Mijn naam is Doede en sinds een paar weken eigenaar van een Defender 90 X-Tech uit 2004. Na jaren alles met OV gedaan te hebben en een algemene auto waren we al tijden op zoek naar een eigen auto. De wens was een mooie Defender 90. Nu eindelijk hebben we een binnen ons budget passend en mooi exemplaar gevonden.
We gebruiken de defender zowel zakelijk als prive en daardoor dus ook als dagelijks vervoer.
Om meteen een traditie in stand te houden, zie veel kennismakings post met een vraag, meteen een vraag. We rijden nu 2 weken rond en de eerste weken hadden we geen last van lekkages (klinkt groter dan het is). Maar nu ligt er toch 's morgens een klein (2€ muntje) olieplekje onder de auto. Mijn eerste inschatting is dat het via de pijlstok naar buitenkomt omdat de motor zelf schoon oogt en rondom het pijlpunt zie ik wel wat olie-sporen. Zou dit kunnen?
Eindelijk?! (+een vraagje)
-
deltawhiskey
-
Roger B.
Re: Eindelijk?! (+een vraagje)
Welkom. net op tijd om lid te worden van devLRCH en deel te nemen aan het jubileum
kan, maar ik zou het nog eens goed bekijken. . het is niet heel waarschijnlijk dat ie via de bovenkant van de pgeilstokbuis lekt.
kan, maar ik zou het nog eens goed bekijken. . het is niet heel waarschijnlijk dat ie via de bovenkant van de pgeilstokbuis lekt.
gone
-
deltawhiskey
Dank je Roger.
Mbt de lekkage, het vreemde is dat het de enige plek is waar ik olie sporen vind (en onder de auto)... heb een andere discussie gevonden waar mensen wel suggereren dat het via de peilstok komt. Dus vanavond/weekend even controleren.
Mbt de lekkage, het vreemde is dat het de enige plek is waar ik olie sporen vind (en onder de auto)... heb een andere discussie gevonden waar mensen wel suggereren dat het via de peilstok komt. Dus vanavond/weekend even controleren.
-
Roger B.
ik neem aan dat het een Td5 is? ff de kap eraf pakken, lampje erbij.
als ie olie boven uit de peilstok blaast heb je een carterontluchtings of carterdruk probleem.
als ie olie boven uit de peilstok blaast heb je een carterontluchtings of carterdruk probleem.
gone
-
deltawhiskey
jep TD5. Ga wel ff kijken van het weekend. Dank je iig.
Terug naar “Nieuw op het forum”