Voorstellen en/+ vraagje
-
Roger B.
Re: Voorstellen en/+ vraagje
zelfs vanaf een android tablet van dik twee jaar oud geen probleem. . .
toch maar eens voor een computer kiezen ipv zo'n ei-ding?
gone
Fernand Wöhler schreef:Auto staat momenteel aan loods waar boten hersteld worden. Jan deed vroeger restauratie van antieke meubelen, maar is al lang overgeschakeld naar reparatie houten boten. Is voor de vernis wat te koud. Moet er in 3 lagen op. Zijn toch maar begonnen in het keukentje waar er een warmeluchtblazertje staat. Ondertussen ook maar ineens gevraagd om de achterbumber hetzelfde te doen in hout. Weet alleen niet of al die gaten dan nog wel nodig zijn in de stalen achterbumper, en waarvoor die dienden. Trekhaak staat tegen plaat en is in hoogte verstelbaar. Kn luchtfilter geplaatst en het bromt nu ietsje meer. Ik zoek ook betere remmen, maar weet niet wie dat eigenlijk levert, en of hetzelfde te plaatsen is. En ik woon wel alleen, maar die botenvernis ruikt me toch iets te sterk op een appartement. Anders had ik hetzelf wel gedaan.
Als ikke het kan kan het toch nooit heel moeilijk zijn, maar hier zijn ze iig.
- Bijlagen
-
- image.jpeg (38.81 KiB) 5068 keer bekeken
-
- image kopie.jpeg (45.1 KiB) 5073 keer bekeken
-
- image kopie 4.jpeg (38.21 KiB) 5073 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Edward op 28 Apr 2013, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Dat ziet er netjes uit.. die bak is net een bowlingbaan 
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
-
Fernand Wöhler
Bedankt inieder geval Erwin voor het plaatsen.. Kan er ook een mooie sjoelbak van maken. Achter die achterste plank loopt het hout verder. Enkel wat gaten aan de voorkant en hij is klaar. Kan ik kermissen en braderijen gaan doen. Mooie prijzen in het mandje.
Goed idee van dat biljarten. 500 kg is misschien wat veel, maar zwaar is het geheel wel, en alles is nog niet klaar. De Frontrunner imperiaal zal ook vanbinnen helemaal met houd bekleed worden. Als hij klaar is, zullen eens uitrekenen hoeveel hout er eigenlijk gebruikt is. Tussenpijp ondertussen er tussen geplaatst, en moet zeggen dat het geen enkel verschil in geluid maakt. Wel voel je merkbaar dat er weer extra kracht bijgekomen is. Voor de motor geen probleem, maar voor de overbrengen zal ik toch maar goed oppassen. Aan de onderkant dient er technisch toch ook nog wel wat veranderd te worden. Kruipt meer tijd in dan verwacht. Maar ja beter dan in café zitten, dat kost geld en je houdt er een kater aan over.
-
Roger B.
een katvervanger zal absoluut gezien weinig extra vermogen leveren, alleen spoolt de turbo sneller op waardoor je bij lager toerental al je koppel beschikbaar krijgt, dat geeft een gevoel van meer power, meer dan dat er daadwerkelijk meer power is..
gone
-
Fernand Wöhler
Weer wat bijgeleerd. Ook schijnbaar zou het verbruik hierdoor naar beneden gaan. Maar dat zal ik nog proefondervindelijk moeten zien.
Hoor momenteel wel een klepje piepen aan de linkerkant van de motorblok. Iets met de luchtinlaatklep of dergelijke. Is dit zelf te verhelpen?
Hoor momenteel wel een klepje piepen aan de linkerkant van de motorblok. Iets met de luchtinlaatklep of dergelijke. Is dit zelf te verhelpen?
-
Roger B.
euhh ken dat fordblok niet zo goed, maar denk dat het de EGR is, schijnt zo te horen
gone
straks als je klaar bent gewoon naar een weegbrug rijden en dan kijken wat die aangeeft, daar trek je je ledig gewicht dat op je papieren staat weer vanaf en dan heb je een grove schatting van de hoeveelheid hout.
ik zeg expres grove omdat ik gelezen heb dat er onderdelen vervangen zijn voor hout en het niet allemaal zo precies is
ik zeg expres grove omdat ik gelezen heb dat er onderdelen vervangen zijn voor hout en het niet allemaal zo precies is
------
De middendemper weghalen heeft geen enkel effect. Niet op het geluid, niet op het vermogen en niet op het verbruik. Iig niet met bij mijn rijstijl. Wil je meer gelui dan moet je de downpipe met daarin de cat vervangen voor een open pijp, dan gaat ie meer geluid maken.
Hoe dat klinkt weet ik nie, want ik moet het nog steeds doen.
Dat geluidje na het uitzetten is de egr die zich schoonmaakt en is normaal. Het varieert per auto maar gaat van hard naar heel hard. 
Hoe dat klinkt weet ik nie, want ik moet het nog steeds doen.
Edward van Vugt
Terug naar “Nieuw op het forum”