Als jonge eigenaar van een Lightweight zonder owner manual kwam ik al snel op deze mooie site terecht. De aankoop kwam onverwacht op mijn pad. Ik had al 46 jaren niks met auto's, maar dat is nu veranderd, natuurlijk. Deze Lightweight is aardig goed gerestaureerd, maar ik verwacht er (noodgedwongen) toch aardig wat door op te steken van autotechniek. Eerst maar eens eenvoudig beginnen, door de manual door te lezen zodra die op de deurmat ploft. Tot die tijd heb ik een belachelijke vraag: hoe open ik de motorkap. Ik heb aardig mijn best gedaan om hier op internet een antwoord op te vinden, maar nop (ook na pogingen in de Engelse taal). Ik ben niet verder gekomen dan te trekken aan een ijzeren haak die rechts uit het dashboard steekt, naast een uitschroefbare knop met een gat in het midden waar je de punt van de uitgetrokken haak kunt laten rusten. Als ik aan de haak trek dan voel ik spanning, dus lijkt het me dat de kabel niet gebroken is (een euvel waarover ik las). Wie maakt mij blij? Hij staat nu namelijk stil, omdat ik de olie graag wil peilen voordat ik er weer mee ga rijden. Hij druppelt wat en ik weet dat dat normaal is, maar wil om die reden toch graag eerst zekerheid dat er nog voldoende in het reservoir zit.
Nou, ik zal goed mijn best doen om snel bij te leren, zodat ik hopelijk ook snel een bijdrage kan leveren.
Groet, Rob.
nieuw en (dus) gelijk al een vraag
Re: nieuw en (dus) gelijk al een vraag
Die beugel waar jij het over hebt is van de handgas.
Mijn LW motorkap gaat open door aan een handeltje te trekken door een opening in de grille.
Geert
Mijn LW motorkap gaat open door aan een handeltje te trekken door een opening in de grille.
Geert
Light Weight 1979 2.25D
- RobStewart
Evening Rob,
Welcome and I congratulate you on your choice of vehicle.
Now to open the bonnet, there is a small cut out at the top of the radiator grille, (see photo) behind that there is a small lever that you move to the left. The bonnet should open.
Rob
Welcome and I congratulate you on your choice of vehicle.
Now to open the bonnet, there is a small cut out at the top of the radiator grille, (see photo) behind that there is a small lever that you move to the left. The bonnet should open.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Dank je wel, Geert! Ik moest toen ik je snelle antwoord zag keihard lachen om mijn eigen gebrek aan kennis en ga morgen gelijk kijken of ik die handel kan vinden (wat een grille is weet ik
).
Groet, Rob.
Groet, Rob.
Thanks a lot you too Rob. I should be able now to solve this 'problem'. I shall keep you updated (and hope not to annoy you again with silly questions
)
Best regards, Rob.
Best regards, Rob.
- RobStewart
Rob,
There are no silly questions, (there are lots of silly people asking questions however) so feel free to ask anything you want.
Oh and by the way, and this is where it gets silly, please put your answers in Dutch on the forum, it's a long story but it keeps the moderators happy ... and my answers will be in English with a bit of very bad Dutch thrown in too.
Rob
There are no silly questions, (there are lots of silly people asking questions however) so feel free to ask anything you want.
Oh and by the way, and this is where it gets silly, please put your answers in Dutch on the forum, it's a long story but it keeps the moderators happy ... and my answers will be in English with a bit of very bad Dutch thrown in too.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
- peter191064
RobStewart schreef:Rob,
1989 3.5 V8 Discovery
2001 Td4 Auto 3 Door Freelander "Chardonnay"
** Please reply in Dutch to keep moderators happy **
Hi Rob,
Misschien moet je de handtekening, welke je aan de berichten koppelt, wijzigen ! Haha
Ik zou ook zo in het Engels antwoorden, uit beleefdheid.
Niet wetende dat je beter Nederlands leest dan dat je het schrijft.
Maar hoe dan ook, je bent een aanvulling voor dit forum. Je laat ons het technisch Engels goed oefenen wat in de gebruiksaanwijzingen en handboeken standaard is bij dit type auto`s, een enkele Nederlandse uitgave daar gelaten.
Defender 90 300 tDi / 1996
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968
-
Roger B.
misschien is het dan handig als je zo nu en dan eens het forum onderdeel "over dit forum" bekijkt, daar staan oa aanvullingen op de regels vermeld.
Een van de topics (nouja eigenlijk twee) is de vermelding dat we graag zien dat er gewoon in het nederlands gecommuniceerd wordt. Voor Rob Steward is zoals daar te lezen is een uitzondering gemaakt.
Een van de topics (nouja eigenlijk twee) is de vermelding dat we graag zien dat er gewoon in het nederlands gecommuniceerd wordt. Voor Rob Steward is zoals daar te lezen is een uitzondering gemaakt.
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”