vervoeren naar het Verenigd Koninkrijk zijn deze Landrovers massaal verkocht aan particulieren.
Nu heeft ze bij ons een goede thuis gevonden. We zijn trots op haar militaire roots dus is er uiteraard maar een correcte kleur: nato green.
Er is heel hard gewerkt aan het iets updaten van de look en de functionaliteit. (Ex MoD Landrovers zijn ninety's, one-tens en defenders met de body chassis en drivetrain van een defender maar met het "interieur" van een series 3) zodat we er gemakkelijker elke dag mee de weg op (en af ) kunnen.
Dit houd onder andere in nieuwe zetels, interieur herschilderd, radio en cb toegevoegd, modderbanden, rock en treesliders, diffguards, ...
Last but not least hebben we enkele weken geleden jammer genoeg afscheid moeten nemen van op sterven na dood zijnde astmatische 2.5 NAD hart waarmee onze LR meer dan 300.000km op de klok heeft gezet.
We hebben ons iets laten aansmeren waar volgens de garagist een "turbo" opzit...? ben nog niet helemaal zeker wat dat betekent
Voila dit zijn wij.
Aangezien we nieuw zijn op het forum zal ik proberen wat foto's te posten (wanneer ik weet hoe dat werkt uiteraard)
edit:
Def_Diver