Hallo,
Sinds vandaag kon ik mij aanmelden voor het forum. Het heeft even geduurd maar gelukkig is het toch gelukt. Ik volg het forum en site al een ongeveer twee jaar. Zelf heb ik nog geen Landrover maar die gaat er wel binnen een jaar of twee/drie komen, vooral de 110/130 heeft mijn voorkeur. Ik Heb veel kilometers in een Defender gereden in het verleden. Dit wil ik in de toekomst graag weer gaan doen, alleen dan privé.
Ik heb ook een vraag aan jullie. Ik ga op 14 Juni trouwen. Graag wil ik een Landrover Defender als trouwauto gebruiken. In n Groesbeek, zelf woonachtig nabij Nijmegen, heb ik een man gesproken die een Engelse blauwe 90 serie heeft. Die ik mocht lenen/huren, had zijn nummer en naam maar helaas ben ik die kwijtgeraakt. Wie kan mij aan zijn naam helpen of van wie mag ik zijn Defender lenen/huren??
Ik hoop dat iemand mij kan helpen! Hoor het graag.
Voorstellen en/+ vraagje
Re: Voorstellen en/+ vraagje
Stel je vraag ook even op de landroverstartpagina, het zogenaamde prikboord.
Daar zitten ook een hoop jongens met , euhh,landrovers
Daar zitten ook een hoop jongens met , euhh,landrovers
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Fernand Wöhler
Heb je vraag gelezen. Als je wil kun je de mijne gebruiken. Is een zwarte Defender 110 Stationwagon 2007 Speciaal uitgevoerd. Heeft maar twee voorzetels. Achterbak is in hout zoals het houten dek van een schip maar dan in Robinia. Opstaptreden zijn ze momenteel ook in Robinia aan het vervangen. Zijbescherming normaal aluminium wordt ook in hout, alsook op de motorkap. Frontliner porte bagage of hoe noem je dat ook weer? Krijgt ook een houten look. De groenen kunnen niet veel zeggen, want Robinia komt uit Frankrijk en Hongarije met herbossen. Nu als hij klaar is binnen enkele weken, bezorg ik je wel een fotootje zodat je maar ziet of zo er een je in gedachte was, en dan kun je deze gebruiken voor je trouw. Hoor het wel.
Fernand Wöhler schreef:Heb je vraag gelezen. Als je wil kun je de mijne gebruiken. Is een zwarte Defender 110 Stationwagon 2007 Speciaal uitgevoerd. Heeft maar twee voorzetels. Achterbak is in hout zoals het houten dek van een schip maar dan in Robinia.
<KNIPje>
Nu als hij klaar is binnen enkele weken, bezorg ik je wel een fotootje zodat je maar ziet of zo er een je in gedachte was, en dan kun je deze gebruiken voor je trouw. Hoor het wel.
Nou, die willen wij ook wel zien...
Foto?
Defender 90 Td5 CSW 2002
-
Fernand Wöhler
Zal er voor zorgen. Zijn er volop aan bezig. Vordert goed. Al veel complimenten voorheen in Italië voor gekregen, en nu wordt hij wel echt speciaal. Personaliseer graag want als ik zoiets koop is het voor zeer lang zoals mijn horloge (29jaar) en zelfs die heb ik wat gewijzigd, en ik ben toch niet van plan de Defender ooit weg te doen. Ga deze als lichte vracht laten inschrijven en dan kost dat ongeveer 150€ wegenbelasting en 200€ verzekering. Daar doe ik hem nooit voor weg want rij het liefste met de Defender en dit al jaren. Moet toegeven dat ik de Mercedes G ook wel zie zitten, maar vindt dit te prijzig. Voor mijn werk past het jammer genoeg niet en krijg ik altijd firma wagens. Zit dan altijd zoals in een go-kart. Heb altijd geweten dat de Defender iets voor mij was. Vanaf de Puma motor durfde ik de stap te zetten. Ook door de vele verbeteringen op gebied van comfort vanaf toen. Heb de motor laten chippen van 122 Pk naar 155 Pk. En van 360Nm naar 440Nm. Is gewoon voortreffelijk. Moet er nog een type naam voor denken als hij af is, maar ik denk aan Defender Yachting, of Defender Blue Sea of iets dergelijk. 
-
Roger B.
wat een onzin...vanaf de puma motor durfde ik de stap te zetten.... alsof de tdi's en de Td5 slechte motoren zijn??
en zoveel meer comfort is er toch ook niet aan een puma tov een td5?? het blijft een hok waar ik geen kilometers mee zou willen maken.... ik rij doorgaans 500-1000 km op een dag, daar wordt ik niet gelukkig van in welke defender dan ook. daarom had ik een discovery, en daarom heb ik een P38...
overigens iets om even bij stil te staan mbt lichte vracht:
ik weet niet wat er allemaal aan de auto veranderd is, maar ik heb altijd begrepen dat er in Belgie voor personenauto's weinig veranderd mag (net als in duitsland) Maar dat er bij Lichte Vracht echt bijna niks mag....
en zoveel meer comfort is er toch ook niet aan een puma tov een td5?? het blijft een hok waar ik geen kilometers mee zou willen maken.... ik rij doorgaans 500-1000 km op een dag, daar wordt ik niet gelukkig van in welke defender dan ook. daarom had ik een discovery, en daarom heb ik een P38...
overigens iets om even bij stil te staan mbt lichte vracht:
ik weet niet wat er allemaal aan de auto veranderd is, maar ik heb altijd begrepen dat er in Belgie voor personenauto's weinig veranderd mag (net als in duitsland) Maar dat er bij Lichte Vracht echt bijna niks mag....
gone
Roger B. schreef:wat een onzin...vanaf de puma motor durfde ik de stap te zetten.... alsof de tdi's en de Td5 slechte motoren zijn??
Heb je ooit in een Def met 300 tdi of Td5 gereden? Ik begrijp Fernand helemaal en ben het dik, heel dik met hem eens! Zeker na tuning is de Puma 10000x keer beter dan een 300 tdi od Td5. Ook het hout op de wagen heeft mijn zegen!!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
ja ik heb veel met defenders 300tdi en met td5 gereden, allemaal geen racemonsters, maar het komt vooruit. Oke, met een kar racet het nog veel minder, maar het komt er wel. zeker als je de (destijds) max snelheid van 80km/h niet ver voorbij wil met die kar.
en een Td5 met tuning loopt ook prima, zie die van Johnny... een 300Tdi is iets omslachtiger maar is ook een motor die 10-15 jaar ouder is
en tuurlijk.... een puma doet iets meer... maar om dan geen defender met andere motor te durven kopen klinkt meer als gebrek aan vertrouwen in betrouwbaarheid.
En back on topic
Denk er wel aan dat het gebruiken van een auto met Belgisch kenteken door een nederlands ingezetenen nogal wat haken en ogen zitten niet onmogelijk om het legaal te doen, maar ook niet vanzelfsprekend dat het legaal is
en een Td5 met tuning loopt ook prima, zie die van Johnny... een 300Tdi is iets omslachtiger maar is ook een motor die 10-15 jaar ouder is
en tuurlijk.... een puma doet iets meer... maar om dan geen defender met andere motor te durven kopen klinkt meer als gebrek aan vertrouwen in betrouwbaarheid.
En back on topic
Denk er wel aan dat het gebruiken van een auto met Belgisch kenteken door een nederlands ingezetenen nogal wat haken en ogen zitten niet onmogelijk om het legaal te doen, maar ook niet vanzelfsprekend dat het legaal is
gone
-
Fernand Wöhler
Is een andere generatie maar daarom niet slechts over het motorverhaal. Ik wil juist wel veel Km rijden met mijn LR en daarom staan er al 105.000 km op de teller, en dit als tweede wagen. In het verleden hoorde ik LR gebruikers klagen dat de verwarming en airco wel wensen over liet en nogal oncomfortabel was. Dus eigenlijk kwamen de vooroordelen van toenmalige rijders en daarom wat terughoudend. Nadien alle testen gelezen vanaf de nieuwe Defender 2007 en die waren lovend op dat gebied. Voor de motoren voorheen moest je wel de nodige kennis hebben en waren zeker niet simpel.
Daarom bleef ik ervan af. Van mij mogen ze er ook gerust een PSA diesel
motor insteken, want daar heb ik heel goede ervaringen mee. Zit in Volvo, Peugeot , Citroen enz. en is ook niet stuk te krijgen. Nu nog over de Puma. Slecht zal hij wel niet zijn als hij in de taxi's gebruikt wordt in Londen en andere steden. Was volgens mij een goede zet om op die manier ook zuiniger te maken en hedendaagser. Toch nog 10 Liter, maar ik wil de vebruikcijfers wel eens horen van de vorige motoren. Heb op die 105.000 Km geen enkel probleem mogen meemaken met de motor. Andere dingen natuurlijk wel, maar dat weet je dat het kan gebeuren, maar dat heeft zijn charme. Typisch Engels zeker.
Ik wil wel enkele dingen opnoemen, zoals stalen bouten gebruiken die beginnen te roesten na 5 maanden voor de deuren, bij echte koude de motor laten warm draaien en ondertussen vallen de deuren automatisch in slot, en sta je daar in de sneeuw. Stalen bevestiging die rond de koplampen wegroesten, pokken op de lat voor de verbinding in het midden tussen dak en onderkant enz. Is allemaal niet zo erg, als ie maar rijdt, en dit soort zaken repareer ikzelf, en is eigenlijk simpel op te lossen. Over de ombouw. Was eerst een 7 zitter, maar heb de achterzetel en 2 extra zetels eruit gehaald. Dan de houten vloer laten leggen. Tegen de achterzijde dient een schot te staan van 20-30 cm. Alle punten waar rolbeugels waren moeten weg zijn en eruit gehaald worden. Beste is er in de plaats breekbouten te plaatsen. Aan de veranderingen buiten hebben ze geen uitstaans mee. De vloer moet een bepaalde lengte van de wagen hebben, maar het is zelfs mogelijk bij een 90, alleen iets moeilijker hebben ze mij verteld. Nieuw gelijkvormigheidsattest aanvragen bij Land Rover voor lichte vracht. Nieuw wagenidentieficatieplaatje plakken. Terug naar de keuring, en klaar is Kees. Zodra hij volledig af is ga ik. Eigenlijk wil ik er misschien binnen enkele jaren in Bali mee gaan wonen, en daarom stel ik hem tip-top in orde. De service manual van de Puma 2.4 2122 blz. heb ik op volgend adres gevonden in PDF gratis. www.mediafire.com/?6vfad0z0bzo7. Is misschien toch interessant voor Puma liefhebbers. 
Daarom bleef ik ervan af. Van mij mogen ze er ook gerust een PSA diesel
motor insteken, want daar heb ik heel goede ervaringen mee. Zit in Volvo, Peugeot , Citroen enz. en is ook niet stuk te krijgen. Nu nog over de Puma. Slecht zal hij wel niet zijn als hij in de taxi's gebruikt wordt in Londen en andere steden. Was volgens mij een goede zet om op die manier ook zuiniger te maken en hedendaagser. Toch nog 10 Liter, maar ik wil de vebruikcijfers wel eens horen van de vorige motoren. Heb op die 105.000 Km geen enkel probleem mogen meemaken met de motor. Andere dingen natuurlijk wel, maar dat weet je dat het kan gebeuren, maar dat heeft zijn charme. Typisch Engels zeker.
-
Fernand Wöhler
Zie juist dat er een Ford Puma 3.2 TDCI 5 Cilinder in kan geplaatst worden
bij Defender Icon. Helemaal interessant, maar is maar te overwegen als deze versleten is. Dan is het geluid wel ok. Denk nu niet dat ik een Ford fan ben, maar wat goed is goed. Andere vraag, kan ik rechts van het stuur 3 vdo meters plaatsen achter dat recht zwart stuk plastiek, of is daar geen plaats voor? Voltmeter, Amperagemeter en Buitentemperatuurmeter. Dat laatste mis ik nog al erg. Zijn van normale afmetingen en normaal voor in de marine. Heb geen manual van het instrumentenbord of tekeningen. Anders haal ik het niet uit elkaar en moet er een andere plaats gezocht worden. Thnx.
bij Defender Icon. Helemaal interessant, maar is maar te overwegen als deze versleten is. Dan is het geluid wel ok. Denk nu niet dat ik een Ford fan ben, maar wat goed is goed. Andere vraag, kan ik rechts van het stuur 3 vdo meters plaatsen achter dat recht zwart stuk plastiek, of is daar geen plaats voor? Voltmeter, Amperagemeter en Buitentemperatuurmeter. Dat laatste mis ik nog al erg. Zijn van normale afmetingen en normaal voor in de marine. Heb geen manual van het instrumentenbord of tekeningen. Anders haal ik het niet uit elkaar en moet er een andere plaats gezocht worden. Thnx.
Terug naar “Nieuw op het forum”