Hallo ik ben Hans.
- Hans Laro 88
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 24 Feb 2013, 15:06
- Locatie: Heerlen
Hallo ik ben Hans.
Sinds dit weekend in het bezit van een bijzondere 88. Het is een softtop uit het Belgisch leger. 2WD echter wel met een (niet aangesloten) vooras met differntieel. Kan dit kwaad? Er zit geen tussenbak en geen aandrijf as op. Remmen en stuur niet zo best, denk ik? Maar chassis en plaatwerk is gaaf. Ik kan er zo mee rijden en kan hem dus rustig aan opknappen ik ben benieuwd wat ik nog allemaal tegenkom en reken op jullie allemaal. 
Groet,
Hans
Series 3 88 2 1/4 softtop 1975
Hans
Series 3 88 2 1/4 softtop 1975
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Hallo ik ben Hans.
welkom
op zich kan rijden met een afgekoppelde vooras geen kwaad. Ik meen dat er origineel een niet aandrijfbare as onder hoort, wellicht is (een van) de vorige eigenaar(s) ooit begonnen om er een 4wd van te maken.
op zich kan rijden met een afgekoppelde vooras geen kwaad. Ik meen dat er origineel een niet aandrijfbare as onder hoort, wellicht is (een van) de vorige eigenaar(s) ooit begonnen om er een 4wd van te maken.
gone
- Chrsitiaan
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 23 Feb 2010, 23:32
Re: Hallo ik ben Hans.
Roger B. schreef:welkom
Ik meen dat er origineel een niet aandrijfbare as onder hoort
Klopt!
Nu nog een tussenbak en cardans plaatsen en je hebt een 4x4.
Indien de achteras nog orignieel is, zit daar een limited slip differentieel met frictieplaten in ...een voordeel in het terrein (wanneer het nog werkt).
Die ex-ABL series hebben doorgaans een beter châssis dan de burgelijke versies.
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Hallo ik ben Hans.
Welkom Hans,
As Roger says, it's possible the previous owners started to convert it to 4x4 as your's would originally have had a tubular front axle.
The only real difference, as Chrsitiaan says, is that the 4x2's had the Salisbury Powr-Lock rear differential fitted. I have attached the details (from the 4x2 Workshop Manual) below.
Is your's still 24 volt by the way?
Rob
As Roger says, it's possible the previous owners started to convert it to 4x4 as your's would originally have had a tubular front axle.
The only real difference, as Chrsitiaan says, is that the 4x2's had the Salisbury Powr-Lock rear differential fitted. I have attached the details (from the 4x2 Workshop Manual) below.
Is your's still 24 volt by the way?
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- Hans Laro 88
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 24 Feb 2013, 15:06
- Locatie: Heerlen
Re: Hallo ik ben Hans.
De vorige eigenaar wilde er inderdaad een 4x4 van maken maar hij is nu tegen een 109 aangelopen. Hij heeft de mijne 10 jaar gehad en alleen op zondagmiddag gebruikt !
Ik weet niet of er een limited slip opzit achter, dat moet ik nog uitproberen, schijnt te kunnen door de as op te tillen en kijken hoe de wielen draaien.
Hij is inderdaad nog volledig 24V. Ik wil hem zoveel mogelijk origineel laten maar heb er inmiddels wel drie punts gordels ingezet.
Het sturen gaat vrij wazig rond de middenstand. Ik weet dat hij niet stuurt als een moderne auto maar volgens mij kan het beter dan het nu is. Er schijnt een afstelbout op het stuurhuis te zitten waar je iets mee kunt.
Maar eerst ga ik naar de remmen kijken. Kwa kracht lijkt het ok maar hij gaat van links naar rechts en weer terug.....
Ook de swivelbollen hebben pitten maar ze lekken niet, volgende week maar eens kijken of er nog wat in zit...
Bedankt alvast voor de reacties, zo veel en zo snel, erg actief forum.
Groet,
Hans
Ik weet niet of er een limited slip opzit achter, dat moet ik nog uitproberen, schijnt te kunnen door de as op te tillen en kijken hoe de wielen draaien.
Hij is inderdaad nog volledig 24V. Ik wil hem zoveel mogelijk origineel laten maar heb er inmiddels wel drie punts gordels ingezet.
Het sturen gaat vrij wazig rond de middenstand. Ik weet dat hij niet stuurt als een moderne auto maar volgens mij kan het beter dan het nu is. Er schijnt een afstelbout op het stuurhuis te zitten waar je iets mee kunt.
Maar eerst ga ik naar de remmen kijken. Kwa kracht lijkt het ok maar hij gaat van links naar rechts en weer terug.....
Ook de swivelbollen hebben pitten maar ze lekken niet, volgende week maar eens kijken of er nog wat in zit...
Bedankt alvast voor de reacties, zo veel en zo snel, erg actief forum.
Groet,
Hans
Groet,
Hans
Series 3 88 2 1/4 softtop 1975
Hans
Series 3 88 2 1/4 softtop 1975
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Hallo ik ben Hans.
Hans Laro 88 schreef:Ik weet niet of er een limited slip opzit achter, dat moet ik nog uitproberen, schijnt te kunnen door de as op te tillen en kijken hoe de wielen draaien
All you have to do is ask ... and we'll try and help
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten