Voorstellen en/+ vraagje

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Edward

Re: Voorstellen en/+ vraagje

Berichtdoor Edward » 27 Mar 2013, 20:27

Fernand Wöhler schreef:Zie juist dat er een Ford Puma 3.2 TDCI 5 Cilinder in kan geplaatst worden
bij Defender Icon. Helemaal interessant, maar is maar te overwegen als deze versleten is. Dan is het geluid wel ok. Denk nu niet dat ik een Ford fan ben, maar wat goed is goed. Andere vraag, kan ik rechts van het stuur 3 vdo meters plaatsen achter dat recht zwart stuk plastiek, of is daar geen plaats voor? Voltmeter, Amperagemeter en Buitentemperatuurmeter. Dat laatste mis ik nog al erg. Zijn van normale afmetingen en normaal voor in de marine. Heb geen manual van het instrumentenbord of tekeningen. Anders haal ik het niet uit elkaar en moet er een andere plaats gezocht worden. Thnx.

Daar is veel plek, heb er al regelmatig Carling schakelaars en Madman meters ingezet. Let wel op de metalen buis die er horizontaal achter achter loopt.

Overigens kun je al die functies die jij noemt in 1 Madman klokje kwijt. http://madman.co.za/
Bijlagen
EMS2_EGT1800x600.JPG
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Fernand Wöhler

Berichtdoor Fernand Wöhler » 27 Mar 2013, 20:48

Edward, is prachtig inderdaad. Maar jammer genoeg zijn die zwarte Vdo meters ook mooi en niet meer te krijgen. Had deze vanaf het begin ik de wagen kocht omdat ik wist dat ik deze nog volledig ging ombouwen. Jammer dat ik geen zelfde oliedrukmeter heb, maar misschien nog wel te vinden, want Vdo/Siemens is overgenomen en de lijn is veranderd. Dit past echt nog bij het LR interieur. Alleen moet ik ervoor groene lampjes vinden, want deze zijn rood. Die van jouw is moderner moet ik toegeven, en ook beter maar toch? Er zit het extra nodige in, buiten die Amperagemeter niet, maar eigenlijk had ik die niet moeten kopen, en was nog duur ook. Is waarschijnlijk ook veel gemakkelijker aan te sluiten, dus je doet me wel twijfelen. Moet maar eens kijken naar Vdo Ocean Line Black. Simpel en mooi alsook waterbestendig. :D

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Mar 2013, 22:12

bedoelde niet de inrichtingseis voor lichte vracht, ik doelde meer op verschillen tussen lichte vracht en personenauto's vwb wat er toegestaan is bij de schouwing.

dat er alleen standaard wielen op mogen, geen sportuitlaat en dergelijke bij een lichte vracht, terwijl dat bij personenversie van dezelfde auto wel mag.
gone

Fernand Wöhler

Berichtdoor Fernand Wöhler » 27 Mar 2013, 22:30

Oh sorry, verkeerd begrepen. Hebben ze me niets over verteld een paar maanden geleden toen hij voor normale personenvoertuig keuring moest. Heb zelf de wielen en uitlaat en dergelijke niet veranderd, maar volgens mij mag het wel wel zolang het volgens de constructeur is toegestaan. Heb alles rond in Led verlichting omgebouwd met de originele hoedjes, maar allen kleurloos maar wel met de juiste kleur leds, ook voor mistlamp en achterlamp. Hebben ze ook niets opgezegd Dat weet ik niet. Eigenlijk gaat het heel simpel hier om deze tot lichte vracht te krijgen. Ramen moeten ook niet geblindeerd worden, alhoewel ik naar de beste oplossing juist aan het zoeken ben hiervoor, omdat ik al eens blijf slapen in mijn LR (matras op 220 v met compressor) en iedereen binnen zit te gapen. Ramen donker maken is voor mij iets te Amerikaans. Beter iets op maat laten maken dat snel te plaatsen is en bij niet nodig weg te nemen. Zie wel. Hoop het nu wat duidelijker uitgelegd te hebben.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 30 Mar 2013, 09:32

Fernand Wöhler schreef:.......
Slecht zal hij wel niet zijn als hij in de taxi's gebruikt wordt in Londen en andere steden. Was volgens mij een goede zet om op die manier ook zuiniger te maken en hedendaagser. Toch nog 10 Liter, maar ik wil de vebruikcijfers wel eens horen van de vorige motoren. Heb op die 105.000 Km geen enkel probleem mogen meemaken met de motor. Andere dingen natuurlijk wel, maar dat weet je dat het kan gebeuren, maar dat heeft zijn charme. Typisch Engels zeker. :-) ......

Tja, ik reed met mijn Td5 zo'n 200.000 zonder problemen, en het enige probleem was dat ie niet van op z'n kop liggen hield.
Verder rijd je met een Td5 tot zo'n 10% verder per liter (en naar het schijnt kom je met een goede 300Tdi nog verder). Daar zit dan wel in verwerkt dat de Puma iets vlotter van z'n plek komt (maar het lukt mij met de Puma alleen hartje zomer om 12 km uit een liter diesel te knijpen).

En qua prestaties: Zolang je geen zware lasten en/of karren versjouwt, dan is een Td5 een prima motor, geen klinker-trekkend race-monster, maar meer dan adequaat, ook voor 1000 km op één dag. En daarbij onvervangbaar qua "sound".

Groeten MarcS

PS Er is overigens ook meer dan een enkele kanttekening te maken bij (Europees) Robinia-hout, en die kanttekeningen zijn bepaald niet overwegend positief. Maar voor de hoeveelheden die je in een Defender kan wegtimmeren hoef je je geen grote zorgen te maken.

nancooudejans

Berichtdoor nancooudejans » 31 Mar 2013, 16:07

Leuk om alle Reacties te lezen. Van de vraag naar een mooie reactie.

@FERNAND WÖHLER Ik ben wel benieuwd naar je foto! Gezien ik in juni pas ga trouwen dan zou het qua tijd moeten lukken. Iig succes met de afwerking.

@Tim Ik ga mijn bericht op het prikbord plaatsen

Fernand Wöhler

Berichtdoor Fernand Wöhler » 03 Apr 2013, 23:50

Beste Nanco,

Dat gaat wel lukken, maar het weer is te koud om de reeds klaargemaakte stukken te vernissen. Dus even wachten op betere temperaturen. Zodra mogelijk zal ik de foto,s opsturen. Kan er ook een bruid-suite van maken met elektrische oplaasbaarbed, Maar ik denk toch dat er wat weinig plaats is.:-)

Groetjes

Fernand.Wohler@Gmail.com

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Apr 2013, 23:53

vernissen voor montage begrijp ik?? dat hoeft toch niet op straat?? zeilje in de keuken en schraagje erop en kwasten maar.... :lol: :lol: :lol: .

des te eerder zien we foto's van je defender met houten dek
gone

piet_g

Berichtdoor piet_g » 04 Apr 2013, 07:47

Ik weet niet roger, maar volgens mij word je dan meestal met planken en al uit de keuken gezwierd toch ;) :P
mits je alleen woont dan kan dat allemaal wel ;)
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 04 Apr 2013, 08:56

in de huiskamer, logeerkamer, op zolder, op de gang, weet ik waar.... niet buiten in elk geval
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”