even voorstellen en een vraag

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
bonzo61

even voorstellen en een vraag

Berichtdoor bonzo61 » 03 Feb 2013, 14:45

Goedemiddag, mijn naam is Aris en ik zit te twijfelen over de aanschaf van een Def 130. Onze bedoeling is om er met een opzetunit mee op vakantie te gaan. ( Zie: http://www.lelycampers.nl/Afzetunit%20t ... %20130.htm)
Nu ben ik niet heel technisch aangelegd, ten minste niet in die mate dat ik met een gerust hart aan een automotor ga zitten sleutelen. Een collega van me (oud-monteur, nu docent voertuigen techniek) raadt me af om een LR te kopen omdat het engels is en er voortdurend dingen stuk gaan. "... Je blijft sleutelen...". Wat is jullie mening daarover, hoe staat het met de nieuwere Defs (2008-2010)? Ben benieuwd naar de reacties. BVD.

Roger B.

Re: even voorstellen en een vraag

Berichtdoor Roger B. » 03 Feb 2013, 15:57

typisch een reactie van iemand die er zelf nooit een gehad heeft.....tuurlijk moet er gesleuteld worden aan een landrover, maar aan welke terreinwagen niet?? Landrover heeft een onbetrouwbaar imago, maar dat is al tig jaren lang zo erg niet meer als de verhalen beweren.

Verder moet je je afvragen of de kosten van een landrover tov een "gewone" auto opwegen tegen de tijd dat je je opzetunit gebruikt, of dat je beter voor de vakanties een camper huurt... Tenzij je een landrover wil, en als toegift die opzetunit-mogelijkheid erbij krijgt bij de keuze voor een 130...
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Feb 2013, 16:51

In al die jaren dat ik Land Rover rij heb ik welgeteld 1 keer met pech langs de kant gestaan. dat was met een Disco Td5 met een kapotte brandstofopvoerpomp. Verder nog nooit. :roll:

Het hangt dus erg van jezelf af. Met mijn Defender Puma 130 heb ik helemaal geen klagen. 1 storing gehad mbt warm lopen en dan op veilige modus gaan gedurende een paar kilometer en dat was te wijten aan een vervuilde radiateur. Aan mezelf dus. :oops: :oops:

Ik kan een 130 dus van harte aanbevelen! :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

tim

Berichtdoor tim » 03 Feb 2013, 17:16

bonzo61 schreef: Onze bedoeling is om er met een opzetunit mee op vakantie te gaan. ( Zie: http://www.lelycampers.nl/Afzetunit%20t ... %20130.htm)

Bonzo, over de 130 geen kwaad woord uit mijn mond, maarrrrrrrrrrrr:

denk effe heel goed na over zo'n soort combinatie, en dan niet specifiek ivm een 130 als "trekkend" voertuig.

Een vriend van me heeft zo'n combinatie die jij voor ogen hebt, maar dan met een Ford F 250 super duty.
Toendertijd nieuw gekocht(ik meen model 2007)
Big Boy toy, maar met zo'n woon/vakantiecontainer is het -deels- hachelijk rijden.
Hou daar terdege rekening mee.
Laat jezelf echt goed van te voren informeren, het best uiteraard bij/door eigenaren van een 130 met een vergelijkbare opbouw.
Het zou doodzonde zijn om de centjes , je geestdrift in zo'n combinatie te stoppen, en als de boel eenmaal op je oprit klaar staat voor vertrek, je bij de eerste de beste rotonde het apelazerus schikt van het feitelijke rijden ermee.

Ik zeg dus niet dat het een af te keuren combinatie is, wel dat het de afdeling"echt effe goed je huiswerk doen" is.
Veel succes!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 03 Feb 2013, 17:31

zo'n ding maakt je auto vreselijk top-zwaar en helt vreselijk in de bocht, is ontzettend zijwind-gevoelig....kortom je relatief stuurvaste 130 wordt een verschrikkelijke dweil........

je kunt dat een beetje opvangen met aanpassingen aan het onderstel, maar het blijft veel hoog gewicht in je laadbak
gone

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 03 Feb 2013, 18:41

The 130 makes a perfect platform for the camper conversion, however this particular 130 has been modified especially for the Flyer Unit. I was privileged enough to be involved in the aflevering of the new 130 that is used as the basis. The air suspenson and modified anti-roll bar that we fitted at the rear more than compensates for the extra height and weight of the camper body and as it's dismountable then the normal Hi-Cap rear body can be placed back on the frame when the camper is not in use.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Dragon

Berichtdoor Dragon » 19 Feb 2013, 18:26

Edward schreef:In al die jaren dat ik Land Rover rij heb ik welgeteld 1 keer met pech langs de kant gestaan. dat was met een Disco Td5 met een kapotte brandstofopvoerpomp. Verder nog nooit. :roll:

Het hangt dus erg van jezelf af. Met mijn Defender Puma 130 heb ik helemaal geen klagen. 1 storing gehad mbt warm lopen en dan op veilige modus gaan gedurende een paar kilometer en dat was te wijten aan een vervuilde radiateur. Aan mezelf dus. :oops: :oops:

Ik kan een 130 dus van harte aanbevelen! :lol: :lol:

Welkom hier!

Heb een 90 TD5 2002, en heb 1 keer stil gestaan voor de deur....drukgroep kapot, nadat ik hem net gekocht had, garantie.
Na reparatie nooit meer iets gehad :D
'T is ook maar hoe je er mee om gaat. Een Def heeft meer aandacht nodig dan een "normale" plastic auto :mrgreen:
Dat moet je er wel voor over hebben en dan laat'ie je niet in de steek ;)

groet, Ruben
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Terug naar “Nieuw op het forum”